Χωρίς μπαταρία δεν πας πουθενά!
Στην πραγματικότητα, η μπαταρία δεν είναι τόσο ευαίσθητη από μόνη της, αλλά ορισμένες κακές συνήθειες αρκούν για την πρόωρη φθορά της.
Εσείς κάθε πότε την αλλάζετε;
Η ADAC χρειάστηκε να επέμβει περίπου 3,8 εκατομμύρια φορές το περασμένο έτος για να παρέχει οδική βοήθεια. «Υπεύθυνη» ήταν σε περισσότερες από το 1/3 (42%) των περιπτώσεων η μπαταρία του αυτοκινήτου. Πάνω από 1,5 εκατομμύρια βλάβες οφείλονταν σε μια μπαταρία, που αρνείτο να θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία. Αλλά γιατί πραγματικά συμβαίνει αυτό συχνά; Τι κάνει την μπαταρία τόσο ευαίσθητη, ώστε να «κρεμάει» πολλούς οδηγούς κάθε χρόνο;
Κρύο: Οι ψυχρές θερμοκρασίες επηρεάζουν επιπλέον την μπαταρία του αυτοκινήτου. Γι αυτόν το λόγο οι δυσλειτουργίες ξεκινούν κυρίως το χειμώνα. Σε δροσερές θερμοκρασίες, η μπαταρία χάνει ενέργεια, ενώ ο κινητήρας χρειάζεται περισσότερη ισχύ για να ξεκινήσει να λειτουργεί. Οι πρόσθετοι καταναλωτές ρεύματος, που χρησιμοποιούνται το χειμώνα (π.χ. θέρμανση καθισμάτων, θέρμανση του τιμονιού), είναι επίσης μια επιβάρυνση. Αν η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι ήδη κακομεταχειρισμένη, στο κρύο ακολουθεί συχνά η πλήρης «αποτυχία».
Άλλες αιτίες: Η αιτία μιας ελαττωματικής μπαταρίας δεν πρέπει πάντα να είναι η ίδια η μπαταρία. Αν το δυναμό έχει πρόβλημα, η μπαταρία δεν φορτίζεται πλέον. Βέβαια, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, καθώς το αυτοκίνητο δεν ξεκινά πια. Μπορείτε συνήθως να πείτε ότι το δυναμό είναι η αιτία της βλάβης από το γεγονός ότι η λυχνία ελέγχου φόρτισης αναβοσβήνει στο cockpit.
Η μπαταρία δε λειτουργεί - τι μπορώ να κάνω;
Υποβοηθούμενη εκκίνηση: Αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου δεν τίθεται πια σε λειτουργία, μπορείτε να βοηθήσετε την μπαταρία να «πάρει τα πάνω της». Αλλά δε θα πρέπει να καλέσετε άμεσα την ακριβή οδική βοήθεια. Όλο και κάποιος θα βρεθεί εκεί γύρω. Μη διστάσετε να του ζητήσετε βοήθεια. Με αυτόν τον τρόπο δε θα εξοικονομείσετε μόνο τον ενοχλητικό χρόνο αναμονής για την οδική βοήθεια, αλλά και χρήματα.
Φόρτιση της μπαταρίας: Αν δε σας πιέζει ο χρόνος, η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να συνδεθεί σε φορτιστή και να φορτιστεί. Αν η μπαταρία δεν είναι τελείως αποφορτισμένη - δηλ. ο κινητήρας εξακολουθεί να εκκινεί, αλλά τα πρώτα σημάδια (π.χ. τρεμοπαίζουν οι προβολείς) υποδεικνύουν το σύντομο... θάνατο της μπαταρίας - μια μακρύτερη διαδρομή εκτός πόλης μπορεί να επαναφορτίσει την μπαταρία.
Σπρώξιμο: Αν η μπαταρία εξακολουθεί να έχει υπολειπόμενη τάση και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορείτε να δοκιμάσετε να το σπρώξετε. Επιλέξτε τη δεύτερη ταχύτητα, πιέστε τελείως το συμπλέκτη και αφήστε τον -ξαφνικά- να ανέβει. Αν ο κινητήρας εξακολουθεί να μην παίρνει μπροστά, μην προσπαθήσετε ξανά, διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος ζημιών στον καταλύτη.
Πώς μπορείτε να αποτρέψετε την αστοχία;
Ειδικά όσοι κάνουν συχνά μικρές αποστάσεις, πρέπει να συνδέουν τακτικά την μπαταρία του αυτοκινήτου τους με ένα φορτιστή. Εναλλακτικά, μπορείτε να διανύσετε μια μακρύτερη διαδρομή για επαναφόρτιση. Η οδήγηση, όμως, θα πρέπει να διαρκέσει τουλάχιστον 30 λεπτά. Προκειμένου να μην επιβαρύνεται χωρίς λόγο η μπαταρία, θα έπρεπε στις μικρές αποστάσεις να αποφεύγονται ισχυροί καταναλωτές, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα ή το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ. Ακόμα ένα σημαντικό σημείο είναι να διατηρείτε την μπαταρία καθαρή, ώστε να αποφεύγετε τις διαρροές ρεύματος.