Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Κάποτε ήταν απλησίαστο. Όχι πλέον. Audi Q3 2,0 TFSI quattro.

Διαβάστηκε από 6020 αναγνώστες - 30/11/2017

Υπάρχει κάποιος που να μην του αρέσει; Ίσως σαν καινούργιο να χτυπούσε λίγο η τιμή αλλά σαν μεταχειρισμένο αποτελεί μία άριστη περίπτωση premium SUV.

To Audi Q3 είναι το πρώτο μικρομεσαίο SUV στην ιστορία της Audi, με 2λιτρα μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου και κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.
Στο κομμάτι της σχεδίασης, η σχεδίαση που έχει επιλεγεί προσδίδει στο αυτοκίνητο μια αισθητική διαφορετικότητα σε σχέση με ό,τι μας έχουν συνηθίσει τα SUV, δίνοντας και μια αίσθηση κουπέ μοντέλου. Σε συνδυασμό και με την μεγάλη εμπρόσθια τετραγωνισμένη μάσκα, αλλά και με τα μακρόστενα και αιχμηρά φωτιστικά, το Q3 κερδίζει σε αισθητικό δυναμισμό και δείχνει περισσότερο νεανικό από πολλούς ανταγωνιστές του.
 
 
Κινητήρας: Ισχυρό μοτέρ με πολύ γρήγορες επιδόσεις
Η πιο «ήπια» έκδοση του γνωστού 2λιτρου TFSI βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού του Ομίλου VW συναντάται κάτω από το καπό του Audi Q3. Η ονομαστική απόδοση της ισχύος είναι 170 ίπποι και η μέγιστη ροπή φτάνει στα 280 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό κάθε άλλο παρά «ήπιο» εμφανίζεται, αφού τραβάει από πολύ χαμηλά, έχει εξαιρετικά γρήγορη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και παράλληλα, «γεμίζει» σε όλο σχεδόν το φάσμα της περιστροφής του. 
Οι ικανότητές του αυτές αποδεικνύονται και στο πεδίο των μετρήσεών μας, εκεί όπου με τη συμβολή και της αμεσότατης τετρακίνησης, τα νούμερα που καταγράψαμε είναι από τα γρηγορότερα στην κατηγορία. Εξίσου ικανοποιητική είναι και η αίσθηση από τον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ και το σύστημα Start-Stop έχει πολύ ομαλή λειτουργία και κορυφαία αμεσότητα για σύστημα του είδους. Η κατανάλωση από την πλευρά της, μπορεί να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα με ένα ήπιο τέμπο, όμως όταν το αυτοκίνητο πιεστεί, τότε το νούμερο ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με τα 7,3 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Audi.
 
Εσωτερικό: Πολύ προσεγμένο ποιοτικά και με μοντέρνα σχεδίαση
Ως είθισται, η Audi μας έχει ετοιμάσει ένα πολύ ποιοτικό και προσεγμένο εσωτερικό για το Q3, με την πολυτέλεια να είναι πιο έκδηλη όσο ανεβαίνει το επίπεδο του εξοπλισμού. Από πλευράς υλικών, αφρώδες πλαστικό καλύπτει το πάνω τμήμα του ταμπλό με το υπόλοιπο τμήμα του να αποτελείται από σκληρό στην αφή πλαστικό. Φυσικά, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι υπεράνω κριτικής, σε ένα τελικό αποτέλεσμα που ικανοποιεί απόλυτα τους θιασώτες των premium μοντέλων. Από πλευράς σχεδίασης, το εσωτερικό του Q3 ακολουθεί τις καμπύλες και μοντέρνες γραμμές του αμαξώματος.
 
Περαιτέρω, στεκόμαστε στην πολύ καλή θέση οδήγησης, πλήρους ρυθμίσεων, με το υψηλά τοποθετημένο κάθισμα, που προσφέρει ανεμπόδιστη περιφερειακή ορατότητα, ενώ αρκετά βολική είναι και η θέση του επιλογέα ταχυτήτων. Η σχεδίαση του καθίσματος τέλος, συνάδει στην άνεση κατά το ταξίδι, αλλά και στην πολύ καλή πλευρική στήριξη σε ένα δρόμο με στροφές.
 
 
Χώροι: Αρκετοί για 4 ενήλικες και με πρακτικό πορτ-μπαγκάζ
Παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Q3 είναι χαμηλότερες του μέσου όρου των μικρομεσαίων SUV, οι χώροι των επιβατών στο εσωτερικό είναι αρκετά καλοί. Έτσι, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια των επιβατών και άπλετος για τα γόνατά τους. Παράλληλα, το διαθέσιμο πλάτος είναι αρκετό για τη μεταφορά δύο ενηλίκων, ενώ μόνο ένας τρίτος θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις ώστε να βολευτεί. Από εκεί και πέρα και σε ό,τι αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός είναι σχετικά ρηχός, όμως το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας βολεύουν κατά τη φόρτωση. Τα 460 λίτρα ωφέλιμου όγκου που ανακοινώνει η Audi, είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο για την κατηγορία.
 
 
Οδική συμπεριφορά: Ευχάριστο σε άσφαλτο και χώμα
Η Audi δεν έχει προορίσει το Q3 αποκλειστικά και μόνο για light χρήση «εντός δρόμου». Μπορεί λοιπόν να μην υπάρχουν δυνατότητες που έχουμε δει σε κλασσικά off road οχήματα («κοντές» σχέσεις, κλείδωμα του ποσοστού της τετρακίνησης κ.λπ.), μπορεί το πλαίσιο μην είναι σκληροπυρηνικό, όμως από τη μια η εξαιρετικά άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και από την άλλη το χαμηλό συνολικό βάρος και η απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ., φροντίζουν ώστε να προσπελάζονται με ευκολία οι εκτός δρόμου ανωμαλίες σε μια διαδρομή με πατημένο χώμα. Σύμμαχος του οδηγού εκτός δρόμου είναι και η ανάρτηση, με τις σχετικά μακριές διαδρομές και την ισορροπημένη ρύθμισή της. 

Αφήνοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Q3 και περνώντας στην οδική του υπόσταση στην άσφαλτο, το πρώτο που θα εκθειάσουμε είναι η αμεσότητα στη λειτουργία και εμπλοκή της τετρακίνησης που φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί την πορεία του ανεξαρτήτως διαδρομής και παράλληλα, να εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Η υποστροφή λοιπόν έρχεται πολύ αργά και δύσκολα προκαλείται, όπως και η υπερστροφή, που μόνο εάν επιδιωχθεί από τον οδηγό με άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή και ανάποδο τιμόνι θα κάνει την εμφάνισή της. 

Εδώ, ο οδηγός θα εκτιμήσει επιπλέον την αίσθηση και τη γρηγοράδα του τιμονιού, το οποίο παρότι στην ευθεία δεν ικανοποιεί απόλυτα, αφού είναι λίγο πιο ελαφρύ από ό,τι πρέπει, στις στροφές βγάζει τον οδηγό του Q3 ασπροπρόσωπο. Για το τέλος αφήσαμε την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την καλή άνεση που εμφανίζει το αυτοκίνητο στην ευθεία, με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση να μην κουράζει και κατά το πέρασμα από συνεχείς «αστικές» ανωμαλίες.
 
Παθητική ασφάλεια: Με 5 αστέρια
Το Q3 προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφαλείας στους επιβάτες του και αυτό έχει ήδη επιβεβαιωθεί από την επίδοσή του στα crash test του EuroNCAP. Εκεί, το SUV της Audi έλαβε την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων, συνοδεύοντάς την με πολύ καλές βαθμολογήσεις στην προστασία των ενηλίκων (94%), των παιδιών (85%) και των Συστημάτων ασφαλείας του (86%). Θυμίζουμε ότι στο στάνταρ εξοπλισμό του το Q3 διαθέτει πλήρες πακέτο αερόσακων (6 συνολικά), όπως και φυσικά, Σύστημα Ελέγχου της πρόσφυσης (ESP). 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις