Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric

Μάχη χαρακωμάτων μεταξύ VW Passat και Opel Insignia.

Μεταχειρισμένο VW Passat 1,4 TSI VS Opel Insignia 1,4 T

Διαβάστηκε από 10580 αναγνώστες - 4/8/2017

Μάχη χαρακωμάτων μεταξύ VW Passat 1,4 TSI και Opel Insignia 1,4 T. Τι πρέπει να ξέρεις για δύο κορυφαία μοντέλα στην αγορά των μεταχειρισμένων .

Volkswagen Passat 1,4 TSI ή Opel Insignia 1,4Τ; Ποιο είναι πιο ευρύχωρο; Ποιο είναι πιο άνετο; Τι γίνεται με τους κινητήρες; Ποιο από τα δύο υπερτερεί;

Εμφάνιση: Insignia στα σημεία
Από πλευράς διαστάσεων, τα δύο αυτοκίνητα του συγκριτικού «παίζουν» στα υψηλά κλιμάκια της κατηγορίας των μεσαίων σεντάν αμαξωμάτων. Ακόμα και έτσι το Insignia παραμένει με αισθητή διαφορά (6,5 πόντοι) το μακρύτερο από τα δύο. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει αρκετό μέταλλο για να «χωρέσει» τα σχεδιαστικά μοτίβα κάθε φίρμας. Εν προκειμένω, το Insignia είναι αυτό πουκερδίζει στα σημεία, καθώς έχει πιο δυναμικές γραμμές. Είναι το μοντέλο σταθμός στην ιστορία της Opel ενσωματώνοντας πολλά μοτίβα, όπως το σχέδιο τύπου boomerang στις πόρτες. Από την άλλη, το πιο φρέσκο, από πλευράς παρουσίασης, Passat, δείχνει πολύ πιο συντηρητικό από το Insignia, με πιο συμβατικές γραμμές, που το κάνουν να δείχνει μεγαλύτερο του Insignia και αποπνέουν σοβαρότητα και κύρος.

Εσωτερικό: Εργονομία Passat, αισθητική Insignia
Καθώς και τα δύο μοντέλα τοποθετούνται ψηλά στη γκάμα κάθε μάρκας, παίζοντας και «μεγαλο-μεσαίο» ρόλο, η ποιότητα κατασκευής πρέπει, αν μη τι άλλο, να πείθει. Σε αυτό τον τομέα και τα δύο μοντέλα τα καταφέρνουν καλά. Το Insignia, δείχνει πιο συγκροτημένο ποιοτικά. Η εργονομία του παραμένει ένα από τα σημεία που φέρουν την ιδιαίτερη σφραγίδα της Opel, και γίνεται αισθητή στη φορτωμένη κεντρική κονσόλα. Αλλά, εξίσου χαρακτηριστική είναι και η σχεδίαση του. Μέσα, το σχέδιο του boomerang απαντάται παντού, ενώ υπάρχει αρκετή προσοχή στη λεπτομέρεια. Οδηγός και επιβάτες νιώθουν καλά προστατευμένοι από τα στοιχεία του περιβάλλοντος και ο εξοπλισμός μπορεί να γίνει πολύ πλούσιος, ενώ είναι πλήρης από τη βασική έκδοση. Η συντηρητική προσέγγιση του Passat, ακολουθείται και στο εσωτερικό, όλα είναι τοποθετημένα σε τάξη, η εργονομία φέρνει στα χέρια του οδηγού τα πάντα εύκολα, εκτός ίσως από το ηλεκτρικό χειρόφρενο, ενώ η απτή ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία και ανώτερες του Insignia. Μπορεί σχεδιαστικά να μην σου αποτυπώνεται όσο το Insignia, αλλά από την άλλη το μάτι ξεκουράζεται εύκολα πάνω στις στιλπνές επιφάνειες. 

Χώροι: Πασάς στο Passat
Στην περίπτωση των εσωτερικών χώρων, τα πράγματα δεν είναι ανάλογα των εξωτερικών διαστάσεων. Αυτό σημαίνει ότι, το μακρύτερο Insignia είναι σημαντικά πιο μικρό στο περιθώριο για τα γόνατα όσων κάθονται πίσω (κατά 6 εκατοστά), ενώ το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών. Εδώ, το Passat κερδίζει κατά 65 λίτρα, έχοντας στο σύνολο 565 λίτρα έναντι 500 του insignia. Πλεονέκτημα υπάρχει για το Passat και όσον αφορά στο περιθώριο για το κεφάλι των πίσω, αναδεικνύοντας τα μειονεκτήματα της σχεδίασης του Insignia, όσον αφορά στην αεροδυναμική κλίση της οροφής. Τέλος, το Passat έχει μεγαλύτερες και πιο εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα από το Insignia, η θέση οδήγησης επιτρέπει ευκολότερη εκτίμηση των ορίων του αυτοκινήτου, ενώ καλύτερη είναι και η περιφερειακή του ορατότητα.

Οδική συμπεριφορά: Σημειώσατε Χ
Η τοποθέτησή των δύο μοντέλων στην αγορά των μεταχειρισμένων, ορίζεται από τον οικογενειακό τους χαρακτήρα, οπότε οι διαφορές περιορίζονται στις αποχρώσεις. Έτσι και στις δύο περιπτώσεις, ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στην ποιότητα κύλισης, που είναι πολύ καλή. Η ανάρτηση, που έχει ίδιο βασικό σχεδιασμό και στα δύο μοντέλα, καταφέρνει να ξεπερνάει με σωστό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς ατασθαλίες από τον πίσω άξονα. Παράλληλα, και τα δύο αυτοκίνητα ταξιδεύουν με ησυχία, ευθυβολία και άνεση στον ανοιχτό δρόμο, «καταπίνοντας» εύκολα χιλιόμετρα διαδρομής. Στις στροφές επίσης, τον τόνο δίνουν οι μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Και τα δύο αυτοκίνητα είναι ασφαλή, με τη συνδρομή του ESP, αλλά κανένα από τα δύο δεν διεκδικεί δάφνες δυναμισμού. Αν πιεστούν, η υπερστροφή κάνει την εμφάνισή της, ενώ η μετατόπιση φορτίου, τόσο στις κλειστές καμπές, όσο και στις αλλαγές πορείας γίνεται πιο αισθητή στο Opel, που είναι και το βαρύτερο των δύο. Εξίσου μέτρια σε αίσθηση και πληροφόρηση είναι και τα συστήματα διεύθυνσης, ενώ το Opel έχει λίγο καλύτερα φρένα από το Passat. Το σημαντικό είναι ότι όλα γίνονται προοδευτικά, καθώς τα μακριά μεταξόνια των μοντέλων, δεν τα καθιστούν νευρικά στις αντιδράσεις τους.

Κινητήρες: Πιο γρήγορο το Passat, ποιο οικονομικό το Insignia
Εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο σύνολα ίδιας χωρητικότητας που βασίζονται στην υπερτροφοδότηση για να παράσχουν τα ίδια Nm ροπής (200 Nm) αλλά με ελαφρώς διαφορετικές ιπποδυνάμεις, με το προβάδισμα να πηγαίνει στο Opel. Ωστόσο, το Passat, εμφανίζεται καλύτερο σε όλες τις επιταχύνσεις, τόσο από στάση (-0,2 δλ.) όσο και εν κινήσει από το insignia. Στον τελευταίο τομέα, το Insignia παρουσιάζεται σημαντικά πιο αργό, ειδικά στις μετρήσεις με 6η σχέση, όπου οι διαφορές ξεπερνούν τα 12 δλ., ενώ γενικά πάντα το Passat προηγείται. Αυτό μάλλον θα πρέπει να αποδοθεί στη διαφορετική κλιμάκωση των δύο 6τάχυτων κιβωτίων (πέραν της διαφοράς βάρους, και των ελαστικών μεγαλύτερης διαμέτρου του Opel της δοκιμής), με την επισήμανση ότι στο VW το κιβώτιο είναι πιο ακριβές και λειτουργεί πιο γρήγορα. Πέραν τούτου, το μοτέρ του Opel αποδεικνύεται ακόμα πιο ήσυχο του Passat, ενώ το σημαντικό του πλεονέκτημα εστιάζεται στη χαμηλότερη εργοστασιακή μέση κατανάλωση (5,7lt/100km έναντι 5,9lt/100km που καταναλώνει το Passat), που του δίνει προβάδισμα και στα πάγια έξοδα έναντι του VW. Και αυτό, ενώ ο 1,4 TSI είναι ο μόνος με σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου. 
Tεχνικά χαρακτηριστικά     
Μοντέλο Opel Insignia 1,4T 140 PS VW Passat 1,4 TSI BMT
Κυβισμός (κ.εκ.) 1,384 1,390
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)* 140/4.900-6.000* 122/5.000*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* 200/1.850-4.900* 200/1.500*
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10.2 10
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) 11,4/16,8 8,6/11,2
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) 18,5,0/28,5 12,7/16,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 205* 205*
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,7* 5,9*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* 134* 138*
Βάρος (κιλά) 1,562 1,451
*Εργοστασιακές μετρήσεις

 
 
 
Βασικός εξοπλισμός: Πιο πλούσιο το Passat
Σε ότι αφορά τον βασικό εξοπλισμό το Passat κερδίζει στα σημεία, καθώς έχει επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και cruise control. Αναλυτικά ο κοινός εξοπλισμός είναι: ESP, αερόσακοι οδηγού συνοδηγού, πλευρικοί και οροφής, ρυθμιζόμενο τιμόνι, υποβοήθηση τιμονιού, Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικοί καθρέφτες, Air condition και ηχοσύστημα.

Συμπέρασμα: Η επιλογή δική σου
Από την εμπορική πορεία και μόνο των δύο μεταχειρισμένων, μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι, τόσο το Insignia, όσο και το Passat έχουν κάνει καλή δουλειά, κερδίζοντας τίμια την προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Αν θέλετε το αμάξι σας να έχει επιδόσεις χώρους και εργονομία πάρτε το Passat, αν πάλι θέλετε οικονομία και σχεδίαση τότε αγοράστε το Insignia. Η απόφαση πλέον είναι δική σας.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις