12 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε Alfa Romeo Stelvio με Range Rover Evoque

Διαβάστηκε από 29947 αναγνώστες - 28/8/2020

Τα δύο τετρακίνητα Alfa Romeo Stelvio και Range Rover Evoque συναντήθηκαν με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους των 200 PS σε μια συγκριτική δοκιμή. Προσφέρουν οι δύο όμορφες προτάσεις και αξίες διαρκείας.

 
 
Δύδιμο με διαφορές! Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του συγκεκριμένου test, επειδή τα Evoque και Stelvio, που έχουν διαφορά μήκους άνω των 30 εκατοστών, δεν είναι ακριβώς ίσα με το μειονέκτημα να γέρνει από την πλευρά των Βρετανών. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ομοιότητες, που υποστηρίζουν πως αυτή η μονομαχία είναι σωστό να γίνει. Οι τετρακύλινδροι turbo βενζινοκινητήρες των περίπου 200 PS, η αρχική τιμή τους (στη Γερμανία) των περίπου 43.000 ευρώ και το γεγονός πως τα δύο τετρακίνητα SUV, Stelvio και Evoque, είναι δύο πραγματικά όμορφα αυτοκίνητα. Σε όσους σύγχρονους υποψήφιους αγοραστές αρέσουν τα γεμάτα θαυμασμό βλέμματα, αυτοί θα πρέπει να επιλέξουν την Stelvio, που αν και λανσαρίστηκε στις αρχές του 2017, δείχνει πιο φρέσκια. Επιπλέον, είναι ένα λιγότερο συνηθισμένο αυτοκίνητο στους δρόμους, επειδή το Evoque σημειώνει αρκετά περισσότερες πωλήσεις.



Όπως ήταν αναμενόμενο, η Alfa κατακτά το κεφάλαιο του αμαξώματος, αφού διαθέτει περισσότερο χώρο μπροστά, πίσω, αλλά και στο χώρο αποσκευών.  Σε ό,τι αφορά την ποιότητα των υλικών έχουμε φτάσει σε μια ισοπαλία. Θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε ότι οι Ιταλοί είναι πλέον σε θέση να ανταγωνιστούν τους... ευγενείς Βρετανούς σε αυτόν τον τομέα; Βέβαια, η Stelvio οφείλει την καλή κριτική μας στο προαιρετικό «πακέτο» Sprint, που στη Γερμανία αξίζει σχεδόν 7.000 ευρώ. Εκτός από πολλά άλλα καλούδια, αυτό περιλαμβάνει πόρτες και ταμπλό με δερμάτινη εσωτερική επένδυση. Οι ακριβείς ραφές είναι εντυπωσιακές. Παράπονα θα γίνουν ίσως για το δέρμα με το... πορτοκαλίζον βερνίκι (Blu Anodizzato) και τα μερικές φορές μεγάλα διάκενα.



Εδώ, το Range έχει ένα πλεονέκτημα, όπως επίσης και από πλευράς τεχνολογίας. Οι προβολείς είναι ένα παράδειγμα. Το Evoque φωτίζει πάντα τους δρόμους με τη βοήθεια της τεχνολογίας LED, ενώ κατόπιν παραγγελίας υπάρχει ακόμη το έξυπνο φως matrix (2.047 ευρώ στη Γερμανία). Η Stelvio διαθέτει απλώς προβολείς τεχνολογίας bi-xenon, που προέρχεται από τη -μακρινή- δεκαετία του 1990. Οι σύγχρονες φιλοδοξίες του Evoque δεν είναι εμφανείς μόνο στην... ομορφιά με τις χειρολαβές των θυρών, που «βγαίνουν» προς τα έξω, αλλά και στις οθόνες υψηλής ανάλυσης, ή και κάποια έξυπνα extra, όπως η εικόνα από κάμερα στον εσωτερικό καθρέφτη (με την κάμερα να βρίσκεται στην κεραία της οροφής) ή τα συστήματα ασφαλείας, όπως ο αερόσακος στο μπροστινό καπό για την προστασία των πεζών και οι προειδοποιητικές ενδείξεις στις λαβές των θυρών, που συνδέονται με το Blind Spot Assist και προειδοποιούν τους επιβάτες για αυτοκίνητα, που πλησιάζουν από πίσω.



Συμπεριφορά
Η παλιά σχολή της Alfa, όμως, έχει και καλές πλευρές, οι οποίες αποκαλύπτονται κατά την οδήγηση. Και τα δύο SUV διαθέτουν τετρακίνηση, που ενεργοποιείται αυτόματα όταν οδηγείτε κανονικά -δηλαδή, σχεδόν πάντα- καθώς, σε γενικές γραμμές, κινείται μόνο ο ένας άξονας. Το γεγονός πως στη Stelvio, με τον κινητήρα, που είναι τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα, πρόκειται για τον πίσω, ο οδηγός το παρατηρεί στην πρώτη απόπειρά του να στρίψει. Όταν κινείται κανείς ταχύτερα, η... Ιταλίδα της δοκιμής μας, που διακρίνεται για το άμεσο turn-in της, δείχνει κυριολεκτικά ερωτευμένη με την ευελιξία, αφού ο οδηγός καταλαβαίνει την αγάπη και αυτής της Alfa Romeo - φυσικά για τις στροφές!



Παρεμπιπτόντως, η επιθετικότητα του ιταλικού SUV στο δρόμο δεν επηρεάζει τον τομέα της άνεσης, το αντίθετο μάλιστα. Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με ρυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης. Βέβαια, αυτό της Alfa εκτελεί την απόσβεση πιο ισορροπημένα σε σχέση με το Range, στο οποίο οι τροχοί των 20 ιντσών δίνουν την αίσθηση ότι... εργάζονται συνεχώς. Ο κάπως πιο ήρεμος... Βρετανός με το τιμόνι μέτριας πληροφόρησης μάλλον αποσυνδέει τον οδηγό από το δρόμο, ενώ η Stelvio συνδέει τις δύο παραπάνω πλευρές. Ταιριαστό με όλα αυτά υπάρχει κι ένα κάπως... νυσταλέο αυτόματο κιβώτιο στο Range, τη στιγμή, που το αυτόματο κιβώτιο της ZF στη Stelvio είναι πάντα... ετοιμοπόλεμο.



Στο τέλος, το Evoque πλησιάζει τη Stelvio μόνο στο κεφάλαιο του κόστους. Ωστόσο, η σημαντικά χαμηλότερη τιμή του, έστω κι αν πρόκειται για το καλύτερα εξοπλισμένο αυτοκίνητο της δοκιμής, η καλύτερη τιμή μεταπώλησης και τα διαστήματα συντήρησης, που είναι μεγαλύτερα κατά πολλά χιλιόμετρα, δεν αρκούν για να αμφισβητήσουν τη νίκη της Stelvio. Και, μεταξύ μας: Αμφότερα τα μοντέλα είναι πολύ καλά, αλλά το ιταλικό είναι καλύτερο.

ΚΑΤΑΤΑΞΗ:
1. Alfa Romeo Stelvio Το ιταλικό μοντέλο έχει ένα σαφές πλεονέκτημα σε όλα τα κεφάλαια, με εξαίρεση αυτό του κόστους. Παρόλ αυτά παίρνει μια πειστική νίκη.
2. Range Rover Evoque Υστερεί αρκετά σε ό,τι αφορά τη βαθμολογία των ικανοτήτων. Σε σχέση με τη Stelvio υπερέχει αισθητά μόνο στον τομέα των εξόδων.

Συμπέρασμα
Κυρίαρχη νίκη για την Alfa! Πάνω απ όλα, η ανάρτησή της άφησε καλές εντυπώσεις, επειδή η ευκίνητη Stelvio δεν κάνει συμβιβασμούς σε ό,τι αφορά την άνεση. Το πιο μοντέρνο και πιο προσιτό Evoque δεν αντέχει στην ανωτερότητα της Alfa στο τέλος.