Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Mito vs DS3! 2 μικρά που βάζουν κάτω μεγάλα

Διαβάστηκε από 5836 αναγνώστες - 16/8/2017

Alfa Romeo MiTo 1,4T 155 VS Citroen DS3 1,6 THP 156! Μία μάχη δύο premium μικρών που έκανα το πάταγο που όλοι περίμεναν! Ποιο υπερτερεί σε ιπποδύναμη, χώρους και συμπεριφορά;

 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Moντέλο Alfa Romeo MiTo 1,4T 155ps Citroen DS3 1,6 THP
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.368 1.598
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 155/5.500* 160/5.920
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/3.000* 272/3.230
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 215 214
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 6,5 6,7
Βάρος (κιλά) 1.233 1.198
 
 
Εμφάνιση: DS3 ο βασιλιάς του customization, Mito η βασίλισσα της σχεδίασης!
Το DS3 είναι ένα ξεχωριστό αισθητικά αυτοκίνητο με μαζεμένες διαστάσεις . Η οροφή δίνει την αίσθηση ότι… "αιωρείται", ενώ η μεσαία κολόνα θυμίζει φτερό καρχαρία και στο εσωτερικό κρύβει μια πολύ εύχρηστη χειρολαβή, που διευκολύνει τους πίσω επιβάτες. Η εξωτερική σχεδίαση συμπληρώνεται από την επιβλητική μάσκα με τον τραπεζοειδή αεραγωγό και τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας με λάμπες LED σε κάθετη σειρά, στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα. Υπάρχουν: 11 χρωματισμοί αμαξώματος, 4 χρώματα και αυτοκόλλητα σχέδια για την οροφή, 8 επιλογές ζάντες και χρώμα καθρεφτών, 6 χρώματα για το ταμπλό, τον επιλογέα και το κλειδί και 3 χρώματα για δέρματα. Με δύο λόγια, το DS3 είναι η αποθέωση του customization. 
Η Mito δείχνει περισσότερο μίνι ντίβα, παρά τρέντι τάση της εποχής. Βασισμένη με τη σειρά της στο Fiat Grande Punto αποδεικνύει, πως ο τομέας της σχεδίασης είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της ίδιας της υπόστασης. Ο προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές και τα στρογγυλά φώτα, όπου δεσπόζουν τα στρογγυλά φώτα με το χρωμιωμένο περίγραμμα και οι τονισμένοι "ώμοι" των θόλων, η MiTo είναι αντικειμενικά ένα όμορφο, μικρό αυτοκίνητο. Το στάνταρ σύστημα "Alfa D.N.A.", που πρώτη φορά λανσάρεται στην κατηγορία, επεμβαίνει στην απόκριση του γκαζιού, στο τιμόνι και στη λειτουργία του ESP και του ηλεκτρονικού διαφορικού e-Q2.

Κινητήρες: Για ρεπρίζ Alfa Romeo, για επιτάχυνση Citroen.
Και τα δύο μοτέρ είναι υπερτροφοδοτούμενα με σχεδόν παραπλήσια ονομαστική απόδοση, αλλά και με τις ομοιότητές τους να σταματούν κάπου εδώ. Ο 16βάλβιδος κινητήρας με τους 160 ίππους και τα 272 Nm ροπής του DS3 είναι 1,6, με άμεσο ψεκασμό καυσίμου (απαιτεί βενζίνη 98 οκτανίων) και μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής, ενώ η MiTo με το 16βάλβιδο 1,4 των 155 ονομαστικών ίππων και των 230 Nm ροπής δείχνει πιστή στις πιο παραδοσιακές τεχνολογίες.
To DS3 έχει ένα εντυπωσιακό προβάδισμα στις επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ., 0-400μ σε 15,4 δλ. και 0-1.000μ. σε 28,6 δλ., έναντι 8,8, 16,5 και 30,5 δλ. αντίστοιχα για τη MiTo), επωφελούμενο του μικρότερου βάρους και των πιο μακριών σχέσεων του κιβωτίου. Η MiTo, από την άλλη, έχει  μικρό προβάδισμα στις ρεπρίζ (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 5,9 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 6η σε 10,3 δλ., έναντι 6,1 και 10,8 δλ. του DS3) και στην κατανάλωση, ωστόσο στην πράξη ο κινητήρας της είναι πιο τραχύς και θορυβώδης.
 
Εσωτερικό: DS3 με φανταχτερές λεπτομέρειες εναντίων Mito με άνεση.
Το DS3 είναι παρόμοιο με το C3, με το ταμπλό να δίνει και αυτό την αίσθηση πως αιωρείται, ενώ το πάνω μέρος του καλύπτεται από ένα λεπτό στρώμα μαλακού υλικού. Ακόμα όμως και τα σκληρά μέρη είναι πολύ καλά φινιρισμένα και είναι εμφανής η καλή δουλειά που έγινε στα επίπεδα ποιότητας και συναρμολόγησης. Το DS3 είναι το πιο ποιοτικό μικρό Citroen! Μοναδική παραφωνία κάποια κοινά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό, που εύκολα προσπερνάς κοιτώντας φανταχτερές λεπτομέρειες, όπως ο πίνακας οργάνων, οι αεραγωγοί, η μίνιμαλ κονσόλα και η φάσα στο ταμπλό, που στάνταρ είναι σε απομίμηση ανθρακονήματος. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, η εργονομία δεν παρουσιάζει ιδιαιτερότητες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετές. Ξεχωριστός όμως είναι και ο εσωτερικός κόσμος της MiTo, διαθέτοντας αρκετές καμπύλες γραμμές, ενώ, ο πίνακας οργάνων έχει διατηρήσει την παραδοσιακή αναγραφή ορισμένων ενδείξεων στα ιταλικά . Στον ποιοτικό τομέα, στο εσωτερικό της MiTo συναντούμε μαλακά πλαστικά σε ένα κομμάτι του ταμπλό και του εσωτερικού των θυρών, ενώ τα υπόλοιπα τμήματα έχουν σκληρό πλαστικό, με σχετικά ικανοποιητική υφή. Το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται επίσης σε καλά επίπεδα, όμως σε συνδυασμό με τα σκληρά υλικά, αφαιρούν πόντους από το να χαρακτηριστεί το τελικό αποτέλεσμα "premium. Τα καθίσματα προσφέρουν ικανή στήριξη του σώματος και είναι άνετα ενώ η θέση οδήγησης κρίνεται ικανοποιητική.
 
Εξοπλισμός
Moντέλο Alfa Romeo MiToCitroen DS3
Έκδοση Progression Sport Chic
ESP
Αερόσακος οδηγού
Αερόσακος συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
Aερόσακος γονάτου οδ. -
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλ. παράθυρα εμπρός
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Κλιματισμός/ Air Condition
Ηχοσύστημα
 
Χώροι: Μεγαλύτερος χώρος αποσκευών το DS3
Το DS3 προσφέρει πιο ικανοποιητικούς χώρους για 4 άτομα και τις αποσκευές τους. Ένας επιβάτης μέχρι 1,80 μ. κάθεται πίσω, έχοντας χώρο για τα γόνατα και ικανοποιητικό "αέρα" για το κεφάλι του. Στη MiTo τα πράγματα είναι πιο οριακά και οι χώροι απλά επαρκούν για 4 άτομα. Ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω είναι οριακός, αφού άτομα μέσου ύψους και άνω ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόβλημα, λόγω της σχεδίασης της οροφής. Αντίστοιχα και ο χώρος για τα γόνατα υπολείπεται του DS3, το οποίο υπερέχει και σε χώρο αποσκευών, αφού με 285 λίτρα και μεγαλύτερος κατά 15 λίτρα από της MiTo είναι, και πιο κανονικό σχήμα διαθέτει, με ευκολότερη πρόσβαση.

Οδική συμπεριφορά: Alfa D.N.A μα Mito και ευελιξία
Το μεγάλο ατού της MiTo είναι η δυνατότητα προσαρμογής των βασικών παραμέτρων λειτουργίας της μέσω του "Alfa D.N.A." με τρεις επιλογές (Normal, Dynamic και All Weather). Το κράτημα είναι δυνατό, ενώ οι όποιες τάσεις για υπερστροφή έρχονται ομαλά, ελέγχονται από το τιμόνι και εξουδετερώνονται σταδιακά από το VDC. Όμως, το τιμόνι υστερεί συνολικά, όντας ελαφρύ, λιγότερο κοφτερό από ό,τι περιμένει κανείς από μια Alfa Romeo και με τεχνητή αίσθηση.
 Η ποιότητα κύλισης και η άνεση της MiTo υποβαθμίζονται με τους τροχούς των 18 ιντσών να τονίζουν την παραμικρή ανωμαλία, ενώ στα μειονεκτήματα της μικρής Alfa θα τονίσουμε και την περιορισμένη ευελιξία της για όχημα της κατηγορίας -κύκλος στροφής 11,25 μ.!Το DS3 νικάει κατά κράτος στον τομέα της ευελιξίας και της άνεσης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι αναρτήσεις του δεν είναι σφιχτές. Έτσι, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το κράτημα γενναίο και συνολικά το DS3 αναδίδει μια αίσθηση συμμετοχικότητας, που πιστοποιείται από το προσεγμένο σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι. Απόλυτα θετικά κρίνονται και τα φρένα τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποτελεσματικότητα, αλλά δε συγκρίνονται με αυτά της MiTο.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις