Ισπανικό design με γερμανικό σώμα

Διαβάστηκε από 1889 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/1/2018

Ισπανικό design με γερμανικό σώμα. Αυτό το Ibiza φαίνεται καινούργιο ακόμα και μετά από 9 χρόνια που κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Ισχύει όμως το ίδιο και για το τεχνολογικό του υπόβαθρο;

 
   
Αυτό το Ibiza φαίνεται καινούργιο ακόμα και μετά από 9 χρόνια που κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Ισχύει όμως το ίδιο και για το τεχνολογικό του υπόβαθρο;

Βλέπετε μια μικρή Lamborghini σε αυτόν τον Ισπανό;  Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Seat, Luc Donckerwolke, πριν πάει στην Ιβηρική χερσόνησο εργαζόταν για την Lamborghini και ίσως έβαλε λίγο από την αίγλη των supercars σε αυτό το 4μετρο μικρό.

Έδωσε στο Ibiza προηγούμενης γενιάς ένα αρκετά δυναμικό παρουσιαστικό, με έντονες γωνίες εμπρός και αρκετά επιθετικό συνολικά μπροστινό μέρος. Η ίδια λογική ακολουθήθηκε και στο πίσω μέρος της 3πορτης έκδοσης. Ένα πίσω μέρος που ήταν και δεν έμοιαζε με κουπέ και έδινε σφηνοειδή σχήμα στο αυτοκίνητο. Στην πεντάπορτη έκδοση η σχεδίαση ήταν πιο συγκρατημένη και φαινόταν κάπως αποκομμένη από το μπροστινό.

Σε αντίθεση με τα πιο συγκρατημένα αδέρφια του, το Polo και την Fabia, έχει όχι μόνο το πιο νεανικό όνομα που παραπέμπει σε πάρτι και νέο κόσμο , αλλά έχει και την πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση και οδική συμπεριφορά.
Κάτω από το εντυπωσιακό σχεδιασμό κρύβεται η δοκιμασμένη πλατφόρμα του προηγούμενο Polo. 

Eσωτερικό-Χώροι: Πρακτικό, ποιοτικό και ευρύχωρο

Το εσωτερικό του SEAT Ibiza αν και μουντό στο μάτι ήταν ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστο χάρη στα 2 αναλογικά όργανα. Είναι εργονομικό μιας και όλα είναι στη θέση που περιμένει ο οδηγός, ενώ υπάρχουν και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα.  Επιπλέον αυτών, το φωτιζόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει χωρητικότητα 10,7 λτ. 
Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ξεχωρίζει η ποιότητα κατασκευής που ήταν σε πολύ καλά επίπεδα, με ένα μικρό τμήμα ψιλόφλουδου μαλακού πλαστικού να ντύνει το ταμπλό. Στο κομμάτι των χώρων, το Ibiza προσέφερε επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ένα μικρό θέμα με τον αέρα για τα κεφάλια τους, ειδικά εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο όρο σε ύψος. Το πορτ-μπαγκάζ βέβαια από την πλευρά του, ήταν σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία (292 λίτρα) και διέθετε μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα.


Οδική συμπεριφορά: Με έμφαση στην άνεση αλλά και την ουδετερότητα

Το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου ήταν η καλή άνεση που προέρχεται κυρίως από την κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτηση. Παράλληλα αυτού, το Ibiza προσέφερε την απαιτούμενη σιγουριά και σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις στις στροφές, βοηθούμενο από το πολύ καλό ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι. 
Βέβαια, από το αμάξωμα δεν έλειπαν κάποιες κλίσεις, χωρίς όμως να  επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του. Ο επιλογέας του κιβωτίου, τέλος, έχει θετικό κούμπωμα, ενώ τα φρένα προσφέρουν καλή αίσθηση και είναι αρκετά αποτελεσματικά

Ασφάλεια 5 αστέρων:  Το Ibiza δοκιμάστηκε το 2008 αλλά και μετά το 2012 που ίσχυσαν οι αυστηρότερες προδιαγραφές πετυχαίνοντας  και τις 2 φορές 5 αστέρια στην προστασία ενηλίκων. Αυτό είναι ένα δείγμα για την δουλεία που «έριξαν «οι Ισπανοί στο Ibiza αλλά και για την ανθεκτική πλατφόρμα του ομίλου VW.


Κινητήρας: Αξιόπιστος και οικονομικός
Ο χιλιοδοκιμασμένος 1400άρης του ομίλου χαρίζει  αξιοπρεπείς επιδόσεις στο Ibiza χωρίς να απαιτεί μεγάλες ποσότητες καυσίμου.  Υπήρχε βέβαια και η έκδοση cupra με τους 192 ίππους που απογείωναν την οδηγική εμπειρία αλλά και το κόστος συντήρησης.
Συμπέρασμα: Διαθέτει όμορφη σχεδίαση, καλούς χώρους και αξιόπιστο υπόβαθρο ενώ είναι φθηνότερο από το αντίστοιχο Polo. Μια καλή επιλογή για όσους αναζητούν ένα μικρό αυτοκίνητο που θα έχει χαμηλά πάγια έξοδα

 
Τεχνικά χαρακτηριστικα Seat Ibiza 1.4 16V Reference
Κινητήρας Τετρακύλινδρος
Μέγεθος (κεκ) 1390
Ιπποδύναμη (Ps/σ.α.λ) 85/5,000
Ροπή Νm/(σ.α.λ) 132 /3800
Τελική ταχύτητα (χλμ./ ώρα) 177
0-100 (δλ) 11,8
Μετάδοση Μπροστά
Κιβώτιο 5άρι, χειροκίνητο
Δοχείου καυσίσμου 45 λτ
Χώρος αποσκευών 292 λτ
Διαστάσεις 4052/1693/1445
Βάρος(άδειο) 1085
 

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ