autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
11 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε Ford Focus ST με VW Golf GTI και BMW 128ti

Διαβάστηκε από 7343 αναγνώστες - 18/5/2021

Με τη νέα 128ti, η BMW προκαλεί τα καθιερωμένα, ισχυρά μικρομεσαία μοντέλα. Είναι αυτό αρκετό ή η προσθιοκίνητη Σειρά 1 έχει χάσει το σπορτίφ πνεύμα της;

Το γεγονός ότι από τη φίρμα δεν παρατηρείται έλλειψη αυτοπεποίθησης, το γνωρίζουμε το αργότερο από την 2002 turbo, την οποία η BMW παρουσίασε με 170 PS και τα αντίστροφα γραμμένα γράμματα στο μπροστινό spoiler (για χάρη του κύρους της... προσπέρασης) το 1973, ακριβώς τη στιγμή της πετρελαϊκής κρίσης.

Αλλά, και η πρώτης γενιάς Σειρά 1 του 2004 ήταν επίσης μια εποχούμενη… δήλωση τύπου "Mia san mia" (δηλαδή «εμείς είμαστε εμείς» στη βαυαρική διάλεκτο, μια φράση, που χρησιμοποιούν συχνά οι φίλοι της Bayern Μονάχου) ως 130i με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, μετάδοση στους πίσω τροχούς και 265 PS. Το ίδιο συνέβη και με το σύγχρονο μικρομεσαίο μοντέλο της γενιάς F40 με την M135i xDrive στην κορυφή, όπου δεν υπήρξε… χάος. Αλλά αυτές οι ενέργειες έχουν και την τιμή τους, καθώς καμία έκδοση δεν είναι στη Γερμανία φθηνότερη από 50.000 ευρώ. Είναι -πάρα- πολλά τα… λεφτά για τους συνήθεις αγοραστές μοντέλων τύπου "GTI".



Ωστόσο, η νέα 128ti δείχνει ότι ταιριάζει καλύτερα σε αυτούς, χάρη στη… δίαιτα, που υπέστη, και την εξομοίωσή της στους περισσότερους τομείς με τον ανταγωνισμό. Έτσι, έχουμε τα νεώτερα δεδομένα: μετάδοση της κίνηση στους μπροστινούς τροχούς αντί της τετρακίνησης (xDrive) και 265 αντί 306 PS. Βέβαια, υπάρχουν χειρότερες… υποχωρήσεις, ακόμα κι αν οι οπαδοί της βαυαρικής φίρμας εξακολουθούν να φορούν το… τιρολέζικο καπελάκι της χαλαρότητας, που συνηθίζεται στην πασίγνωστη γιορτή του Oktoberfest, όταν πρόκειται για μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Στο κάτω-κάτω, οι οδηγοί των Ford και VW δεν έχουν μάθει διαφορετικά. Το Focus ST είναι ανταγωνιστικό σε αυτήν την κατηγορία με τα καθόλου λίγα 280 PS, ενώ η all-time classic πρόταση από το Wolfsburg, το Golf GTI, φτάνει τα 245 PS.



Το "ti" στο όνομα της BMW προορίζεται να θυμίζει την ελαφρά οδηγική απόλαυση. Τα δύο γράμματα αντιστοιχούν στον όρο "touring international" και αποτίουν φόρο τιμής στην 2002 ti του 1968. Τα διακριτικά στα μαρσπιέ και στο κεντρικό υποβραχιόνιο διατηρούν τις αναμνήσεις ζωντανές. Ενώ το διαπεραστικό στα αυτιά show της "M" γίνεται δεκτό από τους θερμόαιμους, οι λάτρεις της υποτίμησης, αλλά μάλλον με την επιθυμία να παίξουν, τείνουν να μένουν πίσω αβοήθητοι και μάλλον στραμμένοι στο Golf, πέρα από το γεμάτο με spoiler περιβάλλον του Focus, το οποίο, όπως πάντα, διατηρείται στην όψη διακριτικό. Αλλά και σε ό,τι αφορά τον ήχο. Όπως και με τη BMW, το… μουρμουρητό του ακούγεται μάλλον πενιχρό και δεν προκαλεί πολύ. Ακούγεται εντάξει, αλλά τίποτα περισσότερο. Το πώς μπορεί να γίνει καλύτερα φαίνεται από το Focus, του οποίου η σπορ εξάτμιση ζητά γρήγορα να εισέλθει στην «ειδική διαδρομή» του Contidrom.



Η BMW βρέθηκε στο δρόμο για μεγάλο χρονικό διάστημα και κάνει μερικούς πρώτους προσεκτικούς γύρους. Για να αντισταθμίσει το… ψεγάδι της μετάδοσης της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς, απέκτησε ένα διαφορικό Torsen, για επιπλέον οδηγική απόλαυση, τα μαλακότερα ρουλεμάν του πίσω άξονα ρυθμίστηκαν έτσι, ώστε να βοηθήσουν την BMW να έχει μια πιο ομαλή είσοδο στις στροφές, ενώ και τα ελατήρια της ανάρτησης έγιναν πιο άκαμπτα. Επιπλέον, η 128ti εφοδιάζεται με τροχούς 18 ιντσών και ελαστικά Michelin Sport χωρίς πρόσθετη χρέωση. Η όλη προσπάθεια αποδείχθηκε μόνο εν μέρει επιτυχής. Είναι αλήθεια ότι το βαυαρικό μικρομεσαίο θα μπορούσε να κινείται ταχύτερα, χάρη και στο standard αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο θα έπρεπε να αποκρίνεται ακόμα πιο γρήγορα εδώ, πυροβολώντας έως τα 100 km/h από στάση σε λιγότερο από 6,0 δευτερόλεπτα χωρίς αισθητές επιδράσεις στην οδική συμπεριφορά ή προβλήματα πρόσφυσης.



Βέβαια, στις γρήγορες στροφές, επιταχύνει ουσιαστικά πάνω στους μπροστινούς τροχούς αβοήθητο προς την έξοδο της καμπής, σε αντίθεση με ό,τι υποσχέθηκε η BMW, και δεν μπορεί να δημιουργήσει πρόσφυση. Αυτό μπορεί να είναι ασφαλές και προβλέψιμο, αλλά υπάρχει ένας άλλος τρόπος για να διασκεδάσετε. Άλλοι κατασκευαστές είναι πρόθυμοι να συστήσουν τη μείωση της πίεσης των ελαστικών σε τέτοιες περιπτώσεις. Αλλά επειδή η BMW ορίζει μόνο μία τιμή πίεσης, εμείς κάναμε τη δοκιμή μας μόνο με αυτήν. Το φίνα ρυθμισμένο τιμόνι, το οποίο λειτουργεί με μεγαλύτερη ακρίβεια και γραμμικότητα, ήταν αισθητά καλύτερο σε σχέση με των πιο δημοφιλών μοντέλων, όντας λιγότερο ασταθές σε σχέση με των 116i κτλ. Επίσης, θα θέλαμε να δούμε λίγο περισσότερη προθυμία για συμβιβασμό έξω από την πίστα από την πλευρά της ανάρτησης. Ενώ τα Golf και Focus βασίζονται σε ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, η Σειρά 1, στη σπορτίφ διαμόρφωση της "M", γνωρίζει μόνο ένα ρυθμό: το σκληρό. Αυτό έχει νόημα και στην ξεχωριστή διαδρομή της πίστας και είναι διασκεδαστικό, αλλά σε κακής ποιότητας επαρχιακούς δρόμους σου φεύγουν τα… σφραγίσματα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στις αποστάσεις διαρκείας, όπου, παρά τα πολύ άνετα και καλής συγκράτησης του σώματος σπορ καθίσματα, το όλο εξελίσσεται σε… βασανιστήριο.



Το Golf, από την άλλη πλευρά, είναι το πλέον κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Παρά τους ευμεγέθεις τροχούς των 19 ιντσών (1.585 ευρώ), αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες του δρόμου με άνεση και ευγένεια, για να βρεθεί λίγο αργότερα σαν… σανίδα στη στροφή, όταν έχει επιλεγεί το sport πρόγραμμα οδήγησης. Ωστόσο, σαν σε σανίδα αισθάνεται να ξαπλώνει και το… πλήρωμα στη συνέχεια, παρόλο που τα όμορφα διακοσμημένα standard καθίσματα είναι λίγο μαλακά και τσιγκουνεύονται την πλευρική στήριξη του σώματος. Το σύστημα διεύθυνσης, από την πλευρά του, λειτουργεί με ευκολία και γραμμικά, και μόνο το κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει κάπως εκτός γραμμής, καθώς ο επιλογέας του «χορεύει» στις μεγάλες και κάπως ξύλινες διαδρομές. Κατά τα λοιπά, όπως η BMW, έτσι και το Golf αποδεικνύεται πως είναι ένα συνηθισμένο υποστροφικό αυτοκίνητο, που, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, βγαίνει ευθεία από την καμπή.



Το Ford δείχνει πως είναι φτιαγμένο από διαφορετικό… ξύλο. Όποιος υπερβάλλει με την ταχύτητα στη στροφή ή ξαφνικά απελευθερώσει το δεξί πεντάλ, θα ανταμειφθεί με ένα υπέροχα εύκολο ξεκόλλημα του πίσω μέρους. Αυτό δε θα είναι ποτέ κρίσιμο, αλλά πάντα προβλέψιμο και με εγγύηση… ανατριχίλας. Το πολύ ακριβές τιμόνι, το οποίο είναι κάπως νευρικό στη θέση γύρω από την ευθεία, ταιριάζει επίσης με όλα αυτά. Η μικρή αδυναμία κατά την εκκίνηση από στάση του κινητήρα των 2,3 λίτρων μπορεί να καλυφθεί καλά με το ακριβές στις αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων και τις μικρές διαδρομές, που πρέπει να διανύσει ο επιλογέας του. Η ανάρτηση και τα καθίσματα είναι σφικτά, αλλά όχι κουραστικά. Συνολικά, μετά από μερικούς γύρους έχει γίνει σαφές ότι το Ford είναι απλά συνεπές. Δε θέλει να βάλλει τα πάντα κάτω από την ίδια μασχάλη, παρά μόνο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Και αυτό κάνει.



Ταιριάζει επίσης στα παραπάνω στοιχεία ότι φρενάρει καλύτερα απ όλα τα αυτοκίνητα. 31,9 μέτρα με ζεστά φρένα από τα 100 km/h έως την ακινησία. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι μπροστά μόνο σε αυτό το (πολύ καλό) τρίο, αλλά και ότι συνολικά είναι το αυτοκίνητο με τη μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης από τότε, που ξεκίνησαν οι μετρήσεις της AUTO BILD πριν από περίπου 30 χρόνια!
Και επειδή το Focus με βασικές τιμές, που ξεκινούν στη Γερμανία από τα 34.700 ευρώ, είναι επίσης το φθηνότερο, βάζει τελικά τους αντιπάλους στη θέση τους. Επάξια δεύτερη στην κατάταξη πρόταση είναι το ισορροπημένο Golf. Έτσι, στην 128ti απομένει η τρίτη θέση, λόγω επίσης της υψηλής τιμής της, που ξεκινά στη Γερμανία από τα 43.100 ευρώ. Ας ελπίσουμε ότι η τελική κατάταξη δε θα βλάψει την αυτοπεποίθηση της Βαυαρίας…

Συμπέρασμα
Τι παράσταση ήταν αυτή! Η 128ti πιέζει με δύναμη την κατηγορία των GTI και χάνει. Προφανώς, επειδή η ταχύτητα από μόνη της δεν αρκεί. Αλλά το Golf, το αυθεντικό GTI, βρίσκει επίσης το… μάστορά του στο περιπλανώμενο Focus ST.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις