Μεταξύ 1994-2000 η Ε36 Compact έκανε τα πρώτα βήματα στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Τις περισσότερες πωλήσεις κατέγραψε η έκδοση 316 ti.

Ήταν τρίπορτη αλλά η σχεδίαση της απείχε αρκετά από αυτήν της κουπέ έκδοσης

Έξι κύλινδροι σε σειρά και απόδοση 170 ίππων. Η 323 έκρυβε ένα πραγματικό διαμάντι κάτω από το από το καπό της

Το εσωτερικό ερχόταν από την Ε36 αλλά υπήρχαν λεπτομέρειες προερχόμενες από την Ε30, όπως οι διακόπτες για τα φώτα και οι αεραγωγοί.

Ο πρώτος άσσος της BMW!

Διαβάστηκε από 1436 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/3/2018

Με καθαρόαιμη BMW οδική συμπεριφορά και φτιαγμένη με την ίδια πετυχημένη συνταγή της 3άρας, η πρώτη compackt BMW εντυπωσίασε τους φανς της Βαυαρικής φίρμας. Ας θυμηθούμε ένα αυτοκίνητο που έχει ήδη περάσει στην ιστορία της BMW.

 
   
H BMW μπήκε με αργά βήματα στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Αρκετά χρόνια πριν την παρουσίαση της πετυχημένης Σειράς 1 και συγκεκριμένα το 1994 παρουσίασε την «κοφτή» εκδοχή της σειράς 3 Ε36. Από αυτήν κληρονόμησε κινητήρες, αναρτήσεις κιβώτια αλλά και τα προβλήματα αξιοπιστίας. Ήταν τρίπορτη αλλά η σχεδίαση της απείχε αρκετά από αυτήν της κουπέ έκδοσης.

Η σχεδίαση του 3ου μέρους δεν ήταν εύκολα αποδεκτή και δεν μπορούσε να πείσει τους εν δυνάμει αγοραστές.


Επίσης, η σχεδίαση δημιουργούσε ακόμα ένα πρόβλημα στην πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων ήταν από τους μικρότερους της κατηγορίας όπως και ο διαθέσιμος αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Οι τελευταίοι έμπαιναν με δυσκολία στο στενό πίσω κάθισμα ενώ ο διαθέσιμος χώρος ήταν αυστηρά για 4 άτομα.


Ευθύνη όμως γι αυτό δεν φέρει μόνο η σχεδίαση του αυτοκινήτου αλλά και η αρχιτεκτονική του. Κινητήρας μπροστά και κίνηση στους πίσω τροχούς κλέβουν αρκετούς πόντους από την καμπίνα.


Αρκετά όμως με τα αρνητικά, η Compact 3άρα ήταν μια αυθεντική BMW. Είχε τέλειο ζύγισμα, κορυφαία οδική συμπεριφορά ενώ όποιος ήθελε να ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους το κατάφερνε χωρίς κόπο. Το τιμόνι ήταν τόσο άμεσο που μας θύμιζε go-kart όπως άλλωστε όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου.


Το φθινόπωρο του 1997 όλες οι αρχικές αδυναμίες είχαν ξεπεραστεί και η έκδοση με τον εξακύλινδρο κινητήρα των 170 ίππων  έδινε βροντερό παρόν κάτω από το καπό της ti. Έγινε το σημείο αναφοράς της κατηγορίας της χάρη στην σχεδίαση, τον κορυφαίο κινητήρα αλλά και την υποδειγματική οδική συμπεριφορά που με μεγάλη ευκολία χάριζε χαμόγελα στον οδηγό.


Το 2002 αντικαταστάθηκε από την ti που βασιζόταν στην Ε46. Mε αυτό το μοντέλο οι Βαυαροί ήθελαν να ξυπνήσουν μνήμες από την BMW touring του 1975 αλλά κατάφεραν να θέσουν γερές βάσεις για την κάθοδό τους στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Η BMW 3 compact έδωσε την σκυτάλη στην Σειρά 1 που έμελλε να γίνει από τα πιο πετυχημένα και εμπορικά μοντέλα της BMW.


Συμπέρασμα: Όσοι την αγόρασαν την λάτρεψαν. Οι δημοσιογράφοι της εποχής έγραφαν τα καλύτερα, ειδικά για την καθαρόαιμη οδική συμπεριφορά της. 20χρόνια μετά έχουν αλλάξει πολλά στην αυτοκίνηση αλλά αυτό το αυτοκίνητο σε στέλνει σε άλλες εποχές πιο «σπαρτιάτικες». Θα λέγαμε πως δεν βρήκε την απήχηση που της άξιζε έκανε όμως κάτι πολύ σημαντικό για την ιστορία της BMW. Έβαλε το λιθαράκι για την έλευση της Σειράς 1.

 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW 323ti Compact (E36)
   
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 2494/6(σε σειρά)
Καύσιμο Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 170/5,500
Ροπή (Nm/σαλ) 245/3,950
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 5/χειροκίνητο/πίσω
Start/Stop ΌΧΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 7,8
Δοχείο καυσίμου (λτ) 55
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 300-680
Μ/Π/Υ 4210/1698/1378
 

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ