Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Παίρνοντας αυτά τα μίνι, καίτε όσο ένα παπί

30/8/2017

Δύο μίνι μοντέλα που δεν έχουνε τίποτα να ζηλέψουν και καίνε όσο ένα..δίκυκλο. Καλοί χώροι, αξιόπιστα και σε απίθανη τιμή.

Τα μίνι μοντέλα, εκτός από την ευελιξία στην πόλη και την προσιτή τους τιμή, μπορούν να προσφέρουν καταναλώσεις, που προσεγγίζουν αυτές ενός δικύκλου. Tα Ford Ka και SEAT Mii φαίνεται ότι πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές.

Σας παρουσιάζουμε δύο εκπροσώπους της μίνι κατηγορίας οι οποίοι είναι σε θέση να προσφέρουν άνετες και οικονομικές μετακινήσεις, ενώ ως μεταχειρισμένα 4ετίας είναι και πολύ φθηνά. Πρόκειται για το Ford Ka 1,3 TDCI με πετρελαιοκινητήρα 1,3 λίτρων και το SEAT Mii με μοτέρ βενζίνης 1,0 λίτρου.
 
Εμφάνιση: Νεανικά και προσεγμένα 
Το Μii  διακρίνεται για την πιο «αιχμηρή» σχεδίαση του με κύρια χαρακτηριστικά τα εμπρός φώτα, τα οποία έχουν επιθετική σχεδίαση και πλαισιώνονται από έναν ευμεγέθη προφυλακτήρα, που καταλήγει σε μία πιο σουλουπωμένη εκδοχή της μάσκας SEAT. Εξίσου γωνιώδης είναι και η σχεδίαση του πίσω μέρους, με τριγωνικά σχέδια στα φώτα κι ένα πιο απλοϊκό μοτίβο από αυτό του up! που φανερώνει ότι τα φώτα δεν είναι μέρος της πίσω πόρτας, αλλά του αμαξώματος.
Το Ka από την πλευρά, παραμένει σύγχρονο σε επίπεδο σχεδίασης, διαθέτοντας έντονες ακμές και δυναμικές γραμμές, οι οποίες εξασφαλίζουν ταυτόχρονα ένα σπορτίφ προσανατολισμό παρά τις compact διαστάσεις του.
 
Εσωτερικό- Χώροι: Πλήρως λειτουργικά με σωστούς χώρους
Πέρα από την όμορφη σχεδίαση και την ποιοτική κατασκευή, είναι πρακτικά και εργονομικά, μιας και ο οδηγός θα περάσει αρκετές ώρες μαζί τους μέσα στην κίνηση.
Στο εσωτερικό η αισθητική του Mii είναι λιτή, αλλά όχι απλοϊκή. Τα καθίσματα έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και φαρδιά βάση. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για μοντέλο της κατηγορίας, ειδικά όσον αφορά στο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών και το εσωτερικό πλάτος στο εμπρός κάθισμα. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 251 λίτρα (ένα κορυφαίο νούμερο για την κατηγορία), μέγεθος, που μπορεί να φτάσει τα 951 λίτρα, εφόσον πέσουν οι ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες του πίσω καθίσματος. Η θέση οδήγησης είναι καλή και η περιφερειακή ορατότητα απρόσκοπτη, παρόλο που το τιμόνι δε ρυθμίζεται.
Το Ka από την άλλη, διαθέτει και αυτό νεανική και παιχνιδιάρικη σχεδίαση. Η ποιότητα των πλαστικών κρίνεται καλή, το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή στιβαρή. Μόνο η κεντρική κονσόλα είναι λίγο φορτωμένη σε κουμπιά, γεγονός που απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα εξοικείωσης. Οι χώροι είναι κάπως περιορισμένοι για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 224 λίτρων. Ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα.
 
Οδική συμπεριφορά: Σταθερό το SEAT Mii- Πιο οδηγοκεντρικό το Ka 
Τόσο το Ford Ka όσο και το SEAT Mii διακρίνονται για τη σταθερότητα και την ασφάλεια, που εμπνέουν σε όλες τις συνθήκες κίνησης. Το SEAT Mii είναι αρκετά δεμένο στο δρόμο, με ελάχιστες σχεδόν κλίσεις στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, στις στροφές εμπνέει σιγουριά και στον ανοιχτό δρόμο θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Επίσης έχει πολύ καλά φρένα, ενώ το μακρύ του μεταξόνιο, το έχει απαλλάξει από τη νευρικότητα που συνήθως χαρακτηρίζει τα κοντά αυτοκίνητα σε πλήθος οδηγικών περιστάσεων.
Το Ford Ka είναι επίσης σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και με πιο σπορτίφ προσανατολισμό όταν το πιέζεις. Το μικρό μεταξόνιο επηρεάζεται επίσης από τις ανωμαλίες του δρόμου, όμως το τιμόνι είναι ζωντανό, το πλαίσιο στιβαρό και τα φρένα καλά. Τέλος, αποτελεί τον ορισμό της ευελιξίας μέσα στην πόλη. Έχει μικρό κύκλο στροφής, το τιμόνι κόβει αρκετά και παρκάρεις εύκολα, ωστόσο θα θέλαμε λίγη περισσότερη υποβοήθηση κατά τους επιτόπιους ελιγμούς.
 
 
Κινητήρες: Διαφορετικής φιλοσοφίας αλλά πολύ οικονομικοί
 
Το turbo diesel μοτέρ του Κa είναι 1,3 λίτρων με τεχνολογία common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Ο κινητήρας αποδίδει 75 ίππους και 145 Nm ροπής. Όσον αφορά στην κατανάλωση του Κa 1,3 TDCI ανέρχεται μόλις στα 4,1 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 109 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
Το Mii εξοπλίζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1 λίτρου, 60 ίππων και 95 Nm ροπής, με καταγωγή από το group της VW. O κινητήρας αυτός έχει χαρακτηριστικό την πολιτισμένη λειτουργία του ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει στο ελαφρύ (930 κιλά) SEAT είναι ανώτερες του μέσου όρου της κατηγορίας, ειδικά όσον αφορά τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Από πλευράς  κατανάλωσης, η μέση τιμή που ανακοινώνει η SEAT, των 4,5 λτ./100 χλμ. είναι απολύτως ανταγωνιστική και μπορεί να επιτευχθεί από τον οδηγό σε μικτές συνθήκες κίνησης (με εκπομπές ρύπων στα 105 γραμ./χλμ.).   
 
 
Παθητική ασφάλεια: 5άστερο το SEAT Mii
Στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP το SEAT Mii έχει διακριθεί με 5 αστέρια. Ειδικότερα έχει λάβει ποσοστό 89% στην προστασία ενηλίκων, 80% στην προστασία παιδιών, 46% στην προστασία πεζών και 86% όσον αφορά στα επικουρικά ηλεκτρονικά συστήματα. Το Ford Ka έχει αξιολογηθεί με 4 αστέρια.
 
 
Συμπέρασμα
Τόσο το πετρελαιοκίνητο Ford Ka, όσο και το SEAT Mii με τον βενζινοκινητήρα των 1.000 κυβικών εκατοστών αποτελούν δύο ξεχωριστές και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες επιλογές στη μίνι κατηγορία. Από εκεί και πέρα, η τελική επιλογή διαμορφώνεται ανάλογα με το αν προσανατολίζεστε σε βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο μίνι μοντέλο. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις