Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πώς απέδωσε το eFuel σε αγώνα αντοχής;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πώς απέδωσε το eFuel σε αγώνα αντοχής;

16/6/2022

Αξίζει τελικά το eFuel ως εναλλακτική λύση για τα καύσιμα; Την απάντηση έδωσε ένα Toyota Supra GT4 σε αγώνα 24 ωρών. Και εμείς είμαστε ήδη έτοιμοι να σας μαρτυρήσουμε τα αποτελέσματα.

Στην πίστα με eFuel

Είναι γεγονός: ένα Toyota Supra GT4 χρησιμοποιώντας συνθετικό καύσιμο Racing eFuels 98 όχι μόνο συμμετείχε, αλλά τερμάτισε κιόλας στον φετινό 24ωρο αγώνα στο Nurburgring φέτος. Και μάλιστα η ομάδα TGR-E United κατέκτησε την τρίτη θέση στην κατηγορία ΑΤ. Η AUTO BILD ρώτησε την ομάδα για την εμπειρία της με τα eFuels και, παρά τη μυστικοπάθεια που χαρακτηρίζει όλες τις αγωνιστικές ομάδες, πήρε σημαντικές απαντήσεις.
Spoiler alert: η δοκιμή ήταν πετυχημένη!

Είδατε διαφορές σε σχέση με άλλα καύσιμα που έχετε χρησιμοποιήσει; Διακοπές ή ρεταρίσματα; Μείωση ή αύξηση της ισχύος; Καλύτερη ή χειρότερη κατανάλωση;
Toyota Gazoo Racing Europe: Δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε σημαντικές λεπτομέρειες πάνω σε αυτό, αλλά μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές.

Σε επίπεδο καταπόνησης κινητήρα;
Η θερμική όπως και η μηχανική καταπόνηση είναι παρόμοια με εκείνη που προκαλούν τα συμβατικά καύσιμα. Το eFuel δεν έχει πρόσθετα όπως τα συμβατικά καύσιμα, οπότε η αξιολόγηση σε μακροπρόθεσμο επίπεδο πρέπει να εστιάσει σε άλλους τομείς.

Ήταν ο ανεφοδιασμός γρηγορότερος ή αργότερος;
Δεν υπήρξαν διαφορές.

Πόσο μειώνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα;
Είναι πιθανή η μείωση εκπομπών CO2 κατά μέχρι και 90%. Βέβαια αυτό αφορά την κανονική χρήση. Αναφορικά με τον αγώνα των 24 ωρών είναι δύσκολο να δώσουμε αξιόπιστες πληροφορίες, επειδή αυτή η μέτρηση δεν είναι δυνατόν να γίνει κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Πόσο περισσότερο κόστισε η χρήση eFuel για το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο;
Ας υπολογίσουμε 2.500 λίτρα για τον αγώνα: στην πίστα το λίτρο κοστίζει περίπου τρία ευρώ, οπότε στο σύνολο χρειάζεσαι 7.500 ευρώ για συμβατικά καύσιμα. Το eFuel κοστίζει 11 ευρώ ανά λίτρο, οπότε το ποσό φτάνει τα 27.500 ευρώ. Ωστόσο, αυτή η σύγκριση δεν είναι δίκαιη, αφού η παραγωγή του eFuel βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα και είναι φυσικό να κοστίζει περισσότερο.

Θα δούμε το eFuel να μεταφέρεται σύντομα από την πίστα στους δρόμους;
Γεγονός είναι ότι το eFuel μπορεί να πέσει στα 1-2 ευρώ το λίτρο, ενώ τα συμβατικά καύσιμα μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 8-9 ευρώ το λίτρο. Για αυτό είναι σημαντικό, εκτός από το παρόν, να κοιτάμε και το τι δυνατότητες υπάρχουν και για το μέλλον.

Μέχρι τώρα οι πολιτικοί/νομοθέτες δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το eFuel, τι χρειάζεται ώστε να προχωρήσει γρήγορα αυτό το θέμα;
Εδώ παίζουν ρόλο δυο σημαντικοί παράγοντες. Από τη μία υπάρχουν αρκετοί που δε γνωρίζουν ότι το eFuel υπάρχει, πόσω μάλλον τι ακριβώς είναι. Αυτό μας φέρνει στον δεύτερο παράγοντα. Πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη παρασκηνιακή πολιτική πίεση για αυτό. Είναι σημαντικό ο κόσμος να μάθει για το eFuel. Για παράδειγμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα γνωστό αγώνα αυτοκινήτων για να προωθηθεί.

Έχει η παραγωγή eFuel νόημα από τη στιγμή που πολλοί κατασκευαστές σταδιακά θα παύσουν την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2030 και μετά; Ήδη το Ευρωκοινοβούλιο έχει ψηφήσει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά…
Οι μετακινήσεις στο μέλλον δεν θα εξαρτώνται από μόνο μια λύση. Θα πρέπει να υπάρξει μια μίξη ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων που καίνε υδρογόνο και eFuel. Οι υπάρχουσες υποδομές δεν παρέχουν τη δυνατότητα να πάμε σύντομα σε ένα απόλυτα ηλεκτρικό μέλλον και, εκτός αυτού, τι θα συμβεί με τα εκατομμύρια οχήματα που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης; Αν αυτά αντικατασταθούν με ηλεκτρικά οχήματα, δεν θα κερδίσουμε και πολλά σε επίπεδο ισοζυγίου του διοξειδίου του άνθρακα. Και μιλάμε μόνο για την αυτοκίνηση. Η ηλεκτρική κίνηση και η υδρογονοκίνηση δεν είναι κατάλληλες για την αεροπλοΐα ή τη ναυσιπλοΐα, άρα το eFuel πρέπει και θα παίξει σημαντικό ρόλο στο μέλλον – είναι μια λύση για το μέλλον που πρέπει να αναπτυχθεί.

Η τιμή του eFuel εξαιρετικά υψηλή. Πότε αναμένετε να φτάσει η τιμή του στα δύο ευρώ το λίτρο; Μπορεί να γίνει και ακόμα πιο φθηνό;
Καθώς προχωρά η εξέλιξη, οι διαδικασίες παραγωγής βελτιώνονται και γίνονται πιο οικονομικές. Νομίζω ότι η τιμή των δύο ευρώ ανά λίτρο ή και ακόμα φθηνότερα, είναι κάτι το ρεαλιστικό.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε