Mega Test 71 καλοκαιρινών ελαστικών!
«Αξίζουν ή θα τα πάρω γρήγορα στο χέρι», αυτή είναι η ερώτηση που κάνουν πολλοί οδηγοί όταν αγοράζουν καινούργια καλοκαιρινά ελαστικά. Η λεγόμενη ετικέτα ελαστικών ΕΕ, το αυτοκόλλητο που αναφέρει την κατηγορία απόδοσης της αντίστασης κύλισης και της πρόσφυσης στο βρεγμένο, είναι ελάχιστα χρήσιμη γιατί οι πληροφορίες που προκύπτουν από την «αυτοπιστοποίηση» των κατασκευαστών ελαστικών δεν μπορούν να ελεγχθούν από τους οδηγούς. Μόνο οι ανεξάρτητες δοκιμές έχουν πραγματικά νόημα. Η Auto Bild δοκιμάζει ελαστικά με τυποποιημένες μεθόδους μέτρησής εδώ και 30 χρόνια. Φέτος σε συνεργασία μαζί τους δοκιμάσαμε καλοκαιρινά ελαστικά διαστάσεως 215/55/17 που ταιριάζουν σε πολλά οχήματα μεσαίας κατηγορίας, όπως το VW Passat, το Skoda Superb και το Ford Mondeo, αλλά και σε αρκετά SUV, όπως το Audi Q2 και το VW T-Roc. Επιπλέον στείλαμε στην πίστα δοκιμών καλοκαιρινά ελαστικά για την ακμάζουσα κατηγορία των SUV (μέγεθος 235/55/18), καθώς και σπορ ελαστικά 18 ιντσών (μια «καθαρή» τετράδα 225/45/18 και μια μικτή με ελαστικά 225/45/18 για τον μπροστινό άξονα και 255/40/18 για τον πίσω).
Θερινή δοκιμή ελαστικών 2022 σε διάσταση 215/55/17
Για τη δοκιμή στη διάσταση 215/55/17, περισσότερα από 50 θερινά ελαστικά από διαφορετικούς κατασκευαστές αγοράστηκαν κρυφά από λιανοπωλητές. Στο συγκριτικό πήραν μέρος από γνωστές premium μάρκες μέχρι αουτσάιντερ από τα βάθη της Ασίας για να έχουν όλες οι εταιρίες την ευκαιρία να ξεχωρίσουν. Τα πιο ευφάνταστα ονόματα, όπως Aplus και Zeetex, τα συναντάμε σε φθηνά ελαστικά χαμηλής ποιότητας που πάντα προσπαθούν να κερδίσουν έδαφος κι αναγνώριση στην προσοδοφόρα αγορά ελαστικών.
Πως φτάσαμε στην τελική κατάταξη!
Ξεκινήσαμε τη δοκιμή μας με το τεστ φρεναρίσματος. Για να είναι όσο το δυνατό πιο ακριβείς οι αποστάσεις φρεναρίσματος όλων των ελαστικών, τόσο στη στεγνή όσο και στη βρεγμένη άσφαλτο, 3 πανομοιότυπα VW Passat έκαναν δοκιμές για αρκετές μέρες στη πίστα ATP του Papenburg στο Emsland. Τα πρώτα αποτελέσματα των μετρήσεων ήταν ανησυχητικά για κάποιες εταιρίες, αφού τα ελαστικά τους, ακόμα και με ταχύτητα 80χλμ/ώρα, φρέναραν έως και δυο αυτοκίνητα αργότερα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους. Μόνο τα ελαστικά με τις μικρότερες συνολικές αποστάσεις φρεναρίσματος πέρασαν στο επόμενο στάδιο της δοκιμής, όπου πρέπει να αποδείξουν τις ικανότητές τους στην υδρολίσθηση και στο κράτημα, καθώς και στο τομέα του κόστους που βγαίνει προσμετρώντας την τιμή απόκτησης, την οικονομία καυσίμου και την αντοχή του ελαστικού στη χρήση.
Θέση | Μάρκα,Μοντέλο | Βρεγμένο (μέτρα) | Στεγνό (μέτρα) | Συνολικά |
---|---|---|---|---|
1 | Bridgestone Turanza T005 (94W) | 27,5 | 35,8 | 63,3 |
2 | Hankook Ventus Prime 4 (94W) | 27,8 | 35,8 | 63,6 |
3 | Kumho Ecsta HS52 (98W) | 28,6 | 35,7 | 64,3 |
4 | Vredestein Ultrac (94W) | 28,2 | 36,1 | 64,3 |
5 | Falken Ziex ZE310 Ecorun (98W) | 27,9 | 36,5 | 64,4 |
6 | Nokian Powerproof (98W) | 28,9 | 35,7 | 64,6 |
7 | Dunlop Sport Maxx RT2 (98W) | 28,8 | 36,1 | 64,9 |
8 | Michelin Primacy 4 (94W) | 29,3 | 36,2 | 65,5 |
9 | Toyo Proxes Comfort (98W) | 29,6 | 35,9 | 65,5 |
10 | Nexen N'Fera Primus (90W) | 28,6 | 37,2 | 65,8 |
11 | Fulda SportControl 2 (98Y)) | 29,4 | 36,5 | 65,9 |
12 | Kleber Dynaxer HP4 (98W) | 29,9 | 36,2 | 66,1 |
13 | Sava Intensa UHP 2 (98W) | 29,8 | 36,3 | 66,1 |
14 | Maxxis Premitra 5 HP5 | 28,9 | 37,3 | 66,2 |
15 | Debica Presto UHP 2 | 29,8 | 36,5 | 66,3 |
16 | Goodyear Efficient Grip Performance 2 (94W) | 29,7 | 36,8 | 66,5 |
17 | GT Radial FE2 SUV (94W) | 29,7 | 37 | 66,7 |
18 | BF Goodrich Advantage (98W) | 31 | 36,3 | 67,3 |
19 | Laufenn S Fit EQ+ (98W) | 31,9 | 36,5 | 68,4 |
20 | Goodride Zuper Ace SA-57 (98W) | 31,3 | 37,3 | 68,6 |
21 | Continental EcoContact 6 (98W) | 32,7 | 36,4 | 69,1 |
22 | Mirage MR-182 (98W) | 31,8 | 37,7 | 69,5 |
23 | Yokohama BlueEarth-GT AE51 (98W) | 32,2 | 37,7 | 69,9 |
24 | Tomket Sport 3 | 32,8 | 37,2 | 70 |
25 | Cooper Zeon CS8 (98W) | 31,3 | 39,1 | 70,4 |
26 | Infinity Ecomax (98W) | 32,7 | 37,7 | 70,4 |
27 | Starmaxx Ultra Sport ST760 (98W) | 32,9 | 37,5 | 70,4 |
28 | Firestone Roadhawk (94W) | 32,8 | 37,7 | 70,5 |
29 | Hifly HF805 (98W) | 32 | 38,5 | 70,5 |
30 | Tyfoon Successor 5 (98W) | 32,1 | 38,5 | 70,6 |
31 | Roadstone Eurovis Sport 04 (94W) | 32,6 | 38,7 | 71,3 |
32 | Mazzini Eco605 Plus (98W) | 32,4 | 39 | 71,4 |
33 | Delinte DH2 (98W) | 32,6 | 39,1 | 71,7 |
34 | Uniroyal RainSport 5 (98W) | 33,5 | 38,4 | 71,9 |
35 | General Tire Altimax One S (98W) | 32,9 | 39,3 | 72,2 |
36 | Kormoran Ultra High Performance (98W) | 34,9 | 37,3 | 72,2 |
37 | Platinum RP420 Buzzer (98 Y) | 33,7 | 38,5 | 72,2 |
38 | Zeetex HP2000 VFM (98 W) | 33,9 | 38,9 | 72,8 |
39 | Aplus A607 (98W) | 33,9 | 39 | 72,9 |
40 | Novex Super Speed A3 (98W) | 33,5 | 39,4 | 72,9 |
41 | Semperit Speed Life 3 (98W) | 33,1 | 40 | 73,1 |
42 | Tracmax X-Privilo TX3 (98W) | 34,3 | 38,9 | 73,2 |
43 | Viking ProTech NewGen (98W) | 33,4 | 39,8 | 73,2 |
44 | Barum Bravuris 5HM (94W) | 33,3 | 40 | 73,3 |
45 | Lassa Driveways( 94W) | 34,9 | 39 | 73,9 |
46 | Tomason Sportrace (98W) | 34,7 | 39,2 | 73,9 |
47 | Imperial Ecosport 2 (98W) | 33,8 | 40,3 | 74,1 |
48 | Rotalla Setula S-Race RU01 (98W) | 35,1 | 39,8 | 74,9 |
49 | Firemax FM601 (98W) | 36 | 39,8 | 75,8 |
50 | Atlas Sport Green 2 (98W) | 36,6 | 39,5 | 76,1 |
*υγρό από 80 km/h, στεγνό από 100 km/h (αποστάσεις φρεναρίσματος σε μέτρα).
Ο νικητής της δοκιμής είναι το Goodyear Efficient Grip Performance 2
Ο νικητής της δοκιμής είναι το Efficient Grip Performance 2 της Goodyear που πέτυχε εξαιρετικά νούμερα στο τομέα του κρατήματος και μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος. Τα ελαστικά Goodyear παίρνουν επίσης κορυφαία βαθμολογία όσον αφορά το κόστος λόγω των πολλών χιλιομέτρων ζωής τους και της χαμηλής αντίστασης κύλισης. Για αυτό το λόγο, το ελαστικό της Goodyear εξασφάλισε ταυτόχρονα και τον τίτλο του «Eco-Champion» σε αυτή τη δοκιμή. Το ελαστικό Hankook Ventus Prime 4 (2η θέση) και το ελαστικό Michelin Primacy 4 (3η θέση) βαθμολογήθηκαν επίσης ως «υποδειγματικό».Θέση | Μάρκα,Μοντέλο | Βρεγμένο (μέτρα) | Στεγνό (μέτρα) | Κόστος | Βαθμολογία |
---|---|---|---|---|---|
1 | Goodyear Efficient Grip Performance 2 (94W) | 2+ | 2+ | 1+ | Υποδειγματικό |
2 | Hankook Ventus Prime 4 (94W) | 1- | 2+ | 2+ | Υποδειγματικό |
3 | Michelin Primacy 4 (94W) | 2 | 2 | 1- | Υποδειγματικό |
4 | Bridgestone Turanza T005 (94W) | 1 | 2+ | 2- | Καλό |
5 | Falken Ziex ZE310 Ecorun (98W) | 1- | 2+ | 2- | Καλό |
6 | Kumho Ecsta HS52 (98W) | 2 | 2 | 2 | Καλό |
7 | Sava Intensa UHP 2 (98W) | 2 | 2 | 2- | Καλό |
8 | Dunlop Sport Maxx RT2 (98W) | 1- | 2 | 2- | Καλό |
9 | BF Goodrich Advantage (98W) | 2- | 2+ | 2- | Καλό |
10 | Fulda SportControl 2 (98Y)) | 2 | 2- | 2- | Καλό |
11 | Toyo Proxes Comfort (98W) | 2 | 2+ | 3+ | Ικανοποιητικό |
12 | Debica Presto UHP 2 | 2 | 2 | 3+ | Ικανοποιητικό |
13 | Kleber Dynaxer HP4 (98W) | 2- | 2 | 2- | Ικανοποιητικό |
14 | Vredestein Ultrac (94W) | 1- | 2 | 3 | Ικανοποιητικό |
15 | Laufenn S Fit EQ+ (98W) | 3+ | 2+ | 2- | Ικανοποιητικό |
15 | Maxxis Premitra 5 HP5 | 2+ | 2- | 3 | Ικανοποιητικό |
15 | Nexen N'Fera Primus (90W) | 2+ | 2- | 3 | Ικανοποιητικό |
18 | Goodride Zuper Ace SA-57 (98W) | 2- | 2 | 3+ | Ικανοποιητικό |
19 | Continental EcoContact 6 (98W) | 3 | 2 | 2+ | Ικανοποιητικό |
20 | GT Radial FE2 SUV (94W) | 2- | 2- | 3+ | Ικανοποιητικό |
21 | Nokian Powerproof (98W) | 1- | 2 | 3- | Συνιστάται υπο όρους |
Επτά ελαστικά βαθμολογήθηκαν ως «καλό»: Bridgestone Turanza T005, Falken Ziex ZE310 Ecorun, Kumho Ecsta HS52, Sava Intensa UHP 2, Dunlop Sport Maxx RT2, BF Goodrich Advantage και Fulda Sport Control 2.
Δοκιμή θερινών ελαστικών σε διάσταση 235/55 R 18
Συνεχίσαμε στην πίστα δοκιμών με καλοκαιρινά ελαστικά για την ακμάζουσα κατηγορία των SUV. Η διάσταση 235/55/18 ταιριάζει σε αρκετά μοντέλα, όπως VW Tiguan και Skoda Kodiaq, ενώ είναι επίσης κατάλληλη για οχήματα όπως το Audi A6 allroad, αλλά και παλαιότερα αυτοκίνητα όπως το Toyota RAV4.
Εκτός δρόμος δοκιμασία για τα ελαστικά των SUV
Εκτός από τις δοκιμές σε βρεγμένη και στεγνή πίστα, τα ελαστικά SUV μπήκαν και σε «περιπέτειες» εκτός δρόμου. Σε αυτή την δοκιμασία οι υποψήφιοι έπρεπε να αποδείξουν τις δεξιότητές τους σε μια μεγάλη ποικιλία επιφανειών. Σε γρασίδι ή λάσπη, το κριτήριο της δύναμης έλξης (πρόσφυσης) είναι η επιτάχυνση, ενώ σε χαλίκι ή άμμο μετράται με ειδικά δυναμόμετρα που δείχνουν τα Newton έλξης. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν με κίνηση στους πίσω τροχούς ή σε λειτουργία 4x4, το οποίο με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί σε πολύ διαφορετικά συμπεράσματα. Οι συνθήκες δοκιμής σε μαλακό ή λασπώδες έδαφος είναι αρκετά πολύπλοκες και δύσκολες, για αυτό έγιναν τουλάχιστον δύο περάσματα σε κάθε δοκιμή.
Θέση | Μάρκα,Μοντέλο | Εκτός δρόμου | Βρεγμένο (μέτρα) | Στεγνό (μέτρα) | Βαθμολογία |
---|---|---|---|---|---|
1 | Goodyear Efficient Grip 2 SUV (100 V) | 2 | 2+ | 2+ | Υποδειγματικό |
1 | Hankook Ventus S1 evo3 SUV (104 W) | 2+ | 2 | 2+ | Υποδειγματικό |
3 | Falken Azenis FK510 SUV (104 Y | 2- | 1- | 2+ | Καλό |
4 | Michelin Primacy 4 (104 V) | 2 | 2+ | 2+ | Καλό |
4 | Nexen N'Fera Sport SUV (100 W) | 2- | 2+ | 2 | Καλό |
4 | Toyo Proxes Comfort (100 V) | 2- | 2 | 2+ | Καλό |
4 | Maxxis Victra Sport 5 SUV (100 Y) | 2 | 2 | 2 | Καλό |
8 | Pirelli Scorpion Verde (100 V) | 2- | 2- | 2 | Ικανοποιητικό |
9 | General Tire Grabber GT Plus (100 V) | 2- | 2- | 2- | Ικανοποιητικό |
10 | Imperial EcoSport SUV (104 W) | 2- | 3- | 2- | Δεν συνιστάται |
Η Goodyear (EfficientGrip 2 SUV) και η Hankook (Ventus S1 evo3 SUV) μοιράστηκαν την πρώτη θέση σε αυτή τη δοκιμή και αμφότερες έλαβαν τη βαθμολογία «υποδειγματικό». Καμία δεύτερη θέση μιας κι στην πρώτη θέση βρέθηκαν δυο ελαστικά, με το Falken Azenis FK510 SUV να καταλαμβάνει την τρίτη θέση (βαθμολόγηση δοκιμής «καλό»).
Δοκιμή ελαστικών σε διάσταση 225/45/18
Συνεχίσαμε με τα ελαστικά για πιο σπορ αυτοκίνητα με διάσταση 225/45/18. Στην αρχή φαινόταν ότι η μάχη θα ήταν αμφίρροπη, μιας κι οι διαφορές μεταξύ των μονομάχων ήταν αμελητέες στο στεγνό οδόστρωμα. Αλλά μόλις ανοίξαμε τις βαλβίδες νερού, τα πράγματα άρχισαν να αποκτήσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το ελαστικό της GT Radial χρειάστηκε 10 μέτρα παραπάνω για να κινητοποιηθεί από τα 100χλμ/ώρα από το πρώτο Bridgestone, με το Sport 3 της Tomke να χρειάζεται επιπλέον 20 μέτρα απόσταση φρεναρίσματος πριν ακινητοποιηθεί. Μιλάμε για χαοτική διαφορά και για τη δική σας ασφάλεια, μάλλον είναι καλύτερα να μείνετε μακριά από αυτά τα δύο ελαστικά. Από την άλλη, τα Michelin, Vredestein, Falken και Toyo τα έκαναν όλα σωστά κι απέδωσαν υποδειγματικά στις δοκιμές όταν και τα τέσσερα ελαστικά είχαν την ίδια διάσταση (225/45 R 18). Τα ελαστικά της Michelin (Pilot Sport 4) και Vredestein (Ultrac Vorti +) μοιράστηκαν την πρώτη θέση. Στη συνέχεια ήρθαν τα ελαστικά της Falken και Toyo (και τα δύο 3η θέση), τα οποία έλαβαν επίσης τη βαθμολογία της δοκιμής «υποδειγματικό». Τα ελαστικά της Bridgestone (Potenza Sport) και Hankook (Ventus S1 Evo3) έλαβαν τη βαθμολογία «καλό». «Ικανοποιητικό» είναι η ετυμηγορία για το Continental PremiumContact 6, Fulda SportControl 2 και Nexen N'Fera Sport. Τα ελαστικά των GT Radial (SportActive 2) και Tomket (Sport 3) δεν συνιστώνται.
Θέση | Μάρκα,Μοντέλο | Βρεγμένο (μέτρα) | Στεγνό (μέτρα) | Βαθμολογία |
---|---|---|---|---|
1 | Michelin Pilot Sport 4 (95 Y) | 2+ | 1- | Υποδειγματικό |
1 | Vredestein Ultrac Vorti + (95 Y) | 1- | 2+ | Υποδειγματικό |
3 | Falken Azenis FK510 (95 Y) | 2+ | 2+ | Υποδειγματικό |
3 | Toyo Proxes Sport A (95 Y) | 2+ | 2+ | Υποδειγματικό |
5 | Bridgestone Potenza Sport (95 Y) | 1- | 2 | Καλό |
5 | Hankook Ventus S1 Evo3 (95 Y) | 2+ | 2+ | Καλό |
7 | Continental PremiumContact 6 (95 Y) | 2- | 2+ | Ικανοποιητικό |
8 | Fulda SportControl 2 (95 Y) | 2- | 2 | Ικανοποιητικό |
9 | Nexen N'Fera Sport (95 Y) | 2- | 2- | Ικανοποιητικό |
10 | GT Radial SportActive 2 (95 Y) | 3- | 2- | Δεν συνιστάται |
11 | Tomket Sport 3 (95 W) | 4- | 2- | Δεν συνιστάται |
Στις δοκιμές μας με μικτά ελαστικά (225/45/18 στον μπροστινό άξονα, 255/40/18 στον πίσω), τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 ήρθαν επίσης πρώτα (βαθμολόγηση δοκιμής «υποδειγματικό»). Ακολουθούν τα ελαστικά της Vredestein (2η θέση, «καλό»), Falken (3η θέση, «ικανοποιητικό») και Nexen (4η θέση, «ικανοποιητικό»).
Θέση | Μάρκα,Μοντέλο | Βρεγμένο (μέτρα) | Στεγνό (μέτρα) | Βαθμολογία |
---|---|---|---|---|
1 | "Michelin Pilot Sport 4 (95Y/99Y)" | 2+ | 1- | Υποδειγματικό |
2 | Vredestein Ultrac Vorti + (95 Y/99Y) | 2 | 2+ | Καλό |
3 | Falken Azenis FK510 (95 Y/99Υ) | 2 | 2 | Ικανοποιητικό |
4 | Nexen N'Fera Sport (95 Y) | 2- | 2 | Ικανοποιητικό |
Συμπέρασμα
Οι πιθανοί αγοραστές ελαστικών δεν έχουν εύκολο έργο. Οι επιλογές είναι πολλές κι η αγορά μπερδεμένη. Ακολουθήστε τους παρακάτω κανόνες για μην χάσετε: 1.) Μην αγοράζετε γουρούνι στο σακί, αλλά μάθετε για τα ελαστικά που σας ενδιαφέρουν μέσω των ειδικών δοκιμών. 2.) Συγκρίνετε τις προσφορές που βλέπετε στο διαδίκτυο και πηγαίνετε σε λιανοπωλητές ελαστικών, ρωτήστε για τις τιμές συμπεριλαμβανομένης της τοποθέτησης και της ζυγοστάθμισης. 3.) Μην περιμένετε πολύ για να κάνετε την παραγγελία σας, καθώς τα ελαστικά που ξεχωρίζουν στις δοκιμές συνήθως γίνονται πιο ακριβά όταν η ζήτηση αυξάνεται ή είναι στα πρόθυρα να εξαντληθούν.
Δείτε εδώ την Έρευνα Autoagora: Καύσιμα και αυτοκίνητα που δεν καίνε
Σχολιάστε |