3 φωτογραφίες »

Πως να καθαρίσω τον κινητήρα μου?

Διαβάστηκε από 4278 αναγνώστες - 16/10/2020

Κάθε πότε πρέπει να πλένεται ο κινητήρας; Δείτε πως θα το κάνετε μόνοι σας χωρίς να προκαλέσετε κάποια βλάβη αλλά και τη νέα τεχνοτροπία ξηρού πάγου που αποκλείει την περίπτωση λάθους.

 
 
Υπάρχουν πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ πλύσιμο του κινητήρα. Η αλήθεια είναι πως μία τέτοια διαδικασία είναι εν μέρει πολύπλοκη, απαιτεί αμέριστα περισσότερη προσοχή ( συγκριτικά με ένα τυπικο εξωτερικό πλύσιμο του αυτοκινήτου) ενώ δεν απευθύνεται σε όλα τα μοντέλα. Ας δούμε σε ποιες περιπτώσεις αξίζει να καθαριστεί ο κινητήρας, τι μέτρα πρέπει να λάβετε άμα το επειχειρήσετε μόνοι σας αλλά και τι θα συμβεί σε περίπτωση λάθους.
 
Πότε έχει νόημα το πλύσιμο του κινητήρα;
Η αλήθεια είναι πως στα περισσότερα νέα μοντέλα, τα εργοστάσια παραγωγής φροντίζουν να είναι καλά προστατευμένος ο κινητήρας από περιβαλλοντικούς παράγοντες, καθιστώντας το πλύσιμο τους προαιρετικό. Μάλιστα, μερικά μοντέλα προτρέπουν το μη πλύσιμο των κινητήρων που τα εφοδιάζουν καθώς υπάρχουν εκτεθειμένα ηλεκτρονικά μέρη που με μία λάθος κίνηση μπορούν να προκαλέσουν τεράστια ζημιά. Σε αυτές τις περιπτώσεις μάλιστα, χάνεται και η εγγύηση.



Πλύσιμο της μηχανής χρειάζεται όταν:
  • Ο χώρος του κινητήρα έχει λερωθεί με λάδι
  • Εάν το αυτοκίνητο οδηγήθηκε για αρκετή ώρα σε περιοχή με χώμα και λάσπη
  • Εάν περάσατε πάνω από δρόμο που είχε αλάτι για το χιόνι
  • Πριν πουληθεί σε νέο ιδιοκτήτη καθώς η εικόνα μετράει πολύ και μπορεί να εξεταστει καλύτερα
Εάν τώρα ο κινητήρας έχει απλά λίγη σκόνη, μερικά φύλλα και φυσιολογική βρωμιά από τον δρόμο, τότε με ένα βρεγμένο πανί και μία ηλεκτρική σκούπα είστε μια χαρά.
 
Τι χρειάζεστε για να πλύνετε το κινητήρα μόνοι σας;
Αρχικά πρέπει να είστε σίγουροι πως ο κατασκευαστής επιτρέπει το πλύσιμο του κινητήρα στο δικό σας μοντέλο καθώς όπως είπαμε και παραπάνω, σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει απαγορευτικό. Έπειτα πρέπει να έχετε τον κατάλληλο χώρο, όπως μία ευρύχωη αυλή σπιτιού ή ιδιωτικό πάρκινγκ. Εδώ να σημειώσουμε πως στα αυτοεξυπηρετούμενα πλυντήρια αυτοκινήτων απαγορεύεται το πλύσιμο κινητήρα για να αποφευχθεί ο κίνδυνος διαρροής λαδιών στο υπόγειο δίκτυο υδάτων.



Στην πράξη τώρα, το σημαντικότερο είναι να καλύψετε καλά όλα τα ηλεκτρικά μέρη με αδιάβροχες σακούλες και αρκετή μονωτική ταινία. Ασφάλειες, δυναμό, αισθητήρες, δυναμό είναι τα πιο σημαντικά, ενώ προτείνεται και η αφαίρεση της μπαταρίας. Μην χρησιμοποιήσετε ατμοκαθαριστή καθώς η πίεση του και η υγρασία μπορεί να περάσει ακόμα και από την πιο μικρή σχισμή. Για να κάνετε σωστή δουλειά, ΠΑΝΤΑ σε κρύα μηχανή, χρησιμοποιήστε ειδικό κρύο καθαριστικό το οποίο αφήνετε για λίγη ώρα επάνω και έπειτα ξεπλένετε με κρύο νερό και ένα καθαρό πανί μικροινών. Αφού ολοκληρώσετε το «ξεβγαλμα» περάστε τα καθαρά σημεία με ένα προστατευτικό, καθώς και θα αποτρέψει την διάβρωση και θα καθυστερήσει το σημείο να ξαναπιάσει βρωμιά.Τόσο το καθαριστικό όσο και το προστατευτικό δεν κοστίζουν ακριβά και υπάρχουν δεκάδες στην αγορά για να διαλέξετε.
 

Τι μπορεί να πάει στραβά;
Η αλήθεια είναι πως το ρίσκο για το πλύσιμο του κινητήρα είναι αρκετά μεγάλο, κυρίως στα νέα μοντέλα που είναι γεμάτα ηλεκτρονικά και δεκάδες αισθητήρες. Εάν χρησιμοποιηθεί πιεστικό νερού μπορούν να σπάσουν ακόμα και μηχανικά μέρη λόγω της πίεσης, ενώ εάν δεν είναι εντελώς κρύ το μπλοκ της μηχανής, μπορεί μέχρι και να ραγίσει από την απότομη εναλλαγή της θερμοκρασίας. 

Η νέα τεχνοτροπία των επαγγελματιών με ξηρό πάγο
Οφείλουμε να ποτείνουμε πως η δουλειά από έναν επαγγελματία και θα είναι καλύτερη και ασφαλέστερη. Εκτός από την μεγαλύτερη εμπειρία και γνώση ενός ειδικού, η νέα τεχνική με τον ξερό πάγο ελαχιστοποιεί την περίπτωση ζημιάς. Εδώ ψεκάζεται κατεψυγμένο διοξείδιο του άνθρακα στον κινητήρα, ο οποίος κυριολεκτικά ξεφλουδίζει τη βρωμιά, ενώ δεν υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος υγρασίας. Το κόστος κυμαίνεται από 30 έως και 70 ευρώ.