4 φωτογραφίες »

7 λόγοι που θα σου «μείνει» το μοτέρ

Διαβάστηκε από 46877 αναγνώστες - 28/9/2020

Πάνω από τις μισές φορές που ένας κινητήρας παρουσιάζει μία πολύ ακριβή ζημιά ή βγαίνει off, υπαίτιος είναι ο οδηγός. Σας παρουσιάζουμε 7 λάθη που εάν τα αποφύγετε, θα έχετε την ίδια μηχανή για 500.000χλμ.

 
 
Ένας σωστός ιδιοκτήτης αυτοκινήτου, ποτέ δεν το παραμελεί και φροντίζει να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή την κατάσταση του οχήματος του. Ανάμεσα σε πολλές πιθανές αιτίες που μπορεί να σας στείλουν στο συνεργείο, σας παρουσιάζουμε 7 συνήθειες που πρέπει να ΑΠΟΦΕΎΓΕΤΕ πάση θυσία.
  1. Λιγότερα ή περισσότερα λάδια από το όριο
Μία κίνηση που δεν κρατάει πάνω από 1 λεπτό, μπορεί να αποβεί μοιραία, όταν δεν γίνεται. Ελέγχετε κάθε μήνα τα λάδια του αυτοκινήτου σας και πάντα πριν από κάποιο ταξίδι, καθώς εάν η ποσότητα τους δεν είναι η απαιτούμενη, τότε πολλά μέρη του συστήματος φθείρονται σε τεράστιο βαθμό και δεν θα αργήσει η ώρα που θα παραδώσουν πνεύμα. Προσοχή όμως, τηρείστε την στάθμη, μην τοποθετήσετε παραπάνω από το επιτρεπτό όριο καθώς και σε αυτή τη περίπτωση κάνετε κακό. Και μιας και ελέγχετε τα λάδια, αφιερώστε ελάχιστα δευτερόλεπτα να ελέγξετε και το ψυκτικό υγρό, το οποίο παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο ώστε να ψύχεται το σύστημα και να λειτουργεί σωστά.
  1. Αναβάλεις τα σέρβις, γιατί νομίζεις ότι ξέρεις το αμάξι σου
Είναι κοινό μυστικό πως οι περισσότεροι οδηγοί λένε «το ξέρω το αμάξι μου, αντέχει, δεν το πάω ακόμα συνεργείο». Επειδή το οικονομικό είναι ένα ζήτημα που μας απασχολεί όλους, σταδιακά οι ιδιοκτήτες ξεχνούν την σημαντικότητα του να τηρείς ευλαβικά το πρόγραμμα συντήρησης του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να ξεκινάει ένα ντόμινο από βλάβες. Δεν είναι καλύτερο να δίνετε το μικρό ποσό που χρειάζεται όταν χρειάζεται, παρά να σας έρθει μία βλάβη 600 ευρώ μαζεμένη από αμέλεια; Επίσης, με μικρές κινήσεις, όπως να αλλάζετε συχνά το φίλτρο αέρα και τα μπουζί, βοηθάτε πολύ τη μηχανή σας, να αυξήσει τη διάρκεια ζωής της.
  1. Αδιαφορείς για προειδοποιητικές λυχνίες και θορύβους
Εάν ο οργανισμός μας προσβληθεί από κάποιο ιό, μας προειδοποιεί πως χρειάζεται βοήθεια μέσω του πυρετού ή του πόνου. Είναι ο τρόπος συναγερμού του. Έτσι και το αυτοκίνητο διαθέτει αρκετές ενδεικτικές λυχνίες που σε προειδοποιούν πως κάτι δεν λειτουργεί καλά, ακόμα και αν όλα φαίνονται να είναι οκ. Ποτέ μην περιμένετε να νιώσετε το πρόβλημα του αυτοκινήτου, αψηφώντας την προειδοποίηση του καντράν, γιατί συνήθως θα είναι πολύ αργά και θα πρέπει να πάτε στο ταμείο. Το ίδιο ισχύει και για τους θορύβους. Εμπιστευτείτε το αυτί σας, και όταν καταλάβετε πως κάποιος ήχος δεν ταιριάζει στα συνηθισμένα, υποψιαστείτε και ελέγξτε προκαταβολικά.
  1. Δεν κάνεις σωστή κρύα εκκίνηση
Μπορεί να μην χρειάζεται να περιμένετε μερικά λεπτά για να ξεκινήσετε ένα κρύο πρωινό το αυτοκίνητο σας, αυτό όμως δεν σημαίνει πως μπορείτε να οδηγήσετε απευθείας στα… «κόκκινα». Μέχρι να πιάσει τη σωστή θερμοκρασία το μοτέρ και τα λάδια να κινούνται σωστά, οδηγείστε συνετά μέχρι 2-2.500σ.α.λ. δίνοντας στο αυτοκίνητο σας, το χρόνο που χρειάζεται.
 
  1. Σβήνεις το όχημα αμέσως, μετά από πολύωρο ταξίδι
Αφού παρκάρετε, αφήστε το αυτοκίνητο για 1 με 2 λεπτά να δουλέψει στο ρελαντί ώστε να ρίξει την θερμοκρασία, και σβήστε το μετά. Εάν το σβήσετε απευθείας, υπάρχει κίνδυνος να κάνετε μεγάλη ζημιά στην κυλινδροκεφαλή. Μάλιστα στα turbo γιαυτό υπάρχει και το turbotimer, όμως εάν το κάνετε πράξη και στα ατμοσφαιρικά μοτέρ, τα προστατεύεται ιδιαίτερα, αυξάνοντας μακροπρόθεσμα και την διάρκεια ζωής τους.
  1. Οδηγείς στα… «κόκκινα»
Το στροφόμετρο διαθέτει την κόκκινη ζώνη, και το χρώμα δεν έχει επιλεγεί τυχαία. Όσο περισσότερο οδηγείτε σε υπερβολικά ψηλές στροφές, τόσο πιο γρήγορα θα σας χαλάσει η μηχανή για δύο λόγους. Πρώτον, οι δονήσεις αυξάνονται σημαντικά και μειώνουν την αντοχή του συνόλου και δεύτερον η θερμοκρασία στην οποία λειτουργεί το λάδι, αυξάνεται σε υπερβολικό βαθμό μειώνοντας τις ιδιότητες του. Θυμηθείτε, όσο λιγότερο μένετε στα «κόκκινα», τόσο περισσότερο θα χαίρεστε το όχημα σας.
  1. Μπήκες σε λίμνη νερού με ένα όχι off road όχημα
Εάν για κάποιο λόγο βρεθείτε μέσα σε αρκετό νερό, υπάρχει περίπτωση ο κινητήρας να τραβήξει νερό αντί για αέρα. Όταν το νερό έπειτα εισέλθει στο θάλαμο καύσης, συνήθως είναι πολύ αργά: σε αντίθεση με το μείγμα καυσίμου-αέρα, το νερό δεν μπορεί να συμπιεστεί και σπάει το έμβολο. Δεδομένου ότι πολλά αυτοκίνητα απορροφούν τον αέρα σχετικά χαμηλά προς τα κάτω, πρέπει να αποφύγετε την οδήγηση σε μεγάλες λακκούβες, ώστε να μην διακινδυνεύσετε ακριβή ζημιά στον κινητήρα.