Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Στο πρόσφατα ανανεωμένο (τότε) Seat Leon oι σημαντικότερες αλλαγές εστιάζονται στη σχεδίαση, με την αισθητική του εμπρόσθιου να ακολουθεί τα μοτίβα που είχαμε δει και στα Ibiza (4η γενιά) και Exeo.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα.

Αρκετά νέα στοιχεία είχε το εκσυγχρονισμένο εσωτερικό του ανανεωμένου Leon, όπως είναι το καινούργιο τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα αλλαγμένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, οι νέες ταπετσαρίες και τα ασημί διακοσμητικά τμήματα στον πίνακα οργάνων και στις πόρτες.

O οικογενειακός χαρακτήρας της Octavia5 σχεδόν προϋποθέτει ελκυστικό design, χωρίς ακρότητες στην εμφάνιση.

Η ροπή των 200 Nm αποδίδεται πολύ γραμμικά από τις 1.500 έως τις 4.000 στρ./λεπτό, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9.9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 203 χλμ./ώρα.

Το ενδιαφέρον στο ταμπλό της Octavia5 εντοπίζεται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, στο νέο τιμόνι, αλλά και στην εργονομική κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί πλέον νέο ηχοσύστημα, αλλά και διαφορετικούς διακόπτες κλιματισμού.

SEAT Leon vs Skoda Octavia: Βάζουμε στην κόντρα τα δύο μικρομεσαία του ομίλου VW

Διαβάστηκε από 9325 αναγνώστες - 27/12/2017

Τα SEAT Leon και Skoda Octavia που κυκλοφορούσαν το 2009 έχουν πάρα πολλές ομοιότητες αλλά και πάρα πολλές διαφορές. Δείτε ποιες είναι αυτές και πείτε μας ποιο θα επιλέξετε εσείς;

Σπορτίφ hatchback το Leon, καθαρό οικογενειακό η Octavia5

Στο πρόσφατα ανανεωμένο (τότε) Seat Leon oι σημαντικότερες αλλαγές εστιάζονται στη σχεδίαση, με την αισθητική του εμπρόσθιου να ακολουθεί τα μοτίβα που είχαμε δει και στα Ibiza (4η γενιά) και Exeo, ενώ στο πίσω τμήμα συναντούμε μεγαλύτερο σε επιφάνεια τζάμι για βέλτιστη ορατότητα, αλλά και αλλαγές στα φωτιστικά. Το αμάξωμα απέκτησε πιο εκλεπτυσμένο ύφος, χωρίς να χάσει το δυναμισμό που το διέκρινε. Παράλληλα, οι εξωτερικές του διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν (ΜxΠxY: 4.315x1.768x1.455 χλστ. και μεταξόνιο 2.578 χλστ.). Επιπλέον, στην γκάμα του προστέθηκαν νέα χρώματα. 
O οικογενειακός χαρακτήρας της Octavia5 σχεδόν προϋποθέτει ελκυστικό design, χωρίς ακρότητες στην εμφάνιση. Ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση κινήθηκαν και οι σχεδιαστές της Skoda, ανανεώνοντας το μεσαίο μοντέλο. Η Octavia5 απέκτησε σχεδόν εντελώς ανασχεδιασμένο -με έντονες καμπύλες- μπροστινό άκρο, ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά πίσω, αλλά και εσωτερικό με σαφώς περισσότερο ενδιαφέρουσα εικόνα. Το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα της δουλειάς των ανθρώπων της Skoda είχε χαρίσει αρκετή φρεσκάδα στην Octavia5, σίγουρα όμως θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο ευφάνταστο και περισσότερο δημιουργικό.
 


Η Octavia5 είναι πιο πολυτελής ενώ το Leon πιο δυναμικό

Αρκετά νέα στοιχεία είχε και το εκσυγχρονισμένο εσωτερικό του ανανεωμένου Leon, όπως είναι το καινούργιο τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα αλλαγμένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, οι νέες ταπετσαρίες και τα ασημί διακοσμητικά τμήματα στον πίνακα οργάνων και στις πόρτες. Ακόμα το αφρώδες υλικό που συναντάται σε ένα τμήμα του ταμπλό έχει διαφορετική υφή, όχι όμως και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά, τα οποία κερδίζουν τις εντυπώσεις με τη στιβαρή τους συναρμολόγηση. Επιπλέον, στη βάση της κεντρικής κονσόλας τοποθετήθηκαν θύρες USB και AUX. Όσον αφορά στους χώρους δεν υπήρξαν αλλαγές, με την καμπίνα να φιλοξενεί με άνεση 4 επιβάτες και το εκμεταλλεύσιμο αλλά με ψηλό κατώφλι πορτ-παγκάζ να έχει χωρητικότητα 341 λτ.
Οι αισθητικές αλλαγές αναβάθμισαν σημαντικά την εικόνα και στο εσωτερικό της Octavia5. Το ενδιαφέρον στο ταμπλό εντοπίζεται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, στο νέο τιμόνι, αλλά και στην εργονομική κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί πλέον νέο ηχοσύστημα, αλλά και διαφορετικούς διακόπτες κλιματισμού. Όσο για τα μαλακά υλικά που συνθέτουν το ταμπλό, αυτά παραμένουν στα ίδια πολύ καλά επίπεδα ποιότητας, φινιρίσματος και συναρμογής. Από πλευράς χώρων, η Octavia5 παραμένει κοντά στην κορυφή της κατηγορίας της, με πολύ καλές παροχές τόσο στους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές καθώς το πορτ-παγκάζ της προσφέρει χωρητικότητα της τάξης των 560 λτ.
 


«Παιχνιδιάρικο» το Leon, «ταξιδιάρικη» η Octavia5

Το στιβαρό πλαίσιο του Leon συνδυάζεται ιδανικά με τις αναρτήσεις, οι οποίες έχουν δεχθεί νέες ρυθμίσεις προκειμένου να προσφέρουν καλύτερη άνεση. Παράλληλα, στις αστικές μετακινήσεις είναι ευέλικτο και πιο ξεκούραστο από πριν στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ οι μεγαλύτεροι εξωτερικοί καθρέφτες βελτίωσαν την ορατότητα. Εκτός πόλεως το Leon είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια, αφού σε κάθε περίπτωση είναι σταθερό και ομοιογενές. Στις ευθείες δίνει την εντύπωση ότι κινείται με λιγότερα χιλιόμετρα, αφού ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες «κάθεται» πολύ καλά στο δρόμο. Κάτι ανάλογο ισχύει και σε διαδρομές με στροφές, με περιορισμένες κλίσεις και με το τιμόνι να παρέχει θετική αίσθηση και αμεσότητα.
Ο οικογενειακός προσανατολισμός της Octavia5 απαιτεί απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά και αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Χρησιμοποιώντας αυτούς τους δύο παράγοντες ως βασικούς άξονες, οφείλουμε να τονίσουμε τις ιδιαίτερα προβλέψιμες αντιδράσεις που έχει το αρκούντως στιβαρό αμάξωμα της Octavia5, ακόμα και όταν πιεστεί πολύ. Η ρύθμιση των αναρτήσεων (Γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι προσανατολισμένη προς την άνεση των επιβατών, επιτρέποντας μόνο πολύ λογικές κλίσεις στο βάρους 1.319 κιλών αμάξωμα. Τάσεις υποστροφής κάνουν πολύ προοδευτικά την εμφάνισή τους, οι οποίες όμως ελέγχονται εύκολα, χάρη στο καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, ενώ, όπου απαιτείται, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Η Octavia5 ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο με χαρακτηριστική ασφάλεια, άνεση, σβελτάδα, αλλά και χαμηλά επίπεδα θορύβου.
 


Πολύ καλές επιδόσεις με αρκετά χαμηλή κατανάλωση και για τα δύο

To υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο 1.4 TSI, απόδοσης 125 ονομαστικών ίππων, αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του Leon. Πρώτα από όλα, ο οδηγός θα εκτιμήσει το τράβηγμα και την ελαστικότητα που εμφανίζει από τις χαμηλές στροφές, λόγω της πολύ καλής ροπής των 219 Nm μόλις στις 2.180 στρ./λεπτό. Ακόμα, παρ` όλη την ύπαρξη turbo, η ισχύς αποδίδεται γραμμικά δίχως ξεσπάσματα και κενά, γεγονός που έχει και τα ανάλογα οφέλη σε οδική συμπεριφορά. Επιπλέον, το μοτέρ είναι πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού, με αποτέλεσμα να επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.318 κιλών, ανεξαρτήτως της επιλεγμένης σχέσης μετάδοσης στο 6άρι σασμάν με τον εύχρηστο και με θετική αίσθηση επιλογέα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα. Τέλος, η κατανάλωση στα 6.4 λτ./100 χλμ. και κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα, λόγω της μακριάς 6ης ταχύτητας. 
H προσθήκη του υπερτροφοδοτούμενου 1.400άρη TSI κινητήρα και κάτω από το καπό της Octavia5 αναβαθμίζει σημαντικά τα χαρακτηριστικά του μοντέλου. Η ροπή των 200 Nm αποδίδεται πολύ γραμμικά από τις 1.500 έως τις 4.000 στρ./λεπτό, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9.9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 203 χλμ./ώρα. Με αυτά τα δεδομένα, η μέση κατανάλωση βενζίνης, σύμφωνα με τη Skoda, είναι στα 6.6 λτ.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις