Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τόσο η Giulietta, όσο και το Civic είναι από τα πλέον εμφανίσιμα και δυναμικά αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Ποιοτικά, η Giulietta διαθέτει νέα και ακόμη πιο ποιοτικά υλικά (μαλακά και σκληρά στην αφή) στο εσωτερικό της τονίζοντας την αίσθηση ποιότητας του θαλάμου, ενώ τέλος η ηχομόνωση της καμπίνας έρχεται και αυτή βελτιωμένη.

Ειδικά για το τελικό φινίρισμα, το Civic «παραδίδει και μαθήματα» στην υπόλοιπη κατηγορία. Ο οδηγός περικλείεται από το ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας, με τον υψηλά τοποθετημένο επιλογέα να τονίζει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου.

Στην ευθεία και τις στροφές, η Giulietta με το στιβαρό πλαίσιο και το εξαιρετικό –παρ` ότι ηλεκτρικό- τιμόνι, παραμένει σταθερή, ακλόνητη και εμφατικά στιβαρή, στρίβοντας γρήγορα και με εξαιρετική σιγουριά κάτω από όλες τις συνθήκες οδοστρώματος και καιρού.

`Οταν οδηγήσεις το Civic γρήγορα διαπιστώνεις πως, επιτέλους, το πλαίσιο βρήκε το μηχανικό σύνολο που είναι σε θέση να αναδείξει τις αρετές του σε ακαμψία και κράτημα.

Giulietta vs Civic τετραετίας. Και sport και diesel

Διαβάστηκε από 5334 αναγνώστες - 16/10/2017

Η Giulietta και το Civic, είναι δυο σπορτίφ μικρομεσαία, με φουτουριστική και έντονη εμφάνιση που δεν ξεχωρίζουν μόνο στο φαίνεσθαι αλλά και στην πρακτικότητα και την εργονομία. Πέρα από τη δυναμική οδική συμπεριφορά διακρίνονται και στην οικονομία που προσφέρουν χάρη στους πετρελαιοκινητήρες τους.

Εμφάνιση: Ξεχωρίζουν από το σύνολο

Αμφότερα τα δυο μοντέλα του συγκριτικού μας διακρίνονται για το σχεδιασμό τους. Η Alfa Romeo Giulietta φέρει πάνω της το ιταλικό μπρίο για το οποίο είχε ξεχωρίσει και το προ facelift μοντέλο. Ένα αμάξωμα γεμάτο αισθησιακές καμπύλες, φουσκώματα και νευρώσεις. Τα αισθητικά τρικ των Ιταλών σχεδιαστών δίνουν μια εικόνα από κουπέ μοντέλο (π.χ. οι «κρυμμένες» πίσω χειρολαβές), προσδίδοντας έτσι μερικούς επιπλέον πόντους στον τομέα της εμφάνισης του ιταλικού μοντέλου. Η ανανεωμένη γενιά της Giulietta φέρει μικρές αλλαγές, όπως το χρωμιωμένο περίβλημα των εμπρός προβολέων ομίχλης, το θυρεό της μάσκας με το διαφορετικό τελείωμα στο πάνω μέρος ή τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου, που διαφοροποιούν το ανανεωμένο μοντέλο από το προηγούμενο.

Το Honda Civic στην diesel έκδοσή του δεν διαφοροποιείται αισθητικά από τη βενζινοκίνητη έκδοση. Μικρές επεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, ενώ υπάρχει η προσθήκη έξτρα σπόιλερ στο πλάι και στους πίσω θόλους των τροχών, με σκοπό τη βελτίωση της αεροδυναμικής.  Για τον ίδιο ακριβώς λόγο υπάρχει ποδιά πλήρους κάλυψης (από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα) και αεροτομές για τη διαχείριση της ροής του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, καθώς και ενεργή γρίλια στην εμπρόσθια μάσκα κι έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικός συντελεστής αεροδυναμικής, ο οποίος φτάνει το 0,27. Κατά τα άλλα, το Civic διατηρεί το φουτουριστικό παρουσιαστικό του με τις μοντέρνες γραμμές και τις compact εξωτερικές διαστάσεις. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζει πάντα το εξέχον του αμαξώματος, πάνελ των φώτων.
 

Κινητήρες: Περισσότερη ισχύς για το Civic, υψηλότερη ροπή για τη Giulietta

To Civic με την προσθήκη του 1,6 λίτρων diesel κινητήρα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι έφτασε στην ολοκλήρωσή του σαν μοντέλο. Αυτό ακριβώς χρειαζόταν για να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο την αγοραστική του γκάμα.
Ο i-DTEC κινητήρας των 1.6 λίτρων, διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και είναι σύμφωνα με τη Honda, το ελαφρύτερο μοτέρ στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47 κιλά λιγότερα από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Η ονομαστική απόδοση του κινητήρα αυτού είναι 120 ίπποι στις 4.000 στροφές και κυρίως, 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000.

Πέρα από τον κινητήρα, το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται έχει κατασκευαστεί και αυτό με γνώμονα τις compact διαστάσεις και το μειωμένο βάρος.
Διαθέτει μακριές σχέσεις, που εξασφαλίζουν οικονομία στην κατανάλωση. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός προσφέρει εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά και μέχρι και τις μεσαίες στροφές λειτουργίας του, ενώ παράλληλα, φροντίζει να περνά... απαρατήρητος από τους επιβάτες του αυτοκινήτου, χωρίς ενοχλητικά κροταλίσματα και θορύβους. 

O πετρελαιοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. της ανανεωμένης Giulietta μας είναι γνωστός από το προ-ανανέωσης μοντέλο. Διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσο ψεκασμό καυσίμου δεύτερης γενιάς και συνδυάζεται με σύστημα Start&Stop.

Παρέχει υψηλά αποθέματα ροπής (320 Nm) από τις χαμηλές κιόλας στροφές λειτουργίας του (1.750 σ.α.λ.), ενώ η ισχύς του φθάνει τους 105 ίππους.

Στην πράξη, με την εμπλοκή και της λειτουργίας Dynamic στο γνωστό σύστημα D.N.A. της Alfa. ο κινητήρας αυτός εντυπωσιάζει κυρίως με το τράβηγμά του στις μεσαίες στροφές, ενώ ικανοποιητική είναι η απόκρισή του στις χαμηλότερες.
Από πλευράς επιδόσεων, με τη βοήθεια και του πολύ καλής κλιμάκωσης 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, τα νούμερα των μετρήσεών μας είναι από τα γρηγορότερα της κατηγορίας, ιδίως στις ρεπρίζ. Παράλληλα, ο κινητήρας αυτός παραμένει φειδωλός στις απαιτήσεις του σε καύσιμο, με την Alfa Romeo να ανακοινώνει μέση κατανάλωση μόνο 4,0 λτ./100 χλμ.
 

Εσωτερικό: Φουτουριστικό του Civic, βελτιωμένη σε εργονομία και ποιότητα η Giulietta

Οι εσωτερικοί διάκοσμοι και των δυο μοντέλων που εξετάζουμε διακρίνονται για το σχεδιασμό τους. Αρχικά, στην περίπτωση του Honda Civic, δεν θα βρείτε καμία διαφοροποίηση από εκείνα των βενζινοκίνητων εκδόσεων, κάτι που μεταφράζεται σε φουτουριστική σχεδίαση, τονισμένη ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος. Ειδικά για το τελικό φινίρισμα, το Civic «παραδίδει και μαθήματα» στην υπόλοιπη κατηγορία. Ο οδηγός περικλείεται από το ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας, με τον υψηλά τοποθετημένο επιλογέα να τονίζει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου. Το ψηφιακό ταχύμετρο του πίνακα οργάνων είναι τοποθετημένο ψηλά, βολεύοντας ιδιαίτερα στο μάτι. Μόνο το αναλογικό, κεντρικά τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων στροφόμετρο, μαρτυρά την ύπαρξη πετρελαιοκινητήρα, με την πρώιμη ένδειξη για την «κόκκινη» περιοχή λειτουργίας του μοτέρ. Αίσθηση προκαλεί η  στάνταρ ψηφιακή οθόνη πληροφοριών i-MID.

Πάντως ο χειρισμός των ενδείξεων του trip computer (ειδικά στην απεικόνιση των δεδομένων της κατανάλωσης) απαιτεί αρκετή εξοικείωση. Αριστερά στο ταμπλό, όπως και στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, ξεχωρίζει το μπουτόν ECON, μέσω του οποίου το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό για το σωστό τρόπο οδήγησης αλλάζοντας το χρωματισμό (πράσινο σε οικονομική οδήγηση και μπλε σε αντίθετη περίπτωση) και περιορίζει την απόδοση του κλιματισμού.

Τo εσωτερικό της ανανεωμένης Giulietta είναι αυτό που έχει υποστεί τις περισσότερες επεμβάσεις, στοχεύοντας στο να τονίσει την αίσθηση ποιότητας και την εργονομία, ενώ δείχνει και πιο high-tech σε σχέση με πριν. Η πιο σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την προσθήκη μιας οθόνης αφής στο κέντρο της κονσόλας σε μέγεθος 5,0 ιντσών στην έκδοση της δοκιμής μας (ή 6,5 ίντσες με κόστος 1.000 ευρώ).

Η οθόνη αυτή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του νέου Συστήματος πολυμέσων Uconnect, το οποίο μεταξύ άλλων προσφέρει περισσότερες δυνατότητες σύνδεσης με εξωτερικές πηγές ήχου και video, μέσω θυρών USB και AUX ή προαιρετικά και για κάρτα μνήμης SD. Από την άλλη βέβαια, για χωροταξικούς και μόνο λόγους, από το εσωτερικό της ανανεωμένης Giulietta αποτελεί παρελθόν η σειρά των διακοπτών αεροπορικού τύπου που βρίσκονταν κάτω από το ηχοσύστημα στο προ-ανανέωσης μοντέλο και οι οποίοι με την παρουσία τους έδιναν το κάτι παραπάνω αισθητικά. Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εδώ, αφού το τιμόνι της ανανεωμένης Giulietta έχει αποκτήσει νέα σχεδίαση στο κέντρο του που παραπέμπει σε αυτή την μπροστινή γρίλιας, ενώ τα καθίσματα έρχονται με βελτιωμένη πλευρική στήριξη του σώματος.

Ποιοτικά, η Giulietta διαθέτει νέα και ακόμη πιο ποιοτικά υλικά (μαλακά και σκληρά στην αφή) στο εσωτερικό της τονίζοντας την αίσθηση ποιότητας του θαλάμου, ενώ τέλος η ηχομόνωση της καμπίνας έρχεται και αυτή βελτιωμένη.
 

Οδική συμπεριφορά: `Ανετα, αλλά με σπορτίφ D.N.A.

Στην ανανεωμένη Alfa Romeo Giulietta τα οδικά και οδηγικά της χαρακτηριστικά την κατατάσσουν ως ένα από τα πιο σπορτίφ μοντέλα της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Στην ευθεία και τις στροφές, η Giulietta με το στιβαρό πλαίσιο και το εξαιρετικό –παρ` ότι ηλεκτρικό- τιμόνι, παραμένει σταθερή, ακλόνητη και εμφατικά στιβαρή, στρίβοντας γρήγορα και με εξαιρετική σιγουριά κάτω από όλες τις συνθήκες οδοστρώματος και καιρού. Πολύτιμος σύμμαχος του οδηγού και το σύστημα Alfa D.N.A., με τα 3 διαφορετικά set-up οδήγησης (Natural, Dynamic, All Weather), το οποίο στη λειτουργία Dynamic ορίζει μεταξύ άλλων και την εμπλοκή του εμπρός ηλεκτρονικού διαφορικού e-Q2 μαζί με το σύστημα προφόρτιστης (Pre-fill) των φρένων. Στο κομμάτι της άνεσης από την άλλη, η Giulietta έχει βελτιωμένα επίπεδα άνεσης, όμως το σφιχτό set up της ανάρτησης μετριάζει και πάλι τα προσφερόμενα επίπεδα.

`Οταν οδηγήσεις το Civic γρήγορα διαπιστώνεις πως, επιτέλους, το πλαίσιο βρήκε το μηχανικό σύνολο που είναι σε θέση να αναδείξει τις αρετές του σε ακαμψία και κράτημα.

Οι επεμβάσεις των τεχνικών σε ανάρτηση (ρυθμίσεις και σφιχτότερα σινεμπλόκ) και τιμόνι (πιο γρήγορη ηλεκτρική κρεμαγιέρα) έχουν κάνει το Civic, όχι απλά πιο ευχάριστο, αλλά και πιο ικανό σε κάθε είδους διαδρομή. Στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύεις ήσυχα και άνετα με την κατανάλωση να είναι κάτω ακόμα και από 4,0 λτ./100 χλμ., ενώ στις στροφές κρατάει γερά,  οι κλίσεις είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες και το στιβαρό σε αίσθηση τιμόνι σημαδεύει εκεί που ακριβώς θες. Η ροπή είναι άφθονη και πανταχού παρούσα και ο επιλογέας τόσο ευχάριστος και ιδανικά τοποθετημένος, που σε προκαλεί να αλλάζεις σχέσεις χωρίς ουσιαστικό λόγο.

Σε καμία περίπτωση, δεν γίνεται αισθητή η διαφορά βάρους 150 κιλών περίπου σε σχέση με το ελαφρύτερο μοντέλο με το βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων, ενώ τα φρένα είναι κορυφαία, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποτελεσματικότητα.
Και αν νομίζετε πως όλα αυτά έχουν γίνει σε βάρος της άνεσης, απλά απατάστε. Παρά τους τροχούς των 17 ιντσών, το Civic diesel δε «δυσανασχετεί» ακόμα και σε χτυπητές ανωμαλίες, τη στιγμή που η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα ακόμα και σε σύγκριση με τον βενζινοκίνητο ανταγωνισμό.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις