Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Renault Twingo, Fiat 500e και Dacia Spring: 3 ηλεκτρικά πόλης
23 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Renault Twingo, Fiat 500e και Dacia Spring: 3 ηλεκτρικά πόλης

Διαβάστηκε από 7898 αναγνώστες - 14/12/2021
Τα μικρά ηλεκτροκίνητα της πόλης: συγκρίνουμε Dacia Spring, Fiat 500e και Renault Twingo Electric

Δίαιτα και οικονομία. Όταν το ακούς, μοιάζει σαν εκείνους τους στόχους που βάζουμε στο τέλος της χρονιάς για την επόμενη και μέχρι τα Φώτα τους έχουμε ξεχάσει. Εδώ όμως μιλάμε για αυτοκίνητα. Μιλάμε για αυτοκίνητα πόλης, για μικρά αυτοκίνητα πόλης, που επωφελούνται από την επίτευξη των προαναφερόμενων στόχων. Σίγουρα, το μικρό βάρος «προσθέτει» αυτονομία. Η μειωμένη κατανάλωση το ίδιο κάνει. Και, αν οδηγείς καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η αυξημένη αυτονομία είναι σημαντικός παράγοντας και τη θέλουμε.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Renault Twingo: Πισωκίνητο και δυναμικό

Η Renault προσφέρει το Twingo στην έκδοση Electric από το 2020, όπως και η Fiat το νέο 500e, ενώ το Dacia Spring ξεκίνησε φέτος να πωλείται. Το μίνι SUV εκμεταλλεύεται τη συνεργασία της Dongfeng Motor Corporation με τη μαμά Renault και εξοπλίζεται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα. Το 500e είναι το πιο προσηλωμένο στις επιδόσεις και τη δυναμική οδήγηση από τα τρία. Το Twingo των 3,6 μέτρων είναι το αυτοκίνητο που γνωρίζουμε τόσα χρόνια: οι επιβάτες έχουν τους ίδιους χώρους που έχουν και στις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και σε αυτό το επίπεδο υπερέχει του 500e και του Spring, που υπολείπονται σε επίπεδο χώρων στο πίσω μέρος.Επίσης έχει κίνηση πίσω, σε αντίθεση με τους άλλους δυο ανταγωνιστές του, και έχει και το μικρότερο μήκος από όλα. Και είναι και το πιο ευέλικτο, με εννιά μόλις μέτρα κύκλο στροφής. Ο ηλεκτροκινητήρας του δουλεύει αθόρυβα και επιταχύνει ζωηρά - και ιδιαίτερα μέσα στην πόλη αποδίδει όμορφα και το αυτοκίνητο σπάνια δείχνει αργότερο σε νορμάλ συνθήκες μέχρι τα 60 km/h από το πιο δυνατό 500e. Από εκεί και πάνω βέβαια η ισχύς πέφτει αρκετά. Το Dacia έχει επίσης ομαλή λειτουργία αλλά τη μισή σχεδόν δύναμη, και νιώθει λιγότερο άνετα όσο ανεβαίνουν οι ταχύτητες. Το καλό με το Twingo είναι ότι το βάρος δεν έχει αυξηθεί ιδιαίτερα. Με 1.155 κιλά, είναι μεν 100 κιλά βαρύτερο από τα μοντέλα εσωτερικής καύσης, αλλά αυτό δεν φαίνεται και πολύ στην οδήγηση. Το ζύγισμα 50/50 εμπρός πίσω και το χαμηλό κέντρο βάρους κάνουν το Twingo ακόμα πιο δυναμικό οδηγικά, αλλά το σκληρό τιμόνι σύντομα κάνει τον οδηγό να καταλάβει ότι δεν πρέπει να το παρακάνει.

Fiat 500e: Το πιο ισχυρό

Fiat 500e: Το πιο ισχυρό

Το ρόλο του αθλητή εδώ τον έχει το Fiat 500e. Και όχι μόνο λόγω της μεγάλης του ισχύος. Με το που μπαίνει μέσα, ο οδηγός του νιώθει έτοιμος για περιπέτειες χάρη στην καλή και άνετη θέση. Το αυτοκίνητο είναι στημένο σφιχτά στο δρόμο και χάρη στο άμεσο σύστημα διεύθυνσης ακόμα και σε στριφτερές διαδρομές δεν φοβάται, αλλά μπορεί και σε διασκεδάζει. Χωρίς να παραμελεί την άνεση ταυτόχρονα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, όπως είπαμε, αλλά τρέμει λιγάκι όταν περνά πάνω από σαμαράκια η κομμάτια του δρόμου όπου η άσφαλτος έχει αποκολληθεί. Όπως και να έχει, το Twingo δεν τα πάει καλά σε άσχημα οδοστρώματα, το ίδιο και το Spring, παρά τις μαλακές ρυθμίσεις του και τις ζάντες 14 ιντσών του. Το Fiat είναι και το πιο όμορφο από τα τρία στο εσωτερικό, με το Dacia να παίρνει χαμηλή βαθμολογία στον συγκεκριμένο τομέα. Στο Twingo μπορείς να ακούσεις καθαρά τον χαρακτηριστικό ήχο του κινητήρα από το πίσω κάθισμα. Μπορεί το 500e να έχει τα καλύτερα γκάζια, αλλά το Twingo έχει τα καλύτερα φρένα – και στις δυο μετρήσεις έγραψε κάτω από 35 μέτρα για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h – μια χαρά! Εδώ να σημειώσουμε και την αξιοπρεπέστατη επίδοση του Spring, που με στενά λάστιχα 165 πέρασε τη δοκιμασία φρεναρίσματος με περίπου 36 μέτρα.
 

Dacia Spring: To πιο οικονομικό

Το ρουμανικό μοντέλο είναι το μακρύτερο από τα τρία, αλλά ταυτόχρονα το στενότερο και το κοντύτερο, οπότε κινείται στην κίνηση λίγο καλύτερα από το Fiat. Επίσης, το βάρος του είναι περίπου 350 κιλά μικρότερο από του ιταλικού, αλλά αυτό δε σημαίνει και πολλά σε επίπεδο επιδόσεων. Το αυτοκίνητο είναι καλό για να κυκλοφορείς μέσα στην πόλη, αλλά οι εκδρομές στην εξοχή και τα μακρινά ταξίδια γίνονται κουραστικά, γιατί το μοτέρ είναι αδύναμο και δεν έχει τόσο καλή απόκριση. Βέβαια η κατανάλωση της δοκιμής για το Spring είναι αρκετά χαμηλή, αλλά όχι ιδιαίτερα χαμηλή σε σχέση με το Twingo Electric. Ίσως επειδή η ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνεις το γκάζι είναι πιο αδύναμη. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι ιδιαίτερα καλοί και τα καθίσματα δεν προσφέρουν ιδιαίτερη άνεση. Ωστόσο, παρΆ όλο που μας αρέσει το Dacia Spring για την απλότητά του, δεν του αξίζει κάτι καλύτερο από την τρίτη θέση. Είναι το πιο φτηνό από όλα, αλλά όχι ιδιαίτερα φθηνότερο του Twingo Electric, το οποίο με καλύτερες ικανότητες κερδίζει στην κατηγορία τιμή/απόδοση. Το Fiat 500e είναι το γρηγορότερο και εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία και που προσφέρει την ταχύτερη φόρτιση, αλλά είναι και αρκετά ακριβότερο από όλα – για αυτό και δεν κερδίζει, παρά το ομορφότερο εσωτερικό. Οπότε, ζυγίζοντας τα πάντα καταλήγουμε στο Twingo ως νικητή της αναμέτρησης. Είναι το πιο ισορροπημένο από τα τρία αυτοκίνητα, λειτουργεί ικανοποιητικά σε όλα τα επίπεδα και μπορεί να καλύψει με άνεση τις απλές ανάγκες μετακίνησης στην κίνηση της πόλης. Και πάντα ηλεκτρικά, με μηδενικούς ρύπους.

Renault Twingo: Νικητής στα σημεία

Όλοι είναι νικητές εδώ. Λίγο περισσότερο το Twingo όμως, το οποίο είναι ευέλικτο, οικονομικό και πιο πειστικό ως καθημερινό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Αν εστιάσουμε στην οδήγηση, τότε ο σωστός δρόμος είναι το 500e. Όσοι κρίνουν με καθαρά οικονομικά κριτήρια, θα στραφούν στο Spring.


 
Τεχνικά χαρακτηριστικά DACIA FIAT RENAULT
Κινητήρας Ηλεκτροκινητήρας Ηλεκτροκινητήρας Ηλεκτροκινητήρας
Μπαταρία Λιθίου-ιόντων Λιθίου-ιόντων Λιθίου-ιόντων
Χωρητικότητα μπαταρίας kWh 27,4 37,3 21,4
Ισχύς kW (PS) 33 (44) 87 (118) 60 (82)
Ροπή Nm 125 220 160
Τελική ταχύτητα km/h 125 150 135
Κιβώτιο 1 σχέσης 1 σχέσης 1 σχέσης
Μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς στους μπροστινούς τροχούς στους πίσω τροχούς
Φρένα εμπρός/πίσω Δίσκοι/ταμπούρα Δίσκοι/ταμπούρα Δίσκοι/ταμπούρα
Κατανάλωση (WLTP) 13,9 kWh/100 km 14,7kWh/100 km 16 kWh/100 km
Αυτονομίαkm 230 314 190
Χώρος αποσκευών λίτρα 270-1.100 185-550 188-980
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) mm 3.734/1.579-1.770*/1.516 3.632/1.683-1.900*/1.527 3.615/1.646-1.875*/1.541
Μεταξόνιο mm 2.423 2.322 2.492
Επιτάχυνση      
0-50 km/h 5,8 δευτ. 3,2 δευτ. 4 δευτ.
0-100 km/h 21,9δευτ. 8,8δευτ. 12,3δευτ.
Ρεπρίζ 60-100 km/h 14,2δευτ. 4,8δευτ. 7,2δευτ.
80-120 km/h 32 δευτ. 6,6δευτ. 11,6 δευτ.
Βάρος/φόρτωση 983/317kg 1.349/341 kg 1.155/363kg
Κατανομή βάρους ε/π 53/47 % 58/42 % 50/50 %
Κύκλος στροφής αριστερά/δεξιά 10,3/10,1 m 10/9,9 m 9/8,8 m
Ύψος καθίσματος 580 mm 625 mm 660 mm
Φρένα από τα 100 km/h κρύα m 36,6 35,8 34,5
από τα 100 km/h ζεστά m 36 35,7 34,9
Θόρυβος Με 50 km/h 63dB 57dB 62dB
Με 100 km/h 71 dB 66 dB 69 dB
Κατανάλωση test - CO2 15,8kWh/100 km - 0 g/km 18,8 kW/100km - 0 g/km 16,4 kWh/100 km - 122 g/km

Κατάταξη

1. Το Renault Twingo αντισταθμίζει τη μικρή αυτονομία με τους καλύτερους χώρους και την καλή τιμή.
 
2. Tο Fiat 500e ξεχωρίζει χάρη στην καλή άνεση, τη ζωηρή οδήγηση και τη γρήγορη φόρτιση που προσφέρει.
 
3. Το Dacia Spring πάνω από όλα είναι φθηνό. Το Twingo όμως είναι λίγο πιο ακριβό, αλλά τα πάει αρκετά καλύτερα.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε