Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Περισσότερο αυτοκίνητο δεν χρειάζεται κανείς!

13/12/2017

Το 2012 έκλεισε η Skoda το κενό που υπήρχε μεταξύ της Fabia και του Octavia. Ειδικά το πεντάπορτο έχει το ιδανικό μέγεθος.

Ίσως να θυμάστε ακόμα το Yugo Florida που στις αρχές του Ά90 διαφημιζόταν ο μικρός γιουγκοσλάβος με το σλόγκαν «Περισσότερο αυτοκίνητο δεν χρειάζεται κανείς». Εκείνο βέβαια δεν είχε μεγάλη επιτυχία και έφυγε γρήγορα από την αγορά. Η ιδέα όμως ενός προσιτού και μίνιμαλ οικογενειακού αυτοκινήτου υπήρχε πάντα, ενώ υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον από τους αγοραστές. Η ιδέα αυτή μετουσιώνεται πλήρως στο Skoda Rapid που πρωτοεμφανίστηκε το 2012.


Βρήκαμε μεταχειρισμένο σε έναν έμπορο αυτό το όμορφο Rapid. Μπορεί να  διαθέτει παράθυρα με μανιβέλα πίσω και οι καθρέπτες να ρυθμίζονται χειροκίνητα, αλλά δεν μας πειράζει γιατί δεν λείπει τίποτα από τα ουσιώδη. Διαθέτει κλιματισμό, ραδιόφωνο, CD, υδραυλικό τιμόνι, Isofix και ESP. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

O  βασικός κινητήρας ήταν τρικύλινδρος και απέδιδε 75 ίππους, σίγουρα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινεί με αξιοπρέπεια το 5πόρτο αμάξωμα. Οι εκδόσεις με τους κινητήρες ντίζελ ευτυχώς δεν επηρεάζονται από το σκάνδαλό με τους ρύπους.


 Δυστυχώς η ποιότητα δεν είναι στα γνωστά πρότυπα του ομίλου και η ευρεία χρήση σκληρού πλαστικού στο εσωτερικό δείχνει την προσπάθεια περιορισμού του κόστους. Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουν διάρκεια ζωής ως τις 150,000 χλμ και από εκεί και μετά δείχνουν να γερνούν.  Οι βάσεις του κινητήρα υπάρχει πιθανότητα να χρειαστούν πρόωρα αλλαγή ενώ το σύστημα εξαερισμού είναι αρκετές φορές θορυβώδες.


Τα προβλήματα με την καδένα που αντιμετώπιζαν τα πρώτα έχουν να έχουν ξεπεραστεί σε μεγάλο βαθμό και μόνο τα πρώτα Rapid ίσως παρουσιάσουν κάποια δυσλειτουργία. Πιο συχνά είναι τα περιστατικά απώλειας λαδιού, οι πρόωρα φθαρμένοι δίσκοι καθώς και οι λάθος ρυθμισμένοι προβολείς. Σύμφωνα με τους ελέγχους του TÜV αυτά είναι τα σημεία που χρήζουν προσοχής στα Rapid.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικα "Skoda Rapid Spaceback 1.2"
Κινητήρας Τρικύλινδρος
Μέγεθος 1198 κέκ
Ιπποδύναμη 75 /5,400
Ροπή 112 Nm/3750
Τελική ταχύτητα 175 χλμ./ ώρα
0-100 13,9 δλ
Μετάδοση Μπροστά
Κιβώτιο 5άρι, χειροκίνητο
Δοχείου καυσίσμου 55 λτ
Χώρος αποσκευών 415-1380 λτ
Διαστάσεις 4304/1706/1459 χλστ
Βάρος(άδειο) 1124

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις