Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ίσως το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης.

Διαβάστηκε από 5977 αναγνώστες - 8/12/2017

Δεν καίει, ξεχωρίζει με το στιλ και την ευελιξία του, ενώ κάνει αναστροφή μέσα σε μία λωρίδα. Μάλλον μιλάμε για τον βασιλιά της πόλης.

Το Toyota iQ είναι ένα mini μοντέλο με max δυνατότητες, αφού στα 2.985 χλστ. του εξωτερικού μήκους του συμπυκνώνει τεχνολογία αιχμής αποτελώντας ένα ιδανικό μέσο μετακίνησης μέσα στην πόλη. Παρκάρει παντού, είναι εξαιρετικά ευέλικτο, απαιτεί λίγο καύσιμο, μπορεί να χωρέσει έως και 4 επιβάτες, ενώ ταυτόχρονα έχει και όμορφη εμφάνιση.
 
Εμφάνιση: Με έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα
Όσον αφορά την εξωτερική του σχεδίαση, το ιαπωνικό μίνι είναι ένα αυτοκίνητο που διαθέτει ξεχωριστό στιλ, είναι μοντέρνο και αρέσει σε κάθε ηλικίας κοινό. Ξεχωρίζει το «τετράγωνο» μπροστινό μέρος με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, όπως και το πίσω με τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια, ωστόσο αυτό που κυρίως σου μένει είναι ο δυναμισμός που συνολικά εκπέμπει.

Εσωτερικό: Λιτές και μοντέρνες γραμμές 
Το εσωτερικό του Toyota iQ καταφέρνει και είναι μοντέρνο χρησιμοποιώντας λιτές γραμμές. Φυσικά, τα πρώτα βλέμματα πέφτουν στην τριγωνική κεντρική κονσόλα που δίνει και το φουτουριστικό στοιχείο, ενώ το επίπεδο στη βάση του τιμόνι χαρίζει ένα σπορτίφ ύφος. Αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί το iQ είναι πολύ ανώτερο του μέσου όρου της κατηγορίας, ενώ σε καλά γενικά επίπεδα κυμαίνεται η εργονομία.

Χώροι: 4 επιβάτες σε 3 μέτρα μήκος
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του λιγότερο από τριών μέτρων μήκους Toyota iQ είναι η δυνατότητα μεταφοράς έως και τεσσάρων επιβατών. Χαρακτηριστικό του μάλιστα είναι ότι το κάθισμα του συνοδηγού είναι τοποθετημένο πιο μπροστά από αυτό του οδηγού (έχει μάλιστα πιο πολύ αέρα για τα πόδια), με αποτέλεσμα πίσω να κάθεται με άνεση ένας ενήλικας.Ωστόσο, ο τέταρτος (πίσω από τον οδηγό) θα πρέπει να είναι παιδί. Τέλος, αναφορικά με τον χώρο των αποσκευών αυτός είναι οριακός αφού με χωρητικότητα 32 λίτρα χωράει απλά ένα χαρτοφύλακα και τη θήκη του laptop. Φυσικά, τα δεδομένα αλλάζουν το πέσιμο των πλατών των καθισμάτων.
 
 
Τεχνολογία: Καινοτόμες τεχνικές για μεγαλύτερη ευρυχωρία
Οι τεχνικοί της Toyota έχουν εφαρμόσει πολλές τεχνικές καινοτόμες λύσεις για την εξοικονόμηση του κάθε χιλιοστού χώρου του εσωτερικού με αποτέλεσμα σε αυτό να χωρούν με άνεση 3 ενήλικοι επιβάτες και 1 παιδί. Μερικές από αυτές είναι οι εξής:
1.            Υπερυψωμένη κρεμαγιέρα, τοποθετημένη πιο ψηλά από τη μηχανή ώστε να αφήσει περισσότερο χώρο προς εκμετάλλευση. 
2.            Συρρικνωμένη μονάδα κλιματισμού που επιτρέπει την τοποθέτησή της στο κέντρο του ταμπλό, χωρίς να καταλαμβάνει χώρο στην πλευρά του συνοδηγού.
3.            Αντεστραμμένο μπροστινό διαφορικό που επιτρέπει τους τροχούς να τοποθετηθούν στα άκρα του αμαξώματος, επιμηκύνοντας την καμπίνα των επιβατών κατά 10 εκ. 
4.            Σχεδόν επίπεδο ντεπόζιτο βενζίνης, μελετημένο για αποτελεσματική εξάλειψη των προβλημάτων ανάλογων εφαρμογών, κάτω από το δάπεδο και όχι κάτω από το πίσω κάθισμα, σε συνδυασμό με αυξημένη γωνία κάστερ των πίσω αμορτισέρ, που περιορίζει το συνολικό μήκος. 
5.            Λεπτές πλάτες καθισμάτων που απελευθερώνουν 4 εκ. επιπλέον χώρο για τα γόνατα όσων κάθονται πίσω, σε σχέση με τα συμβατικά καθίσματα.
6.            Ασύμμετρη σχεδίαση ταμπλό που επιτρέπει στο συνεπιβάτη να κάθεται πιο μπροστά, αφήνοντας χώρο για έναν τρίτο πίσω ενήλικα.
 
 
Κινητήρες: Ισχυροί και οικονομικοί 
Το Toyota iQ διατίθεται με δύο βενζινοκινητήρες του 1,0 και 1,33 λίτρου. Ο πρώτος αποδίδει 68 ίππους και είναι περισσότερο από επαρκής για το μικρό βάρος του αυτοκινήτου, ενώ συνδυάζεται με δύο εξαιρετικά κιβώτια. Αφενός ένα 5άρι χειροκίνητο με ακριβές και γρήγορο κούμπωμα, ενώ το δεύτερο είναι ένα μοντέρνο σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (Multidrive), που έχει λίγο μεγαλύτερη κατανάλωση από το manual (4,9 αντί για 4,3 λ.100 χλμ.).
Για όσους τώρα επιθυμούν περισσότερη δύναμη υπάρχει και το 1,33 λτ. μοτέρ των 98 ίππων με την επίσης χαμηλή κατανάλωση (4,8 λτ./100 χλμ.). Αυτός ο κινητήρας εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ.) και είναι πιο σβέλτος στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και ο 1.0 των 68 δεν είναι ικανός για μία κοντινή εξόρμηση.
 
 
Στο δρόμο: Ευέλικτο και σταθερό
Το Toyota iQ εντυπωσιάζει με δύο πράγματα στο δρόμο: την ευελιξία του και το ότι «πατάει» σαν μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο κύκλος στροφής του είναι μόλις 3,9 μέτρα που σημαίνει ότι μπορείτε με δύο κινήσεις να κάνετε επιτόπιο ελιγμό σε φάρδος δρόμου μίας λωρίδας, ενώ υπό πίεση εμφανίζεται ουδέτερο και σίγουρο. Η ανάρτησή του είναι σωστά ρυθμισμένη επιτρέποντας λογικές και όχι ενοχλητικές κλίσεις στο αμάξωμα, καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση είναι το σύστημα διεύθυνσης, ενώ καλά αποδεικνύονται και τα φρένα (100-0 χλμ./ώρα σε 42,4 μέτρα). Σημειώστε ότι διαθέτει και πίσω δισκόφρενα (εμπρός αεριζόμενα). 
Στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη το μίνι της ιαπωνικής φίρμας παρουσιάζεται αρκούντως σταθερό και με καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Μοναδικοί περιορισμοί τίθενται από το κοντό μεταξόνιο, το οποίο στις μεγάλες ταχύτητες προσδίδει στο αμάξωμα, υπό συνθήκες, λίγο νευρικότητα, δίχως όμως να προβληματίζει ιδιαίτερα τον οδηγό.
 
Κορυφαία ασφάλεια με 9 αερόσακους
Μεταξύ των στοιχείων που εκπλήσσουν είναι και ο αριθμός των αερόσακων (9) που εφοδιάζεται σε όλες τις εκδόσεις του το iQ. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν 2 μετωπικοί, ισάριθμοι πλευρικοί και οροφής, 1 για τα γόνατα του οδηγού, ακόμη 1 αερόσακος κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού για την αποφυγή της ολίσθησης και ο πρωτοποριακός τύπου κουρτίνας που ανοίγει πίσω από τα προσκέφαλα της δεύτερης σειράς καθισμάτων για την προστασία των επιβατών από οπίσθιες συγκρούσεις. Επιπλέον το iQ έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, προσφέροντας υψηλή ασφάλεια στους επιβάτες του.  
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις