Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

H Ε.Ε θα σταματήσει να επιβάλει δασμούς 10% στα κατασκευασμένα στην Ιαπωνία μοντέλα.

Πέφτει η τιμή των... Ιαπωνικών αυτοκινήτων

Διαβάστηκε από 5567 αναγνώστες - 20/7/2018

Θέλεις να πάρεις ιαπωνικό αυτοκίνητο; Ίσως το πάρεις πιο φτηνό από ότι υπολόγιζες!

Σε συμφωνία να γίνει σταδιακή άρση των δασμών που αναγκάζονται να πληρώσουν οι ιαπωνικές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων κατά την εισαγωγή των μοντέλων τους στις ευρωπαϊκές αγορές ήρθαν Ε.Ε και Ιαπωνία.

Συγκεκριμένα, η Ε.Ε θα σταματήσει να επιβάλει δασμούς 10% στα κατασκευασμένα στην Ιαπωνία μοντέλα και 3% στις προμηθευτικές εταιρείες εξαρτημάτων της ίδιας χώρας, κάτι που σημαίνει πως δίνεται η ευκαιρία σε μια σειρά από μάρκες όπως η Toyota, η Nissan, η Honda, η Suzuki και η Mazda να πετύχουν μεγαλύτερες πωλήσεις στην Γηραιά Ήπειρο, λανσάροντας τα κατασκευασμένα στην Ιαπωνία αυτοκίνητα τους σε καλύτερες τιμές. Το ίδιο πλεονέκτημα θα έχουν οι ιαπωνικές προμηθευτικές εταιρείες όπως η Denso, η Aisin Seiki, και η JTEKT.

Από την άλλη πλευρά, οι χώρες της Ε.Ε θα επωφεληθούν από την άρση των δασμών που αναγκάζονται να πληρώσουν οι εταιρείες τους στην Ιαπωνία στο τομέα των τροφών, κυρίως για προϊόντα τυριού, σοκολάτας, κρέατος και ζυμαρικών. Οι μεγάλοι χαμένοι είναι οι εγχώριες εταιρείες τροφών Μeiji και Megmilk Snow Brand που μέχρι τώρα επωφελούνταν από τους υψηλούς δασμούς που επιβάλλονταν στις ευρωπαϊκές εταιρείες και μπορούσαν να διαθέτουν τα προϊόντα τους σε πολύ πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Η συμφωνία αυτή έρχεται σε μια περίοδο έντασης στον τομέα του εμπορίου, καθώς δεν έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από τότε που ο Donald Trump εξαπέλυσε απειλές απέναντι στην ΕΕ για την εισαγωγή ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, ενώ επέβαλλε 25% φόρο στα κινέζικα προϊόντα και ακύρωσε μια σειρά από εμπορικές συμφωνίες με χώρες-συμμάχους των ΗΠΑ. Αξιωματούχοι της Ιαπωνίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης εξέφρασαν την ανάγκη για πιο ελεύθερη μετακίνηση αγαθών και εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους για την πολιτική προστατευτισμού που θέλει να επιβάλλει ο Τrump.

Έχοντας ως δεδομένα τα παραπάνω, τέλος, δεν θεωρείται απίθανη η επιστροφή στις απευθείας εισαγωγές ιαπωνικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τη χώρα μας από την Ιαπωνία σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους, κάτι που μόνο ως θετική εξέλιξη μπορεί να χαρακτηριστεί. Από την άλλη κάποιοι θα σκεφτούν τα μεγαλύτερα κόστη μεταφοράς, τα οποία ωστόσο ενδχέται ακόμα και να ισοσκελίζονται με την προαναφερθείσα αφαίρεση των δασμών. Εσείς πως σχολιάζετε αυτή την έκβαση, αν φυσικά προχωρήσει στην πράξη; Θα θέλατε τα αυτοκίνητα των ιαπωνικών εταιρειών που απορροφώνται στην ελληνική αγορά να είναι Made in Japan;
 
(Κάποια από τα ιαπωνικά μοντέλα που κατασκευάζονται ακόμα στην Ιαπωνία είναι τα μοντέλα της Lexus, τα  ASX και Lancer της Μitsubishi, το Νissan X-Trail, το Honda Jazz, τα Subaru, τα Swift, Ignis και Jimny της Suzuki, τα Prius, RAV4, Land Cruiser της Τοyota και τα περισσότερα Mazda.)

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις