Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Αυξημένο πλάτος και επίπεδες επιφάνειες. Αυτή ήταν και η οδηγία στο τμήμα σχεδιασμού του μοντέλου και το πρώτο που βλέπει κανείς είναι οι επίπεδες επιφάνειες στα φώτα και η πλατιά μάσκα εμπρός.

Τυπική σχεδίαση Opel, με πολλές γωνίες και ακμές αλλά και τα LED πίσω φώτα που κάνουν το Grandland X να φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό.

Ο πίνακας των οργάνων είναι ευανάγνωστος και με την ίδια διάταξη όμως και στα Astra και Insignia. Η μεγάλη οθόνη αφής δεξιά, είναι μέσα στο πεδίο ορατότητας του οδηγού.

Είναι πολύ ευρύχωρο! Ακόμα και όταν ο μπροστινός έχει ύψος 1,80 μέτρα, ο από πίσω με ανάλογο ύψος μπορεί να κάτσει ακόμα και σταυροπόδι.

Η πίσω ποδιά δεν είναι βαμμένη ολόκληρη. Όσοι έχουν σκύλο, ξέρουν: έτσι, δεν υπάρχει πρόβλημα με τις γρατσουνιές από τα νύχια του τετράποδου φίλου.

Στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, υπάρχει ένας μικρός γάντζος. Κρεμάς μια σακούλα για τα σκουπίδια και... καθάρισες- κυριολεκτικά!

Το Crossland X είναι ο μικρός αδερφός: με 4,21 μέτρα μήκος, στοχεύει στους νέους οικογενειάρχες.

«Σκανάρουμε» τo νέο Opel Grandland X

Διαβάστηκε από 8114 αναγνώστες - 13/10/2017

Επιτέλους, η Opel έχει ένα compact SUV με μήκος 4,48 μέτρα, το Grandland X, με το οποίο επιτίθεται στο VW Tiguan. Η Αγορά Αυτοκινήτου ξέρει ήδη «από μέσα» τα πάντα για το νέο μοντέλο της Opel!

Το νέο μοντέλο της Opel, έχει ένα άγκιστρο για σακούλες στη θέση του συνοδηγού! Πριν ξεκινήσουμε να συλλέγουμε τις πληροφορίες για το νέο Grandland X, κάτσαμε στη θέση του συνοδηγού και ρίξαμε μια σύντομη ματιά στο ντουλαπάκι μπροστά μας. Με το κάλυμμα ανοιχτό, στα αριστερά προβάλλει ένα άγκιστρο, που μπορεί να συγκρατήσει μια σακούλα ή κάποιο δοχείο. Ρωτήσαμε γιατί και ο σχεδιαστής Sven Weinfurther απαντά «κατά τη διάρκεια των δοκιμών μας στο δρόμο, τα σκουπίδια των επιβατών πηγαινοέρχονταν στο πάτωμα. Τότε είδαμε πως μπορούμε να δώσουμε λύση σε αυτό το πρόβλημα».

Υπάρχουν πάρα πολλές λεπτομέρειες που κάνουν το Grandland X εξαιρετικό. Βρεθήκαμε με το νέο SUV της Opel στο Rüsselsheim, για να το συγκρίνουμε με το μικρό αδερφάκι του, το Crossland X, το οποίο είναι επίσης καινούργιο. Εκτός από καινούργιο και αυτό είναι προϊόν συνεργασίας της Opel με τον Ομιλο PSA (Peugeot, Citroen). Με την συνεργασία αυτή λοιπόν, η Opel έχει εξασφαλίσει μια πλήρη γκάμα από crossover και SUV!

Περιληπτικά να αναφέρουμε πως το Crossland έχει μήκος 4,21 μέτρα, είναι ευφυές σε σχεδίαση, με συρόμενο πίσω κάθισμα, διατίθεται μόνο με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, έχει χώρο αποσκευών με χωρητικότητα από 410 έως 1.255 λίτρα και τιμή από 16.850 ευρώ στη Γερμανία. Με αυτό η Opel στοχεύει στις νέες οικογένειες, καθώς πίσω χωράει ένα παιδικό καρότσι μαζί με λίγα ακόμα πράγματα. Το Grandland με 4,48 μέτρα μήκος παραμένει στην κατηγορία των compact SUV αλλά είναι απόλυτα οικογενειακών ικανοτήτων και προσφέρει πολύ περισσότερα σε ότι αφορά στους χώρους. Κοστίζει 23.700 ευρώ (στη Γερμανία) και για τις αποσκευές, ο χώρος είναι τεράστιος σαν οικόπεδο, με χωρητικότητα από 514 έως 1.652 λίτρα με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο.

Πλησιάζουμε λοιπόν στο Grandland και έχουμε μαζί μας τον Sven από το σχεδιαστικό τμήμα. Τον ρωτάμε ποιες είναι οι αγαπημένες του γωνίες στο νέο μοντέλο και εκείνος αρχίζει την περιγραφή. Συνολικά το αυτοκίνητο είναι αρκετά πλατύ και με πολλές επίπεδες επιφάνειες. Τα «φτερά» στο σήμα της Opel στη μάσκα, εκτείνονται μέχρι τα φωτιστικά σώματα και οι ευθείες των LED φώτων ημέρας αποτελούν νοητή τους συνέχεια.

Το καπό και τα εμπρός φτερά είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ η πόρτα του χώρου των αποσκευών είναι πλαστική- έτσι προκύπτει και το περιορισμένο βάρος που είναι 1.350 κιλά. Συνεχίζουμε να κοιτάμε περιμετρικά το αυτοκίνητο μαζί με τον σχεδιαστή, ο οποίος μας έδειξε την κεντρική κολόνα του αμαξώματος: «Είναι βαμμένη μαύρη από την βασική κιόλας έκδοση του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να μην χαλάει η γραμμή της οροφής». Αυτή είναι μια αξιοπρόσεκτη λεπτομέρεια, σε ένα αυτοκίνητο που σε γενικές γραμμές παραμένει «τυπικό Οpel» σε σχεδίαση.

Οι πίσω κολόνες είναι οπτικά «χωρισμένες» στα δύο και η γωνία που δημιουργείται από την αισθητική αυτή ιδιαιτερότητα, κάνει το σύνολο πιο δυναμικό. Αυτή η λεπτομέρεια λοιπόν και μόνο, αρκεί για να κάνει το Grandland X να δείχνει διαφορετικό από ένα τυπικό SUV. Το κάνει να δείχνει απλά ψηλότερο από ένα συνηθισμένο επιβατικό αλλά αρκετά δυναμικό. Στο πίσω μέρος, μας τραβάει το μάτι άλλη μια λεπτομέρεια, η οποία έχει ιδιαίτερη σημασία για τους ιδιοκτήτες σκύλων: η ποδιά έχει έντονη εσοχή και στο μεσαίο τμήμα της είναι άβαφη, σκέτο πλαστικό, για να μην υπάρχει περίπτωση γρατσουνιάς όταν ο τετράποδος φίλος ανεβαίνει στο πορτ μπαγκάζ. Και γι` αυτό και μόνο, το Grandland X αξίζει βραβείο!

Σε ότι αφορά τους χώρους για τους επιβάτες, με το εμπρός κάθισμα ρυθμισμένο για άτομο με ύψος 1.80 μέτρα, ο πίσω επιβάτης μπορεί να κάτσει σταυροπόδι. Το μεταξόνιο έχει μήκος 2,68 μέτρα και είναι ακριβώς όσο και του Tiguan, με το μοντέλο της Opel να προσφέρει αντίστοιχα μεγάλους χώρους. Πέντε ενήλικοι μπορούν άνετα να ταξιδέψουν, με τα εγκεκριμένα από την AGR (για την προστασία της σπονδυλικής στήλης) καθίσματα να κάνουν την κατάσταση ακόμα πιο βολική για τους επιβάτες.

Και αν το «αδερφό» Peugeot 3008 έχει το «i-cockpit» με το μικρό τιμόνι να του ταιριάζει, εδώ στο Grandland η εικόνα είναι τυπική για Opel. Μαλακό πλαστικό σε όλο το ταμπλό, κεντρική κονσόλα επενδεδυμένη με δέρμα και αρκετά γυαλιστερά μαύρα τμήματα. Η εργονομία είναι πολύ προσεγμένη και η μεγάλη οθόνη αφής είναι μέσα στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, ενώ περιλαμβάνει και τα χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού και λίγο πιο κάτω είναι το χειριστήριο για τον έλεγχο των προγραμμάτων οδήγησης.

Η κεντρική ιδέα στην καμπίνα του μοντέλου είναι, μη χάνεις χρόνο, άρχισε να οδηγείς και κοίτα γύρω σου για να καταλάβεις τι κάνουν τα πάντα, με μια ματιά, εύκολα και χωρίς να χρειαστεί να κοιτάξεις το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Εμείς ωστόσο, δεν το οδηγήσαμε, τουλάχιστον όχι ακόμα. Η πρώτη επίσημη εμφάνιση του Grandland X θα γίνει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ενώ από τις 21 Οκτωβρίου θα είναι στις αντιπροσωπείες της Opel στη Γερμανία.

Όποιος θέλει να το παραγγείλει, πρέπει να ξέρει τρία πράγματα. Πρώτον: Αρχικά θα είναι διαθέσιμο με τον τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων (130 ίπποι) και τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων με 120 ίππους, με τεχνολογία SCR και AdBlue (26.500 ευρώ στη Γερμανία). Δεύτερον: δεν θα χρειαστούν πολλά χρήματα για έξτρα εξοπλισμό, αφού η Opel φροντίζει ώστε η βασική έκδοση να είναι πλήρης, με στοιχεία που άλλες εταιρείες χρεώνουν ακριβά, όπως είναι τα LED φώτα ημέρας και τα LED φλας εμπρός, τα LED φωτιστικά πίσω καθώς και όλα τα συστήματα που βοηθούν τον οδηγό, όπως και το σύστημα αναγνώρισης σημάτων του Κ.Ο.Κ. Τρίτον, για την ελληνική αγορά, οι παραγγελίες έχουν αρχίσει και όλα δείχνουν πως η υποδοχή του θα είναι αρκετά θετική. Επιπλέον, τώρα ξέρετε πως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τα σκουπίδια των επιβατών, αφού και γι` αυτά, η Opel στο Grandland X έχει δώσει την καλύτερη λύση.

Η άποψή μας
Εξαιρετική σχεδίαση αλλά μόλις δύο κινητήρες για να επιλέξει κανείς, ένας βενζίνης με 130 ίππους και ένας diesel με 120. Σίγουρα εκεί στην Opel, πρέπει να κάνουν κάτι γι` αυτό και μάλιστα γρήγορα.

Σύνταξη: Andreas May 
Φωτογραφίες: Opel

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις