Πανομοιότυπο με το Tiguan από μπροστά-μόνο αν το δεις απο πίσω, αντιλαμβάνεσαι τα 11 εκατοστά επιπλεόν μήκους του Allspace.

Απροβλημάτιστη λειτουργία, καλή θέση οδήγησης και οι περισσότερες τεχνολογίες υποβοήθησης δηλώνουν το παρών-αφού το Allspace είναι ακόμα ένα Tiguan.

Τρεις σειρές καθισμάτων, με την μεσαία να διαιρείται σε ποσοστό 40:20:40 –πανομοιότυπο με το Skoda Kodiaq.

Η τέρμα πίσω σειρά καθισμάτων είναι στριμωχτή για ενήλικες-για παιδιά τα πράγματα είναι καλύτερα.

VW Tiguan Allspace 2.0TDI 4MOTION. Ο δίδυμος αδερφός του Kodiaq.

Διαβάστηκε από 1071 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/12/2017

Νέο VW… Kodiaq - Το πολύ επιτυχημένο Tiguan μεγαλώνει, καθώς η Volkswagen αποκαλύπτει την Allspace εκδοχή του, που με μήκος 4,70 μέτρα αποτελεί τον δίδυμο αδερφό του Skoda Kodiaq.

 
   
H φίρμα από το Βόλφσμπουργκ το έχει πάρει στα σοβαρά και κινείται επιθετικά, στην σκακιέρα της κατηγορίας των SUV. Καθώς οι αγοραστές VW μπορούσαν να επιλέξουν μόνο μεταξύ Tiguan και Touareg για 10 χρόνια, τώρα το T-Roc και το Tiguan Allspace είναι δύο νέα αυτοκίνητα, που τοποθετούνται κάτω και πάνω από το Tiguan, αντίστοιχα. Το ολοκαίνουργιο Tiguan Allspace είναι 11 εκατοστά πιο μακρύ από το Best Seller Tiguan φτάνοντας στο συνολικό μήκος των 4,7 μέτρων –ακριβώς το ίδιο με το εντός ομίλου «αδερφάκι» του, Skoda Kodiaq. 

Χωροταξικό θαύμα
Μιλώντας για το Kodiaq, πρόκειται για ένα μοντέλο που πετυχαίνει ένα πραγματικό χωροταξικό θαύμα, το οποίο εφαρμόζεται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο και στο δίδυμο VW αδερφάκι του. Με χωρητικότητα αποσκευών στα 1.920 λίτρα και μήκος φόρτωσης 1,92 μέτρα με τις 2ης και 3ης σειράς καθίσματα αναδιπλωμένα, το μεγαλύτερο Tiguan προσφέρει περισσότερο χώρο για μεγάλα φορτία και από station wagon πολυτελείας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό, η VW προσφέρει ακόμα και τρίτη σειρά καθισμάτων, η οποία όμως μάλλον έχει τοποθετηθεί στη λίστα περισσότερο για...το άλλοθι, επειδή τα καθίσματα της είναι τόσο στενά που δεν γίνεται να φιλοξενήσουν άνετα δύο ενήλικες -ακόμα και παιδιά θα αισθανθούν άβολα. Καλύτερα είναι τα πράγματα για έναν, ή για δύο μικρότερους σε ηλικία και μέγεθος νεαρούς επιβάτες. Η δυνατότητα της μεσαίας σειράς καθισμάτων να μεκατινείται κατά τον διαμήκη άξονα παραμένει ενώ, μόλις αναδιπλωθεί, ο χώρος αποσκευών παίρνει την μέγιστη τιμή όγκου του στα 1.920 λίτρα –ένα κέρδος 265 λίτρων σε σχέση με το απλό Tiguan.

Αριστο ποιοτικά, εμώ μηχανικά, τα 150 άλογα είναι το minimum
Στον τομέα της ποιότητας, η κατάσταση είναι γνώριμη και το επίπεδο είναι πολύ υψηλό, όπως μας έχει συνηθίσει άλλωστε η Volkswagen. 
Όσον αφορά τα μηχανικά σύνολα, καμία έκδοση του Tiguan Allspace δεν θα γίνει διαθέσιμη με κάτω από 150 ίππους και αυτό είναι πολύ καλό. Το βάρος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί όπως είναι λογικό και –ανάλογα με την έκδοση- ανέρχεται στους 1,7 έως 1,8 τόνους. Οι κινητήρες βενζίνης ξεκινούν από τον 1.4 TSI με τα 150 άλογα, που είναι διαθέσιμος με εμπρός κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο. Υπάρχουν ακόμα δύο επιλογές κινητήρων TSI στα δύο λίτρα, με ισχύ 180 και 220 ίππους, και οι δύο διαθέσιμοι με τετρακίνηση και κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη. 

Η βασική έκδοση πετρελαίου με τον κινητήρα TDI των 2 λίτρων στα 150 άλογα προσφέρει την επιλογή κίνησης εμπρός ή τετρακίνησης, με χειροκίνητο η DSG κιβώτιο. Ωστόσο, οι δύο δυνατότερες εκδόσεις με 190 και 240 ίππους θα συνδυάζονται αποκλειστικά με DSG και κίνηση στους 4 τροχούς. Οδηγήσαμε την έκδοση των 150 ίππων με τετρακίνηση και DSG, η οποία ως συνήθως για το συγκεκριμένο κιβώτιο, δείχνει μια υστέρηση στις εκκινήσεις από στάση –κάτι ποτυ προσέξαμε και στην περίπτωση του T-Roc… Aπο εκεί και πέρα όμως, το σασμάν λειτουργεί άψογα και δεν ενοχλεί στις αλλαγές, ακόμα και σε μη απαραίτητες, πολύ υψηλές ταχύτητες. Η απόδοση και η ροπή του TDI των 150 αλόγων είναι αρκετή για να κινήσει αξιοπρεπώς το βαρύ αυτοκίνητο, μην περιμένετε όμως...υπερβολές και «ανατριχίλες» σε επίπεδο επιδόσεων –o τετρακύλινδρος δείχνει να «στερεύει» σε κάποιο βαθμό από δύναμη όσο το όχημα πλησιάζει την τελική του και γενικότερα, σε μεγάλες ταχύτητες στον ανοιχτό δρόμο. 

Φουλ άνεση και με 19άρες ζάντες
Η πραγματική απόλαυση έρχεται από τον diesel των 240 ίππων, του οποίου η απόδοση μετατρέπει το Tiguan σε...έναν λύκο ντυμένο με προβιά. ¶σχετα όμως με τον εκάστοτε κινητήρα και τις επιδόσεις τους, όσα γνωρίζαμε από το Tiguan συναντώνται και στο Allspace. Το SUV oδηγείται χωρίς καμία δυσκολία και με άνεση ενώ ακόμα και εξοπλισμένο με τις ζάντες 19 και 20 ιντσών που είναι διαθέσιμες εξτρά, δεν χάνεται η άνεση όσο η ποιότητα του οδοστρώματος χειροτερεύει. Ο θόρυβος κύλισης είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, το ίδιο και ο θόρυβος από τον άνεμο που δεν περνάει στην καμπίνα σε επίπεδα που ενοχλούν. Οι λειτουργίες, η άνεση των καθισμάτων και οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό είναι κάτι παραπάνω από καλοί, αφού εδώ δεν υπάρχουν διαφορές από το μικρό Tiguan. Στον έξτρα εξοπλισμό, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να βρει και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. 



Ακόμα και στην τιμή οι διαφορές είναι λιγότερες από όσες φαντάζεται κανείς. Μια και το Allspace είναι καλύτερα εξοπλισμένο από το απλό Tiguan, η έκδοση Trendline για το Allspace αντιστοιχεί στην Comfortline για το απλό –που κοστίζει πρακτικά το ίδιο και με τον ίδιο κινητήρα. ¶ρα, όλα δείχνουν προς το νέο μοντέλο; Εξαρτάται. Αν αγοράζετε αυτοκίνητο από την ταμπελίτσα «Made in Germany», τότε μπορείτε να σβήσετε αμέσως το Allspace από την λίστα σας. Αντίθετα με το απλό Tiguan, που παράγεται πάντα στο εργοστάσιο της VW στο Βόλφσμπουργκ, το Allspace παράγεται στο Μεξικό για την γερμανική αγορά. 

Συμπέρασμα
Το Tiguan γίνεται ένα θαύμα χώρων με το Allspace δημιουργώντας παράλληλα και «εσωτερικό» ανταγωνισμό για το «αδερφό» Skoda Kodiaq. Το μοντέλο της VW προσφέρει περισσότερους χώρους από τα πιο εξεζητημένα BMW X3, Mercedes GLC και Audi Q5, όντας μάλιστα σημαντικά φθηνότερο. 4,5/5
 

 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ