Η Michelin και ο κατασκευαστής ζαντών Maxion, παρουσίασαν τη νέα ζάντα Acorus, η οποία επανέρχεται στην αρχική της μορφή, αν υποστεί παραμόρφωση. Ζάντα vs λακκούβα σημειώσατε άσσο.
Να μην υπάρχουν λακκούβες ή κακοτεχνίες στο δρόμο, δεν υπάρχει περίπτωση. Έτσι η λύση ήρθε από αλλού, και πιο συγκεκριμένα από την συνεργασία Michelin με την εταιρία Maxion, η οποία παρουσιάζει μία μοναδική τεχνολογία.
Η Ιδέα
Στην άκρη της στεφάνης, στο χείλος της ζάντας, υπάρχει ένας εύκαμπτος ελαστικός δακτύλιος, εσωτερικά και εξωτερικά, ο οποίος αναλαμβάνει τη σύνδεση με το ελαστικό. Ένα παρόμοιο εύκαμπτο περίβλημα καλύπτει τον εξωτερικό δακτύλιο και το αστέρι της ζάντας.
Πώς δουλεύει στην πράξη;
Έτσι, όταν το αυτοκίνητο συναντήσει κάποια λακκούβα ή ακόμα και οδόστρωμα με χαλίκια, τότε οι λαστιχένιες φλάντζες παραμορφώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελέσουν μαξιλάρι προστασίας τόσο για το ελαστικό όσο και για τη ζάντα. Η Michelin αναφέρει πως τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας είναι πολλαπλά γιατί μειώνει την καταπόνηση των ελαστικών, την πιθανότητα δημιουργίας κάποιας τρύπας, η ζάντα κρατιέται σε εξαιρετική κατάσταση ενώ τέλος δρα ωφέλιμα και για το σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου.
Με την ζάντα Acorus, εαν τα ελαστικά αποτύχουν, ο δακτύλιος και το κάλυμμα από καουτσούκ θα παραμορφωθούν χωρίς να καταστραφεί η αεροστεγής σύνδεση στο ελαστικό. Στη συνέχεια, όλα τα μέρη αποκτούν ξανά την αρχική μορφή.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα διατεθεί σε πρώτο στάδιο για ζάντες άνω των 19 ιντσών, ενώ στη συνέχεια θα υπάρξει επέκταση και προς ζάντες μικρότερου διαμετρήματος.
Η τεχνολογίας Acorus είναι συμβατή με όλα τα ελαστικά, ενώ οι δοκιμές, τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε και στο παρακάτω video, έγιναν με ζάντες 21 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 285/30 σε λακκούβες βάθους 80 χλστ., πλάτους 700 χλστ. και με γωνία «πρόσκρουσης» 70 μοιρών.