Η Toyota δοκιμάζει έναν κινητήρα υδρογόνου για τα μηχανοκίνητα sport. Σε αντίθεση με την κυψέλη καυσίμου, το αέριο εδώ θα καίγεται. Ακολουθούν όλες οι πληροφορίες αλλά και video με τον ήχο του μοτέρ σε αγωνιστική Corolla.
Η Toyota συνεχίζει να ασχολείται με την τεχνολογία του υδρογόνου. Με ένα νέο πειραματικό κινητήρα, που θα χρησιμοποιείται σε αγώνες, ωστόσο, οι Ιάπωνες δε βασίζονται σε μια κυψέλη καυσίμου, καθώς το υδρογόνο θα καίγεται στον κινητήρα, όπως κάθε καύσιμο. Ποιες είναι οι πληροφορίες μας σχετικά με το συγκεκριμένο κινητήρα καύσης;
Σε αντίθεση με έως πρόσφατα και το Mirai, η Toyota δεν χρησιμοποιεί μια κυψέλη καυσίμου για το νέο πειραματικό κινητήρα, αλλά καίει το υδρογόνο συμβατικά. Δεν υπάρχει, δηλαδή, χημική διαδικασία, με την οποία η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από το καύσιμο αέριο και το οξυγόνο. Βάση για τον κινητήρα, που εσωτερικά είναι γνωστός ως GE16-GTS, είναι πιθανότατα ο τρικύλινδρος των 1,6 λίτρων του Toyota Yaris GR. Στο όχημα παραγωγής, ο κινητήρας αποδίδει 261 PS, κάτι που ακόμη δεν είναι γνωστό στην πράξη και στον πάγκο των δοκιμών μετά από την επεξεργασία του υδρογόνου.
Εξαιτίας των διαφορετικών χαρακτηριστικών του υδρογόνου σε σύγκριση με τη βενζίνη, απαιτούνται προσαρμογές στον κινητήρα και, πιο συγκεκριμένα στην τροφοδοσία καυσίμου και στο σύστημα ψεκασμού. Σε αντάλλαγμα, η πιο γρήγορη καύση του μίγματος αέρα-υδρογόνου θα επιτρέψει στον κινητήρα να αποκρίνεται πιο άμεσα. Ο εν λόγω κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί κιόλας στον επερχόμενο 24ωρο αγώνα, που συμπεριλαμβάνεται στη σειρά αγώνων Super Taikyu Series 2021, η οποία διεξάγεται στο Fuji της Ιαπωνίας. Εκεί θα είναι τοποθετημένο σε μία Toyota Corolla, που έχει τροποποιηθεί για αγώνες. Η Toyota δεν έχει σχεδιάσει ακόμη να φέρει τον κινητήρα σε σειρά παραγωγής, αν και οι δυνατότητες της τεχνολογίας οφείλουν να δοκιμαστούν.
Πάντως, και η BMWασχολήθηκε με έναν κινητήρα υδρογόνου
Κλείνοντας, αξίζει να θυμίσουμε πως οι Ιάπωνες δεν είναι οι πρώτοι στον κόσμο, που χρησιμοποίησαν το υδρογόνο ως καύσιμο, αφού προηγήθηκε το έτος 2000 η BMW με το μοντέλο της Σειράς 7 «Hydrogen 7», το οποίο εφοδιαζόταν με κινητήρα, που είχε τροποποιηθεί έτσι, ώστε να δέχεται ως καύσιμο το υδρογόνο. Χωρίς αξιοσημείωτη επιτυχία, τα 100 οχήματα που παρήχθησαν, δεν πουλήθηκαν, και μερικά από αυτά παραδόθηκαν σε διασημότητες με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing). Παρά τις άφθονες διορθωτικές κινήσεις και την ανάλογη στρατηγική, η εξέλιξη τέτοιων κινητήρων συνεχίστηκε. Ωστόσο, αυτή η τεχνολογία έχει βρει απόκριση κυρίως στον τομέα των φορτηγών και των λεωφορείων. Και, από την άλλη, μέχρι στιγμής, η κυψέλη καυσίμου έχει καθιερωθεί ως κοινό μέσο στα επιβατικά αυτοκίνητα.