7 φωτογραφίες »

Πόσο πολύ αντέχει μια Porsche Cayenne;

Διαβάστηκε από 1415 αναγνώστες - 9/9/2020

Οι τιμές της πρώτης γενιάς της Porsche Cayenne έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Πόσο καλό είναι, όμως, το πολυτελές SUV, που διατίθεται πια ακόμα και σε τετραψήφιες τιμές;

 
 
ΜΕ ΤΙΣ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΕΣ τιμές ο πειρασμός δεν αυξάνεται απαραίτητα. Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ακόμη μια ορισμένη αμυντική στάση. Ο προστατευτικός μηχανισμός του ανθρώπινου εγκεφάλου, ο οποίος παρακολουθεί τις μεσοπρόθεσμες ταμειακές ροές των… νοικοκυριών, κάνει πάνω απ' όλα αυτήν τη σκέψη: Μια Porsche με λιγότερα από 10.000 ευρώ - μήπως δεν πάει κάτι καλά;

Και τι Porsche είναι αυτή η Cayenne! Το 2002, με την πρώτη γενιά (9PA), παρουσιάστηκε η λεγόμενη και «τρίτη σειρά μοντέλων» της φίρμας, αφού πιο πριν υπήρχαν μόνο η 911 και η Boxster. Έτσι, ακολούθησε το πρώτο εργοστασιακό μοντέλο της Porsche με τέσσερις πόρτες. Μάλιστα, το SUV δεν απέφευγε ποτέ να εντυπωσιάζει: το ρυμουλκούμενο φορτίο του φτάνει τους 3,5 τόνους, το περιθώριο του ωφέλιμου φορτίου στην περίπτωση της έκδοσης με τον ατμοσφαιρικό V8 φτάνει τα περίπου 600 κιλά, η δε απόσταση από το έδαφος είναι αξιοπρεπής (και με την αερανάρτηση σχεδόν εξαιρετική). Η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς ήταν standard, όπως επίσης το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού, αλλά και το «μπλοκάρισμα» της τετρακίνησης.



Ο λόγος για τον οποίο η Cayenne πωλούσε τόσο καλά από την αρχή της εμπορικής πορείας της είναι μια εκπληκτική αντίφαση: το βαρύ SUV συμπεριφερόταν στο δρόμο, όπως μια Porsche! Και φαίνεται ότι το ίδιο ισχύει ακόμα και σήμερα. Με τον ατμοσφαιρικό V8, η σχεδόν 2,5 τόνων Cayenne μόνο υπερβολικά ισχυρή δεν μπορεί να κριθεί. Τουλάχιστον όχι στον κόσμο της Porsche. Μόλις κάτω από 7,0 δευτερόλεπτα αρκούν έως τα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 240 km/h. Πρόκειται για τιμές, που εξακολουθούν να διασφαλίζουν αξιοσημείωτα πολλά… νεύματα θαυμασμού από όσους κινούνται γύρω μας κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής διαδρομής μας. Βέβαια, σκεφθείτε πως η Cayenne μπορεί να είναι ακόμα πιο γρήγορη, και πιο συγκεκριμένα στις turbo εκδόσεις με τα έως και 521 PS.
Ωστόσο, δεν είναι οι επιδόσεις, που κάνουν την Cayenne τόσο… Porsche. Είναι ο ευέλικτος τρόπος, με τον οποίο μπαίνει στις στροφές, πόσο ακριβές είναι το σημείο πίεσης του φρένου και πόσο δυναμικά και, ταυτόχρονα, ήρεμα εκτελεί την αποστολή της η ανάρτηση. Ιδιαίτερα με την αερανάρτηση, η Cayenne κυριαρχεί εξίσου στους τομείς της άνεσης και της σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς.


Το καλά εξοπλισμένο μοντέλο μας του 2004 πέρασε τα… τελευταία 140.000 χιλιόμετρά του στην κατοχή ενός και μοναδικού ιδιοκτήτη και είναι από τεχνολογικής άποψης καλά συντηρημένο. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, λοιπόν, χρησιμοποιούσε συχνά την Cayenne του ως ρυμουλκό για ένα τρέιλερ αλόγων και, σύμφωνα με τη δική του δήλωση, κατανάλωνε κατά μέσο όρο περίπου 15,5 λίτρα βενζίνης. Ωστόσο, με την προαιρετική αερανάρτηση (standard στην Cayenne Turbo), τα φώτα xenon και τη δυνατότητα εισόδου στο όχημα χωρίς κλειδί (keyless entry), το αυτοκίνητο διαθέτει τρία ακριβά extra, που θα αποδειχθούν ακριβά αν προκύψει σε αυτά ζημιά. Στη δοκιμαστική διαδρομή μας πρέπει να προσέξετε τους προβολείς xenon και να βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί ο αυτόματος έλεγχος εύρους των προβολέων. Με ποιον τρόπο; Τοποθετήστε ένα φορτίο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και ακούστε προσεκτικά, αν ενεργοποιούνται τα μικρά μοτέρ ρύθμισης ύψους των προβολέων. Εναλλακτικά, ελέγξτε σε έναν τοίχο αν το ύψος των φώτων έχει διορθωθεί. Αν το σύστημα χωρίς κλειδί δε λειτουργεί, ευθύνεται συχνά γι' αυτό η μονάδα ελέγχου. Το ανταλλακτικό της Siemens είναι πανομοιότυπο στο VW Touareg, οπότε δε χρειάζεται απαραίτητα να αγοραστεί σε κατάστημα της Porsche. Η αερανάρτηση μπορεί να υποστεί ζημιά αν το συνεργείο δεν έχει θέσει το σύστημα σε λειτουργία συντήρησης προτού ανυψώσει την Cayenne στην πλατφόρμα. Από τη στιγμή, που οι αισθητήρες καταγράψουν το ύψος που διαφέρει από τη ρύθμιση, ο συμπιεστής αντλεί μάταια και μπορεί να υπερθερμανθεί.



Κατά την επιλογή του κινητήρα, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για ένα σύνολο βενζίνης, εκτός αν πρόκειται για ένα προσιτό -πριν από το facelift του 2007- μοντέλο. Και εδώ ο ατμοσφαιρικός V8 είναι ένας καλός συμβιβασμός. Τα πρώτα μοντέλα ήταν επιρρεπή σε ζημιές των εμβόλων, αλλά υπάρχουν επίσης πάρα πολλά αυτοκίνητα, που έχουν στην… πλάτη τους 350.000 χιλιόμετρα ή και περισσότερα.
Το δίκτυο νερού με τις συχνές διαρροές (δείτε αδύνατα σημεία) στο V του οκτακύλινδρου κινητήρα είναι κάπως ευπαθές. Επιπλέον, τα ελαττωματικά μπουζί προκαλούν ελάχιστα αισθητά ρεταρίσματα, πράγμα που σημαίνει ότι η άκαυστη βενζίνη μπορεί να προκαλέσει βλάβη στους ακριβούς καταλύτες. Η έκδοση με τον κινητήρα VR6 των 3,2 λίτρων φαίνεται λίγο υπερφορτωμένη με τα 250 PS και δεν απέχει τόσο πολύ σε ό,τι αφορά την κατανάλωση από το μοντέλο με το V8 μηχανικό σύνολο. Από την πλευρά του, ο diesel κινητήρας είναι οικονομικός. Πρόκειται για τον 3.0 TDI V6 από το… ράφι της VW με ισχύ 239 PS. Εμφανίστηκε το 2009 και μέχρι το… «σκάνδαλο diesel» ήταν μία πολύ δημοφιλής έκδοση και αντίστοιχα ακριβή. Τα εξίσου παλιά turbo μοντέλα με ανάλογα πολλά χιλιόμετρα ήταν διαθέσιμα για σημαντικά λιγότερα χρήματα. Εντωμεταξύ, ωστόσο, οι τιμές έχουν μειωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα να μπορείτε να βρείτε καλές προσφορές ακόμα και με 14.000 ευρώ.

Η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση είναι ακόμα πιο φθηνή (από περίπου 10.000 ευρώ), αλλά η επιπλέον κατανάλωση είναι κατά πολύ πιο υψηλή: Λιγότερα από 20 λίτρα super plus είναι σχεδόν αδύνατο να «κάψει» κανείς στην καθημερινότητα. Στο τέλος, παραμένει ο υγιής σκεπτικισμός, καθώς ο προστατευτικός μηχανισμός του εγκεφάλου δεν είναι πλέον τόσο έντονος μετά από την κριτική αντιπαράθεση.
Κι αυτό οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι ακόμα και μια Porsche Cayenne, όπως αυτή, γίνεται μια συμπαθητική προσωπικότητα με το πέρασμα των ετών!



Τιμή
7.900 ευρώ (Γερμανία)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Το γεγονός ότι οι ακριβές επισκευές μπορεί να παραμονεύουν στην Cayenne δεν αλλάζει το γεγονός ότι το πολυτελές SUV είναι ένα από τα ιδιαίτερα στιβαρά και αξιόπιστα μοντέλα. Στην πραγματικότητα, στις προτάσεις κάτω των 10.000 ευρώ υπάρχουν επίσης αποδεκτά αυτοκίνητα.
 
ΚΑΘΕ ΑΣΤΟΧΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ
Είναι σημαντικό κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου να προκύψει ένας προηγούμενος κάτοχος, που του αρέσει να επισκευάζει, επειδή ακόμα και τα μικρά σημεία, που κρύβουν βλάβες, όπως οι φθαρμένες μανσέτες του κινητήρα, μπορούν να αποδειχτούν πραγματικά ακριβά. Υπάρχουν επίσης μερικά ιδιαίτερα αδύνατα σημεία: Εξαιτίας της διαρροής του δικτύου νερού στο V του οκτακύλινδρου μηχανικού συνόλου, στάζει νερό στη μίζα, η οποία στη συνέχεια παραδίδει το πνεύμα και δυστυχώς είναι πολύ ακριβή. Όχι πολύ απαλό, αλλά στιβαρό: το αυτόματο σύστημα μετάδοσης της Aisin. Ο εξακύλινδρος κινητήρας των 250 PS, ένας VR6 από τη μητρική VW, δεν είναι παρεμπιπτόντως πιο οικονομικός.



Καρδανικός άξονας
Μια βλάβη εκεί μπορεί να αναγνωριστεί από το βουητό του κινητήρα. Η επισκευή της κοστίζει περίπου 300 ευρώ (στη Γερμανία).
Προβολείς xenon
Τα ελαττωματικά είναι υπεύθυνα για την αστοχία των φώτων xenon.
Μαρσπιέ
Χτυπήματα από πέτρες στο περβάζι προκαλούν σκουριά.
Αερανάρτηση
Ανάλογα με το επίπεδο της ποιότητάς του, ένα «γόνατο» κοστίζει από 500 έως 1.200 ευρώ και ο συμπιεστής από 400 έως 1.900 ευρώ (χωρίς τοποθέτηση).
Σκουριά στην ανάρτηση
Οι φθορές στα τεράστια μέρη δεν έχουν συνέπειες. Η αντισκωριακή προστασία είναι πολύ καλή.