12 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε VW ID.3 με VW Golf

Διαβάστηκε από 12334 αναγνώστες - 11/12/2020

Το VW Golf 8 και το πολλά υποσχόμενο ID.3 στη σύγκριση των concept κίνησής τους. Μπορεί το νέο ηλεκτροκίνητο από το Wolfsburg να ξεκαθαρίσει άμεσα τα πράγματα;

 
 
Όποιο μοντέλο βρίσκεται στο ανώτερο άκρο του πίνακα των πωλήσεων της Γερμανίας εδώ και δεκαετίες δεν είναι δυνατό να υποχωρήσει άμεσα από το θρόνο του. Ωστόσο, το ID.3 μπορεί κάλλιστα να ανακηρυχθεί ο μόνος άξιος διάδοχος του VW Golf. Το «παρελθόν» διαγωνίζεται με την έκδοση 1.5 eTSI με τα 150 mild hybrid PS του, ενώ το «μέλλον» διεκδικεί τα πρωτεία με την πιο ισχυρή μπαταρία του (58 kWh, 204 PS) στην εξοπλιστική εκδοχή "1st". Αμφότερα κινούνται σε μία συνοικία του Αμβούργου…

Το Golf πείθει με το συνολικά πλήρες «πακέτο» του
Το Golf ξεκινά, κινούμενο με την προαναφερθείσα τεχνολογία, που συμπεριλαμβάνει ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, απενεργοποίηση κυλίνδρων, λειτουργία "sailing" και το κιβώτιο DSG, που εμφανώς δεν κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του. Η συχνά αναφερθείσα αδυναμία εκκίνησης από στάση είναι κάτι, που πλέον θεωρείται ξεπερασμένο. Το κιβώτιο DSG αλλάζει ταχύτητες με ακρίβεια και σχεδόν ανεπαίσθητα, το μικρομεσαίο best seller της VW, όμως, κινείται κανονικά.

Συμπερασματικά, όπως, άλλωστε, δύσκολα θα αναμενόταν διαφορετικά, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο συνολικό «πακέτο» με άνετη ανάρτηση, εύκολο στη χρήση σύστημα διεύθυνσης και καλό concept χώρων.



Ο τιμοκατάλογος (στη Γερμανία) αναφέρει πως επί του παρόντος κοστίζει 31.905 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού της εκδοχής Style (με ergoActive κάθισμα οδηγού, προσαρμοζόμενο cruise control, "travel assist", σύστημα κλιματισμού 3 ζωνών και σύστημα πλοήγησης). Το ID.3 καταφέρνει κάτι ανάλογο σε ό,τι αφορά την τιμή, αλλά μόνο μετά από την αφαίρεση του περιβαλλοντικού bonus των 9.480 ευρώ. Έτσι, το ID.3 "1st" κοστίζει τελικά 29.506 ευρώ. Πρέπει, όμως, πρώτα να οδηγήσουμε τα δύο VW, ώστε να δώσουμε ασφαλέστερα την ετυμηγορία μας.

Με την ισχυρότερη μπαταρία το ID.3 καταφέρνει να κινείται επί 300 km
Αρκεί να μετακινήσετε τον επιλογέα του κιβωτίου πίσω από το τιμόνι προς τα εμπρός προς τη θέση "D", για να ξεκινήσετε. Η πρώτη εντύπωσή μας: υπέροχη - και για να γίνουμε πιο ακριβείς, ο λόγος γίνεται για την τεχνολογία, και όχι το εσωτερικό, που είναι γεμάτο με σκληρά πλαστικά, ενώ το infotainment μπερδεύει συχνά το χρήστη του. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και φέρνει το ID.3 άμεσα σε γρήγορη ταχύτητα, αλλά ταυτόχρονα υποχρεώνει τους επιβάτες της πίσω σειράς θέσεων να είναι μονίμως γονατιστοί. Η «χαλαρή» ανάκτηση, όπως στην Porsche Taycan, είναι ακόμα καλύτερη. Αντί να ρίξει την… άγκυρα αμέσως, το αυτοκίνητο των περίπου 1,8 τόνων κυλά για λίγα δευτερόλεπτα ακόμη και στη συνέχεια αρχίζει η ανάκτηση ενέργειας μέσω των φρένων (δισκόφρενα εμπρός, ταμπούρα πίσω).



Κατά τη δοκιμαστική διαδρομή μας, ο υπολογιστής ταξιδιού πιστοποίησε πως η κατανάλωση είναι της τάξης των 15 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, επίδοση που αρκεί για την κάλυψη συνολικά 300 km. Επίσης, είναι δυνατή η γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας σε ποσοστό έως 75% (προστασία μπαταρίας) με συνεχές ρεύμα 100 kW και διαρκεί περίπου 30 λεπτά. Σε μια οικιακή πρίζα χρειάζονται 24 ώρες, ενώ σε φορτιστή 11 kW περίπου 6.

Συνοπτικά, καλό το ντεμπούτο για το ID.3, που έχει να επιδείξει αξιοπρεπή αυτονομία, εξαιρετική οδική συμπεριφορά, αλλά μόλις μέτρια ποιότητα κατασκευής. Επιπλέον, η πολιτική των τιμών ή της τιμολόγησης του προαιρετικού εξοπλισμού δεν είναι τόσο φιλική προς τον πελάτη, αφού υπάρχουν πολλά extra, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής αντλίας θερμότητας, η οποία διατίθενται μόνο σε «πακέτο». Το Golf, από την πλευρά του, είναι το -ως συνήθως- καλό ολοκληρωμένο «πακέτο», ωστόσο σε σύγκριση με τον προκάτοχό του βρίσκεται ένα βήμα πιο πίσω.

Τεχνικά χαρακτηριστικά VW Golf 1.5 TSI • Κινητήρας: τετρακύλινδρος, turbo, εμπρός εγκάρσια • Κυβισμός: 1.498 cm³ • Ισχύς: 110 kW (150 PS) • Μέγ. ροπή: 250 Nm στις 1.500 σ.α.λ. • Μετάδοση/κιβώτιο: στους μπροστινούς τροχούς/DSG, 7 σχέσεων • Μ/Π/Υ: 4.396/2.073/1.491 mm • Βάρος (κενό): 1.366 kg • Κατανάλωση: 4,6 l/100 km super αμόλυβδη • Τιμή (στη Γερμανία): από 31.905 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά VW ID.3 • Κινητήρας: σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη, πίσω • Ισχύς: 150 kW (200 PS) • Μέγ. ροπή: 310 Nm • Χωρητικότητα μπαταρίας: 58 kWh • Μετάδοση/κιβώτιο: στους πίσω τροχούς/μονής σχέσης • Μ/Π/Υ: 4.261/1.809/2.070 mm • Βάρος (κενό): 1.794 kg • Χώρος αποσκευών: 385-1.267 l • Κατανάλωση: 15,5 kWh/100 km • Τιμή (στη Γερμανία): από 38.986 ευρώ (-9.480 ευρώ το bonus).