Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Αυτό το αμάξι τα κάνει όλα και συμφέρει

20/11/2017

Με downsized κινητήρα 1,6 λτ τούρμπο και κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς, το Ford Kuga μπαίνει και πρωταγωνιστεί στο club των μεταχειρισμένων crossover.

Το 2ης γενιάς Ford Kuga σχεδιαστικά, δεν έχει ξεφύγει και πολύ από τη λογική ενός crossover, που ακολουθεί τις επιταγές του Kinetic design. Από μπροστά, είναι «φτυστό» με το Focus, αλλά τα «νεύρα» στο καπό του δίνουν άλλη δυναμική, πιο άγρια. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα φανάρια που απλώνονται έντονα στο πλάι. Σε κάθε περίπτωση, το Kuga διαθέτει έντονη… σκηνική παρουσία.

Ένα από τα χαρακτηριστικά του Kuga, που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα όταν τα χέρια είναι δεσμευμένα, είναι η δυνατότητα για αυτόματο άνοιγμα της 5ης πίσω πόρτας. Όταν ο οδηγός εκτείνει το πόδι του κάτω από τον προφυλακτήρα, ο ειδικός αισθητήρας αντιλαμβάνεται την κίνηση και η πόρτα ανοίγει αυτόματα.

Εσωτερικό: Mε αρκετές ανέσεις και ποιότητα
Το ταμπλό του Kuga προέρχεται αυτούσιο από το Focus και αυτό μόνο θετικά αποτιμάται. Κατ  αρχάς, ξεχωρίζει η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί στάνταρ σύστημα infotainment με τεχνολογία SYNC, με φωνητική λειτουργία και δυνατότητα για σύνδεση με smartphones. Πάντως, τα μικρά και πολλά κουμπιά της κεντρικής κονσόλας θέλουν κάποια εξοικείωση. Σε ότι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, δεν έχουμε παράπονα, αν και ξενίζει η ποικιλία σε ποιότητα πλαστικών. 

Το μεγάλο μέρος της «φάτσας» του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, αλλά όσο πάμε προς τα κάτω ή προς το παρμπρίζ, έρχονται τα σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή πάντως είναι καλή, τριγμούς δεν ακούσαμε και η συναρμογή έδειξε στιβαρή όχι μόνο σε καλό δρόμο, αλλά και όταν περάσαμε πάνω από λακκούβες και κακοτεχνίες. Θα θέλαμε βέβαια περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα. 


Χώροι –Αρκετός χώρος για γόνατα και αποσκευές
Οι πίσω επιβάτες στο Kuga, έχουν εμφανώς υπεραρκετό χώρο για τα γόνατά τους. Από την άλλη όμως, έχει χαθεί λίγος «αέρας» από τα κεφάλια και τους ώμους των μπροστινών και πίσω επιβατών. 

Πάντως ακόμα και 4 ψηλοί ενήλικες θα βολευτούν. Ικανοποίησηέχουμε και στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ το οποίο φτάνει στα 438-481 λτ., ανάλογα με τη θέση της πλάτης του πίσω καθίσματος, που  έχει τη δυνατότητα ρύθμισης σε τρεις θέσεις. 



Κινητήρας – Επιδόσεις: Πάει «αέρα»
Ο 1,6 Ecoboost, που κινεί το Kuga, είναι ο ίδιος με αυτόν του Focus και πέραν του φορολογικού πλεονεκτήματος, έχει και άλλα χαρίσματα. Οι 150 ίπποι και τα 240 Nm ροπής από τις 1.600-4.000 σ.α.λ. κινούν πολύ γρήγορα το Kuga και του προσδίδουν ζηλευτές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ.). Το σημαντικότερο είναι ότι, ο κινητήρας είναι εύρωστος από χαμηλά και τραβάει απροβλημάτιστα σε όλη την κλίματα των στροφών. 

Σε συνδυασμό και με το καλά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο, που έχει έναν απόλυτα θετικό επιλογέα, τα προσπεράσματα γίνονται γρήγορα και με ασφάλεια. Με τον κινητήρα 1,6 Ecoboost, το Kuga είναι, σύμφωνα με τη Ford, κατά 25% πιο οικονομικό επιτυγχάνοντας κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ. στην προσθιοκίνητη έκδοση (CO2: 154 γρ./χλμ.) 


Παθητική ασφάλεια –Φρούριο 5 αστέρων
Εξαιρετικά ήταν τα αποτελέσματα για το Ford Kuga στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP. Πέρα από τα 5 αστέρια που απέσπασε, το Kuga συγκέντρωσε υψηλές επιμέρους βαθμολογίες. Να επισημάνουμε εδώ πως, το Kuga διατίθεται με στάνταρ 9 αερόσακους (εμπρόσθιους/πλαϊνούς/κεφαλής -μπρος και πίσω- και γονάτων οδηγού).


Στο δρόμο – Ανετο, αλλά λιγότερο «πιπεράτο» 
Ο οδηγός του Kuga θα εκτιμήσει από την αρχή την πανοραμική θέα και τα άνετα, νέα καθίσματα που προσφέρουν σωστή στήριξη. Από τα πρώτα χιλιόμετρα, γίνεται εμφανής η μείωση των αεροδυναμικών θορύβων που οφείλεται, τόσο στο πιο στενό και χαμηλό αμάξωμα, όσο και στην ιδιαίτερα ενισχυμένη ηχομόνωση και τα πιο παχιά τζάμια του νέου Kuga. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση και «καταπίνει» τα πάντα, ελέγχοντας ικανοποιητικά τις κινήσεις του αμαξώματος, αλλά η «κοφτερή» συμπεριφορά του προηγούμενου μοντέλου έχει αμβλυνθεί. 

Οι κλίσεις είναι πιο εμφανείς στις στροφές και σε συνδυασμό με την εμφανή τάση για υποστροφή ισχύος, αν πατήσεις γκάζι νωρίς μέσα στη στροφή (παρά το TVC), το Kuga δε θα σε προτρέψει να το πιέσεις στα όρια του, παρά το καλό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι. Φυσικά όμως, δεν είναι και αυτός ο ρόλος του Kuga που, σε κάθε περίπτωση, διαθέτει πολύ καλά φρένα και είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (197,2 χλστ.) θα βοηθήσει αρκετά στις ήπιες μετακινήσεις εκτός ασφάλτου και το πέρασμα από κακοτεχνίες και σαμαράκια. Για τα πιο δύσκολα, υπάρχουν οι τετρακίνητες εκδόσεις.


Συμπέρασμα
Το Ford Kuga συμπλέει με το πνεύμα της εποχής, που θέλει λογικού κυβισμού κινητήρες και προσθιοκίνητες εκδόσεις. Είναι άνετο, ευρύχωρο, ασφαλές ενώ έχει και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά που ξεπερνάει τα δεδομένα της κατηγορίας. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις