Συγκρίνουμε DS 7 Crossback E-Tense με Volvo XC60 T6 Recharge
Διαβάστηκε από 17599 αναγνώστες - 23/2/2021
Στο χώρο των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, το DS 7 Crossback E-Tense και το Volvo XC60 T6 Recharge απευθύνονται σε έναν τύπο αγοραστή, που θέλει να οδηγήσει κάτι διαφορετικό. Δυο διαφορετικά plug in υβριδικά και ξεχωριστά SUV, που διακρίνονται για το στιλ τους.
Και τα δύο είναι υβριδικά με κίνητρα εξοικονόμησης φόρου της τάξης των 5.625 ευρώ (στη Γερμανία) το καθένα, είναι εκφραστικά, καλής σχεδίασης και «ζουν» με το να είναι διαφορετικά. Το δίλημμα, που θέλουμε να εξετάσουμε είναι το εξής: Πρέπει να ξοδέψει κανείς περίπου 70.000 ευρώ (στη Γερμανία) για μια τέτοια προσωπικότητα, όπως το Volvo, ή μπορεί το DS, με τη χαμηλότερη κατά σχεδόν τιμή των 16.000 ευρώ (στην ίδια χώρα), να «λειτουργήσει» το ίδιο;
Δεν υπάρχει καμία έλλειψη σε gadget: τα φώτα LED και το κομψό ρολόι στο σαλόνι του DS, για παράδειγμα, εκτελούν τόσο όμορφες χορογραφίες, κατά την είσοδό σας σε αυτό, που θα θέλατε να τοποθετήσετε ένα χαρτονόμισμα στον υαλοκαθαριστήρα του. Η κλίση της πλάτης των πίσω καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί ηλεκτρικά - σαν να πρόκειται για μια Maybach Landaulet! Το Volvo, από την πλευρά του, δείχνει αψεγάδιαστα την τάση κάθε είδους περιορισμού, αλλά ξέρει επίσης να διασκεδάσει τους επιβάτες του με πρωτότυπες λεπτομέρειες, όπως τα πίσω προσκέφαλα, που μπορούν να αναδιπλωθούν μέσω της οθόνης αφής, ώστε να προκύψει περισσότερη ορατότητα προς τα πίσω - απλά πρέπει ο οδηγός να βρει πρώτα το σωστό πεδίο στο εκτεταμένο infotainment με τα μικρά «κουτάκια».
Αλλο ένα πράγμα, που έχουν από κοινού τα δύο SUV είναι η τάση και των δύο κατασκευαστών να χρησιμοποιούν μεταλλικούς κυλίνδρους λειτουργίας, που εξυπηρετούν υπέροχα και στα τυφλά, αλλά και ο φωνητικός έλεγχος, ο οποίος μερικές φορές μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Η Daimler και η BMW, με τη φωνητική εισαγωγή «ελεύθερου» κειμένου, βρίσκονται σαφώς πιο μπροστά. Ένα κλασικό παράδειγμα για το πώς μπορείτε να εκνευρίσετε ηλικιωμένους χρήστες παρέχει το Volvo: Η σύνδεση του κινητού τηλεφώνου ολοκληρώνεται με τη φράση «ολοκληρώστε» - κάτι που προκαλεί σύγχυση! Θα έπρεπε να λέει «συνδέστε».
Ας περάσουμε τώρα στις διαφορές: Στο Volvo, ο οδηγός κάθεται το πολύ 26 εκατοστά πάνω από το πάτωμά του, ενώ στο DS ολόκληρα 30 cm - έτσι, το γαλλικό μοντέλο παρέχει περισσότερη αίσθηση SUV. Στις πίσω θέσεις, από την άλλη πλευρά, το Volvo επικρατεί επειδή προσφέρει περισσότερο αέρα πάνω από το κεφάλι με την ανάλογα υψηλή θέση καθίσματος, καθώς η συρόμενη οροφή «απαιτεί» λιγότερο χρησιμοποιήσιμο ύψος.
Με τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, το DS θα σήμαινε μια γιορτή για τους οπαδούς των γαλλικών, μαλακών διαδρομών, αν οι (προαιρετικοί) τροχοί των 20 ιντσών δεν ήταν τόσο κουραστικοί. Στη λειτουργία "comfort", το DS φαίνεται ταιριαστό, επειδή συμπεριφέρεται τόσο… γαλλικά, όσο αναμενόταν: είναι très confortable, με μεγάλη διαδρομή ανάρτησης. Έτσι, μάλλον οι περιπετειώδεις τύποι κάθονται στο λάθος αυτοκίνητο: Η σύνθετη ρύθμιση των αμορτισέρ -μια κάμερα σαρώνει την επιφάνεια του δρόμου και τα προσαρμόζει ανάλογα με τη σκληρότητα της ανάρτησης- και έτσι το DS 7 μπορεί εύκολα να οδηγηθεί στα όριά του όταν περνά με ταχύτητα από έντονες κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Συνολικά, το DS θεωρείται ακόμα ένα ασφαλές αυτοκίνητο. Όσοι αναζητούν οδηγική απόλαυση και ευελιξία εξυπηρετούνται καλύτερα από το Volvo με την ατσάλινη ανάρτηση, αν και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h. Με τις πιο άκαμπτες αντιστρεπτικές δείχνει πιο δεσμευτικό, αλλά όχι χωρίς αντιφάσεις: Το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί γραμμικά, αλλά πολύ ελαφρά, για να αρέσει πραγματικά σε οδηγούς με σπορτίφ ανησυχίες.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ: 1. VolvoXC60 T6 Recharge Για όσους εκτιμούν περισσότερο την ποιότητα και δεν ασχολούνται με την τιμή. Υπερέχει στους τομείς του αμαξώματος και της συνδεσιμότητας. 2. DS 7 CrossbackE-Tense Πρώτη επιλογή για τους λάτρεις της γαλλικής αυτοκινητικής κουλτούρας, όχι πολύ ακριβό για ό,τι προσφέρει και χωρίς αδυναμίες.
Συμπέρασμα
Δύο δηλώσεις του στιλ γεμάτες με πρωτότυπες λεπτομέρειες με τον νικητή να κρίνεται στο νήμα. Το DS απευθύνεται στους γαλλόφιλους και όχι μόνο, που αναζητούν άνεση, απέναντι στο πιο ευέλικτο Volvo. Τα ακριβά extra… εκτοξεύουν, όμως, την τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής στα… ύψη.