4 φωτογραφίες »

Γιατί είναι σημαντικό το πλύσιμο του αυτοκινήτου το χειμώνα;

Διαβάστηκε από 2347 αναγνώστες

Το χειμώνα, η υγρασία, η λάσπη και το αλάτι στους δρόμους, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα επιθετικό μείγμα το οποίο είναι ο εχθρός του αμαξώματος και πρέπει να απομακρύνεται συχνά. Από την άλλη πλευρά, το αυτοκίνητο λερώνεται ξανά γρήγορα λόγω του καιρού, και πολλοί από εμάς προτιμούμε να μην το πλένουμε καθόλου. Είναι τελικά τόσο σημαντικό το πλύσιμο του οχήματός μας;

Το σενάριο είναι γνωστό και πλήρως ρεαλιστικό, στον θλιβερό χειμερινό καιρό: Μόλις βγούμε από το πλυντήριο αυτοκινήτων, τα νερά από τους βρεγμένους δρόμους που πετάγονται στο αμάξωμα, σε συνδυασμό με τις λάσπες και το αλάτι στις περιοχές στις οποίες χιονίζει, λερώνουν ξανά γρήγορα το χρώμα και τα παράθυρα του οχήματός μας. Αξίζει λοιπόν να πλένουμε το αυτοκίνητό μας το χειμώνα, ή αυτή η διαδικασία γίνεται πλέον περιττή;
Η AUTO BILD απαντά στα πιο σημαντικά ερωτήματα σχετικά με το χειμερινό πλύσιμο.

Θα έπρεπε κανείς να πλένει το αυτοκίνητο το χειμώνα;
Σαφέστατα, ναι, ειδικά στις περιοχές με έντονη χιονόπτωση. Το μείγμα υγρασίας και αλατιού που βρίσκεται στην άσφαλτο είναι επιθετικό και διευκολύνει το σχηματισμό σκουριάς. Βέβαια, τα σύγχρονα αυτοκίνητα προστατεύονται καλύτερα μέσω της στεγανοποίησης των κοιλοτήτων τους, της προστασίας του κάτω μέρους του αμαξώματος και του γαλβανισμού, αλλά το αλάτι επιμένει να είναι… δηλητηριώδες για τη λαμαρίνα. Οι βαθιές γρατσουνιές, και οι ζημιές από πέτρες, είναι η αχίλλειος πτέρνα για τα μέταλλα του οχήματος, αφού η προστασία που παρέχει το χρώμα έχει φύγει.



Εκτός αυτού, η λειτουργία των αισθητήρων και των καμερών στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού εμποδίζεται από τη βρωμιά. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα χάνουν επίσης πολλή από τη φωτεινότητά τους. Η συχνότητα πλυσίματος του αυτοκινήτου εξαρτάται από το πόσο βαρύς είναι ο χειμώνας, αλλά και το πόσο συχνά πέφτει αλάτι στους δρόμους. Οι οδηγοί, που διανύουν πολλά χιλιόμετρα και οι ιδιοκτήτες παλαιότερων, λιγότερο καλά προστατευμένων αυτοκινήτων θα πρέπει να πηγαίνουν για πλύσιμο το αγαπημένο τους όχημα κάθε δύο εβδομάδες.

Ενδείκνυται να πλένετε το αυτοκίνητο σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός;
Οι χαμηλές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν δεν αποτελούν συνήθως πρόβλημα. Το όριο είναι οι περίπου -10 βαθμοί Κελσίου. Για να καταλάβετε γιατί: Όταν το θερμότερο νερό από το σύστημα πλυσίματος των αυτοκινήτων χτυπήσει το παγωμένο αμάξωμα, δημιουργεί εντάσεις, οι οποίες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για αυτοκίνητα με φθαρμένο χρώμα. Επιπλέον, οι κλειδαριές και οι τσιμούχες στις πόρτες και τα παράθυρα παγώνουν πολύ πιο γρήγορα σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες.



Ποιο πρόγραμμα πλύσης θα έπρεπε να επιλέγει κανείς το χειμώνα;
Όπως το καλοκαίρι, έτσι και το χειμώνα η γρήγορη πλύση είναι συνήθως επαρκής. Ειδικές διαδικασίες, όπως το πλύσιμο του κάτω μέρους του αμαξώματος έχουν νόημα μόνο σε ακραίες χειμερινές καιρικές συνθήκες και όταν έχει γίνει υπερβολική χρήση αλατιού στο δρόμο. Σημαντικό είναι, φυσικά, να μην ξεχάσετε να κάνετε πρόπλυση. Με άλλα λόγια, πριν από το βούρτσισμα, καθαρίστε προσεκτικά το αυτοκίνητο (συμπεριλαμβανομένων των θόλων των τροχών και των ζαντών) με καθαριστικό υψηλής πίεσης. Χωρίς την πρόπλυση, η έντονη βρωμιά στο χρώμα θα μοιάζει με γυαλόχαρτο.

Τι πρέπει να προσέξω μετά από το πλύσιμο του αυτοκινήτου;
Σκουπίστε τυχόν υπολείμματα νερού με ένα μαλακό πανί. Καθαρίστε με το χέρι δυσπρόσιτα σημεία στις πόρτες και το πλαίσιό τους και στο τέλος σκουπίστε. Περιποιηθείτε τις τσιμούχες στις πόρτες και τα στεγανοποιητικά των παραθύρων με βαζελίνη, σιλικόνη ή κάποιο ειδικό προϊόν έτσι, ώστε να μην παγώσουν. Η συμβουλή μας: Ελέγξτε το δοχείο του πλυστικού υγρού των τζαμιών και γεμίστε το με το κατάλληλο χειμερινό καθαριστικό. Αραιώστε το συμπύκνωμα έτσι, ώστε το σημείο πήξης να είναι οι -20 βαθμοί Κελσίου.
 

Advertisement