Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ψάχνετε για πρώτο αμάξι μεταχειρισμένο;

13/10/2017

Fiat Panda, Toyota Aygo και VW up! αποδεικνύουν γιατί κατέχουν τον τίτλο των Best Sellers στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων.

Κινητήρες:  Γεμάτο γκάζι το Panda, ξεχνάει να κάψει το Aygo.
Ο 1.200άρης 8βάλβιδος κινητήρας του Panda αποδίδει 68 ίππους και ωφελείται από τη «γεμάτη» ροπή του, από τις χαμηλές κιόλας στροφές. Σε συνδυασμό με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, κινεί με άνεση το μίνι της Fiat ενώ καίει παραπάνω από τα άλλα δύο (5.4 λτ./100χλμ). Στις υψηλές στροφές χάνει κάπως σε απόδοση και πολιτισμένη λειτουργία. Σε τεχνολογικό επίπεδο, ο 1.000άρης 3κύλινδρος και με μεταβλητό χρονισμό κινητήρας του Aygo, έχει απόδοση 68 ίππων και με κατανάλωση που περιορίζετα στα 4.3 λτ./100χλμ. Χαρακτηρίζεται ως πολύ σπιρτόζος και κυριολεκτικά «ράβει» μέχρι τις υψηλές στροφές, όπου όμως γίνεται τραχύς. Χάρη στο ελαφρύ αμάξωμα οι επιδόσεις του Aygo είναι αξιόλογες. Το 3κύλινδρο μοτέρ του up! έχει ιπποδύναμη 60 ίππων και πετυχαίνει κατανάλωση 4.5 λτ./100χλμ. Στην πράξη, ο κινητήρας διακρίνεται για την ποιοτική του λειτουργία. Η απόκριση στο γκάζι είναι σχετικά καλή, αν και η μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου (ειδικά στις 2 τελευταίες σχέσεις) κάνει απαραίτητη την κίνηση με μία ταχύτητα κάτω. 


 
Οδική συμπεριφορά: Με το Aygo θα κατακτήσετε τη πόλη ενώ με το up! θα απολαύσετε οδήγηση.
Το Panda έχει καλή ποιότητα κύλισης, είναι ευέλικτο, στρίβει με ασφάλεια, αλλά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας (κοινή επιλογή και στα 3 μοντέλα) δείχνει κάπως νευρικός πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες. 
 
Από την άλλη, το ηλεκτρικό τιμόνι έχει καλή αίσθηση και είναι το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City). Το μίνι της Toyota αφήνει ιδιαίτερα καλές εντυπώσεις χάρη στην ασφαλή και ιδιαίτερα προβλέψιμη συμπεριφορά, ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, προτάσσοντας παράλληλα και σημαντική ευελιξία κατά την κίνηση στα στενά όρια της πόλης. Το up! έχει εξαιρετική- για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα κύλισης, είναι σφιχτό, χωρίς να γίνεται κουραστικό, ενώ πουθενά δε δείχνει άτσαλο. Το ηλεκτρικό τιμόνι έχει καλή αίσθηση, στις στροφές οι κλίσεις είναι ελεγχόμενες, στις ευθείες είναι σταθερό και γενικά εμπνέει σιγουριά, ακόμα και εκτός πόλης. 
 

Ευελιξία: Panda και Aygo ξεχωρίζουν με τον μικρό κύκλο στροφής
Οι περιορισμένες διαστάσεις των αμαξωμάτων βοηθούν και τα 3 μίνι να παρκάρουν με ευκολία. Το Panda όμως έχει το μικρότερο κύκλο στροφής (9,3 μ.) με το Toyota Aygo έχει ελάχιστα μεγαλύτερο (9,4 μ). Το τιμόνι του up!δεν «κόβει» το ίδιο καλά (9,8 μ.).
 
 

Χώροι: Στο up! θα έχετε πιο πολύ χώρο και εσείς αλλά και τα πράγματα σας
Το up! έχει με διαφορά τον καλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω, είναι το πιο πλατύ εσωτερικά, ενώ έχει και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. 
Για λόγους οικονομίας, έχουν επιλεγεί χωριστοί διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, αλλά και ανοιγόμενα με μεντεσέ πίσω τζάμια. Επίσης, η θέση οδήγησης είναι η καλύτερη. Το Aygo έχει τους μικρότερος χώρους για επιβάτες και αποσκευές, αλλά έχει τους περισσότερους για μικροαντικείμενα. Επίσης έχει τις ίδιες εκπτώσεις με το up! στα μπροστινά και πίσω παράθυρα, ενώ η θέση οδήγησης είναι αρκετά βολική. Το Panda από πλευράς χώρων βρίσκεται στο ενδιάμεσο, ενώ το χαρακτηριστικό του είναι η ψηλή θέση οδήγησης που δίνει καλή περιφερειακή ορατότητα. 
Ωστόσο, εδώ η εργονομία είναι λίγο φορτωμένη και κάποιες δευτερεύουσες λειτουργίες θέλουν συνήθεια. Το Panda είναι αυτό με τους λιγότερους ωφέλιμους χώρους για μικροαντικείμενα..
 


Εσωτερικό: Το Panda έχει ενδιαφέρουσα σχεδίαση, το up! είναι το πιο στιβαρό
Στο εσωτερικό τους, τα αυτοκίνητα της παρουσίασης ακολουθούν την έξυπνη λογική που διέπει την εξωτερική σχεδίασή τους. Το Panda έχει κι εδώ μια εμμονή με τα τετράγωνα μοτίβα. Τετράγωνα βλέπεις στα χειριστήρια του κλιματισμού, τα όργανα του πίνακα, τα ηχεία, το λεβιέ, το χειρόφρενο, τα χειριστήρια στο τιμόνι, τα κουμπιά του ηχοσυστήματος. Κατά τα λοιπά, τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό έχουν καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η διχρωμία στο ταμπλό, Αρκετά ιδιαίτερη είναι και η αισθητική στο Aygo, το οποίο έχει και αυτό μικρά highlights που τραβούν την προσοχή. Ανάμεσα σε αυτά, το ξεχωριστό στροφόμετρο στο πλάι. Και εδώ τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά ανθεκτικά. Το up! έχει την πιο σοβαρή αισθητική στα πρότυπα της VW, αλλά και την καλύτερη απτή ποιότητα κατασκευής που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις