11 φωτογραφίες »

Οδήγηση τον χειμώνα: Ποια λάθη πρέπει να αποφύγουμε

Διαβάστηκε από 2583 αναγνώστες

Ο χειμώνας είναι η πιο απαιτητική περίοδος για ένα αυτοκίνητο. Για τον λόγο αυτό πρέπει είμαστε ιδιαίτερο προσεκτικοί, αποφεύγοντας συγκεκριμένες κακοτοπιές. Διαβάστε ποια λάθη δεν πρέπει να κάνουμε.

Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες του χειμώνα πολλές φορές επιβαρύνουν την λειτουργία του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να προκύπτουν μικρά ή μεγάλα προβλήματα. Διότι οι κίνδυνοι μπορεί να ξεπεταχτούν από... παντού. Χιόνι, σκουριά, περιορισμένη ορατότητα, είναι μερικά μόνο από τα συνηθισμένα φαινόμενα που συναντάμε την πιο κρύα εποχή του χρόνου και τα οποία ανεβάζουν τον δείκτη δυσκολίας στη οδήγηση.
 
Τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις; Η προετοιμασία και η πρόληψη είναι ο καλύτερος σύμβουλος. Βρίσκεται στην ευχέρεια κάθε οδηγού να βοηθήσει το αυτοκίνητό του να αποδώσει καλύτερα μέσω της συντήρησης. Η Auto Bild παρουσιάζει δέκα βασικά λάθη και απροσεξίες που πρέπει να αποφύγουμε, διότι κοστίζουν στην ασφάλεια και τα χρήματά μας.
 
 Ακατάλληλα ελαστικά
Ταξιδεύετε σε ορεινές περιοχές για λόγους αναψυχής ή μένετε στην Βόρεια Ελλάδα; Τα κατάλληλα ελαστικά είναι απαραίτητος εξοπλισμός για τους χιονισμένους με παγετό δρόμους. Στην χώρα μας δεν υπάρχει νομοθεσία υποχρεωτικής χρήσης χιονολάστιχων, παρά πρέπει να χρησιμοποιούμε τις αναγκαίες αντιολισθητικές αλυσίδες. Όσοι αναζητούν, πάντως, χειμερινά ελαστικά μπορούν να τα αναγνωρίσουν είτε με το αλπικό σύμβολο(βουνό με σχέδιο νιφάδας χιονιού) είτε με την ένδειξη «M + S», δηλαδή «mud and snow» (λάσπη και χιόνι). Κατάλληλα για οδήγηση τον χειμώνα είναι και τα «All Weather» ελαστικά, που έχουν προδιαγραφές χρήσης και για τις τέσσερις εποχές.


 
Σε αντίθεση με τα καλοκαιρινά ελαστικά, τα χειμερινά χρησιμοποιούν μείγμα με μεγαλύτερο ποσοστό φυσικού καουτσούκ, έχουν πιο μαλακή δομή με αποτέλεσμα να προκύπτει περισσότερη πρόσφυση, που καθιστά το αυτοκίνητο ασφαλέστερο στην οδήγηση. Όποιος οδηγεί χωρίς χειμερινά ελαστικά ή ελαστικά παντός εποχής κατάλληλα για το χειμώνα πρέπει να περιμένει πρόστιμο.
 
Παρεμπιπτόντως, τα φθαρμένα χειμερινά ελαστικά είναι το ίδιο προβληματικά με τα ακατάλληλα. Παρόλο που νομικά μπορούμε να οδηγήσουμε μέχρι ελάχιστο βάθος πέλματος 1,6 χιλιοστών, καλό θα είναι να τα αντικαταστήσουμε στα 3 και 4 χιλιοστά στα καλοκαιρινά και χειμερινά ελαστικά οδήγησης. Έτσι, θα διατηρήσουμε σε υψηλό επίπεδο την ποιότητα οδήγησης.
 
Δεν τσεκάρουμε το αντιψυκτικό
Το επαρκές αντιψυκτικό είναι ιδιαίτερα σημαντικό το χειμώνα. Εάν ταξιδεύετε το αυτοκίνητο είναι εκτεθειμένο σε χαμηλές θερμοκρασίες, διατρέχετε τον κίνδυνο να παγώσει το υγρό και να καταστραφεί το σύστημα ψύξης. Υπάρχει επίσης κίνδυνος ζημιάς στον κινητήρα, στην αντλία νερού και στον ιμάντα χρονισμού εάν ξεκινήσετε το αυτοκίνητο ενώ το υγρό στο σύστημα ψύξης έχει παγώσει.  Ειδικό θερμόμετρο, κατάλληλο για χαμηλές θερμοκρασίες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τέτοιες περιπτώσεις. Θα πρέπει να δείχνει τουλάχιστον -20 βαθμούς Κελσίου, ειδάλλως πρέπει να προσθέσουμε αντιψυκτικό.


 
Ο έλεγχος δεν είναι σημαντικός μόνο τον χειμώνα. Το αντιψυκτικό υγρό πέρα από χαμηλό σημείο τήξης ξεχωρίζει και για τον χαμηλό σημείο βρασμού, προστατεύοντας το υγρό από το να βράζει σε υψηλές θερμοκρασίες πρόωρα. Ο κινητήρας δεν υπερθερμένται, δεν διαβρώνεται και λειτουργεί σωστά. Ελέγχετε τη στάθμη του υγρού κάθε μήνα και συμπληρώσετε αντιψυκτικό ανά εξάμηνο.
 
Ελλιπής συντήρηση μπαταρίας
Οι χαμηλές θερμοκρασίες επιβαρύνουν την μπαταρία του αυτοκινήτου, καθώς χάνει μεγάλο μέρος της απόδοσής της, ενώ ταυτόχρονα ο κινητήρας χρειάζεται περισσότερη ισχύ κατά την εκκίνηση. Αν μάλιστα πιέζετε την μπαταρία με καταναλωτές όπως μία ηλεκτρική κουβέρτα ή θερμαινόμενα παράθυρα και καθίσματα, ίσως αδειάσει εντελώς. Ο εναλλάκτης συχνά δεν παρέχει με ενδεδειγμένο τρόπο ηλεκτρικό ρεύμα για την φόρτιση, ειδικά αν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο για μικρές αποστάσεις. Συνιστάται, επομένως, να συνδέουμε τακτικά την μπαταρία σε φορτιστή μέσα στον χειμώνα.


 
Η απώλεια τάσης δεν δημιουργεί μόνο μακροπρόθεσμα προβλήματα, όταν βάζουμε μπροστά το αυτοκίνητο. Εξαιτίας του γεγονότος αυτού, προκαλείται επίσης θείωση, κατά την οποία η επιφάνεια των πλακών μολύβδου καλύπτεται με επίστρωση λευκής κρυσταλλικής ένωσης. Σε βάθος χρόνου μειώνεται η χωρητικότητα της μπαταρίας η οποία δύσκολα φοιρτίζει ξανά μέχρι τέρμα. Χρησιμοποιείστε παλμικούς αποθειικωτές ή ειδικούς φορτιστές, που υποτίθεται ότι εξουδετερώνουν τα θειικά άλατα που συσσωρεύτηκαν μεταδίδοντας παλμούς υψηλής τάσης.
 
Παραμελούμε το υγρό καθαριστικό του παρμπρίζ
Είναι γνωστό ότι για τον καθαρισμό του παρμπρίζ προτιμότερο είναι να επιλέγουμε χειμερινό υγρό, ανθεκτικό σε χαμηλές θερμοκρασίες. Αν δεν αντικαταστήσετε το καλοκαιρινό καθαριστικό, υπάρχει κίνδυνος να παγώσει το υγρό και να προκληθούν ζημιές τόσο στο δοχείο όσο και στα σωληνάκια. Ορισμένοι οδηγοί συμπληρώνουν λάθος αντιψυκτικό ή επιλέγουν αραιωμένο αλκοόλ. Η δεύτερη επιλογή μπορεί να βοηθά τον άνθρωπο που το πίνει (σε μικρές ποσότητες) όταν κάνει κρύο, αλλά στο παρμπρίζ δεν είναι τόσο αποτελεσματικό διότι ο πάγος συσσωρεύεται ξανά, . Εκτός αυτού, αν το αλκοόλ δεν έχει διαλυθεί σωστά, αφήνει υπολείμματα στο τζάμι και περιορίζει την ορατότητα.


 
Ειδικά πρόσθετα χημικά στο αντιψυκτικό καθαριστικό κάνουν την δουλειά τους αποτελεσματικά. Προσοχή στην σωστή αναλογία αν αγοράσετε συμπύκνωμα. Η υπερβολική συγκέντρωση συμπυκνώματος αφενός δεν βοηθά στην καθαριότητα του παρμπρίζ, αφετέρου είναι επιβλαβής για το περιβάλλον.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει