Τι προσέχουμε και πώς τοποθετούμε μόνοι μας έναν κοτσαδόρο;
Διαβάστηκε από 7661 αναγνώστες - 24/11/2020
Θέλετε να επιλέξετε τον κατάλληλο κοτσαδόρο για αυτοκίνητό σας; Υπάρχουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζετε. Bonus, οδηγίες εγκατάστασης χωρίς να χρειαστεί να πάμε σε συνεργείο.
Στις διακοπές μας, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, δεν ταξιδεύουμε μόνοι μας. Καθ υπερβολή, θα μπορούσε να παραδεχτεί κανείς ότι σε εκείνες τις περιπτώσεις το αυτοκίνητο χρησιμεύει περισσότερο ως... αποθηκευτικός χώρος των πολλών αποσκευών μας.
Τι πρέπει να προσέχουμε στην επιλογή κοτσαδόρου
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι για να μετεξοπλίσουμε στο αυτοκίνητό μας ένα σωστό σύστημα κοτσαδόρου πρέπει να ξέρουμε και τις κατάλληλες προδιαγραφές. Είναι σύνηθες, τρίτοι πάροχοι να προσφέρουν κοτσαδόρους. Ωστόσο οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί, διότι δεν λειτουργεί κάθε ζεύξη ρυμουλκουμένων σε κάθε όχημα. Επομένως, είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε απευθείας τον κοτσαδόρο που προβλέπεται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Ο συμπλέκτης έχει ήδη ελεγχθεί κατά την διαδικασία έγκρισης του αυτοκινήτου και σίγουρα θα ταιριάζει. Επιπλέον, το ηλεκτρικό κιτ για λειτουργία ρυμουλκούμενου έχει ήδη αντιστοιχιστεί με το ηλεκτρικό σύστημα.
Εφόσον επιλέξετε να αγοράσετε διαφορετικό από τον κατασκευαστή προϊόν, είναι απαραίτητο να τσεκάρετε κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες, με πρώτη και κυριότερη τον φωτισμό, για την δική μας αλλά και των άλλων οχημάτων ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να διευκρινιστεί εκ των προτέρων εάν απαιτείται πρίζα ρυμουλκούμενου 7 ή 13 ακίδων για το ηλεκτρικό σύστημα όπως τα φώτα φρένων, τα φλας και τα πίσω φώτα ομίχλης. Εναλλακτικά, υπάρχει επίσης ένας αντάπτορας, από 7 έως 13 ακίδες, για την υποδοχή του τρέιλερ.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ίσως χρειαστεί να επισκεφτούμε ένα συνεργείο το οποίο και θα ενεργοποιήσει το ηλεκτρικό σύστημα για την λειτουργία του ρυμουλκούμενου. Εξάλλου, μπορεί να απαιτείται ειδική μονάδα ελέγχου, εάν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης.
Τι ισχύει με τα τροχόσπιτα
Ένας μεγάλος αριθμός κατασκευαστών προσφέρει διαφορετικό σύστημα ρυμούλκησης με κοτσαδόρο ειδικά στον τομέα των τροχόσπιτων. Η λεγόμενη D-value (που πρέπει να υπάρχει στο ταμπελάκι του κοτσαδόρου) είναι σημαντικό στοιχείο που δείχνει την αντοχή ρυμούλκησης. Για να ταιριάζουνάψογα ο κοτσαδόρος και το τροχόσπιτο, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος του οχήματος και το επιτρεπόμενο φορτίο ρυμουλκούμενου, τα οποία αναφέρονται στο βιβλίο κατασκευαστή. Καλό θα είναι σε τέτοιες περιπτώσεις να απευθυνθείτε απευθείας στον κατασκευαστή του τροχόσπιτου, για να μάθετε ακριβώς ποιος κοτσαδόρος είναι κατάλληλος και για ποιο σκοπό.
Πώς τοποθετούμε κοτσαδόρο μόνοι μας
Η διαδικασία εγκατάστασης κοτσαδόρου δεν είναι μία ιδιαίτερα περίπλοκη διαδικασία. Αντιθέτως, μπορούμε μόνοι μας χωρίς έξτρα βοήθεια να τοποθετήσουμε το εξάρτημα με επιτυχία. Εξάλλου,τι καλύτερο από περιττά κόστη τα οποία μπορούν να αποφευχθούν, ειδικά όταν μόνο ο κοτσαδόρος γνωστής μάρκας μπορεί να κοστίσει πάνω από100 ευρώ;
Για τα περισσότερα μοντέλα υπάρχουν πάντα λεπτομερείς οδηγίες εγκατάστασης που περιγράφουν αναλυτικά όλα τα βήματα. Ωστόσο, αν «πιάνουν» τα χέρια σου και διαθέτεις τα κατάλληλα εργαλεία προκύπτει ένας συνδυασμός που διευκολύνει αρκετά το έργο του εκάστοτε οδηγού. Ο χρόνος που απαιτείται για την εγκατάσταση ενός κοτσαδόρου είναι περίπου 2-3 ώρες, ενώ πριν ξεκινήσουμε πρέπει να διαβάσουμε το βιβλίο κατασκευαστή που δίνει όλες τις πληροφορίες για τα επιτρεπόμενα βάρη στο κάθε αυτοκίνητο.
Πάμε να δούμε αναλυτικά με την βοήθεια της Auto Bild τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε, πάνω σε ένα μοντέλο Opel Zafira.
Ξεβιδώστε τον προφυλακτήρα και την ατσάλινη μπάρα πίσω του, με ιδιαίτερη προσοχή. Κανείς δεν θέλει γρατζουνιές και γδαρσίματα.
Χρησιμοποιήστε ένα τρυπάνι προκειμένου να δημιουργήσετε τρύπες στο πίσω μεταλλικό μέρος του αυτοκινήτου. Πρέπει να περάσετε τις βίδες, ώστε στην συνέχεια να μπορείτε να βιδώσετε ξανά το πίσω εξάρτημα.
Το ισχυρό πλαίσιο της πίσω πλευράς του αυτοκινήτου απαιτείται για την ρυμούλκηση του πρόσθετου οχήματος. Γνωρίζοντας ότι το Opel Zafira της δοκιμής μπορεί να «τραβήξει» έως και 1.300 κιλά, αντιλαμβανόμαστε ότι χρειάζεται ένα ισχυρό υλικό, ανθεκτικό στις πιέσεις και τις δυνάμεις, που θα δεχτεί κουβαλώντας μεγάλο φορτίο.
Καλωδιώσεις: Έχουμε ετοιμάσει το ηλεκτρικό κιτ για σύνδεση με το Zafira. Στην προκειμένη περίπτωση, υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες σύνδεσης, τα καλώδια ταιριάζουν και δεν μπαίνουμε σε περιττές αλλά και επισφαλείς ενέργειες. Εφόσον στο αυτοκίνητό σας δεν υπάρχει εγχειρίδιο με λεπτομερές πλάνο, καλύτερα να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό.
Εφόσον βρεθεί λύση, 13 λεπτά καλώδια πρέπει να συνδεθούν σύμφωνα με τις οδηγίες. Πρόκειται για μία δύσκολη διαδικασία, αλλά χάρη στον χρωματισμό των καλωδίων βρίσκουμε λύση.
Πρέπει να χρησιμοποιηθεί ένα μικρό πριόνι για να κόψετε μια μικρή εσοχή στην πλαστική άκρη του προφυλακτήρα από όπου θα προεξέχει το κεφάλι του κοτσαδόρου. Ακολουθείστε ένα συγκεκριμένο μοτίβο στο κόψιμο ώστε να μην ταλαιπωρηθείτε και κόψετε μεγαλύτερη επιφάνεια του προφυλακτήρα.
Η δουλειά μας ολοκληρώθηκε. Θυμηθείτε, ωστόσο. Αν δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία με εργαλεία και τοποθέτηση οποιασδήποτε επιφάνειας, προτιμότερο είναι να επιλέξετε ένα συνεργείο αυτοκινήτων.