11 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε VW Gοlf II GTI με VW Golf 8 Gti Clubsport

Διαβάστηκε από 18159 αναγνώστες - 4/3/2021

Η VW κατασκεύασε το 1986 το Golf GTI 16V. 35 χρόνια αργότερα το οδηγούμε και δηλώνουμε, ακόμη, βαθιά ερωτευμένοι μαζί του.

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Απαιτείται ευπρέπεια, σεβασμός και αξιοπρέπεια, αφού εδώ βλέπουμε ένα θρύλο. Αν πρόκειται για ένα Golf, στα τέλη της δεκαετίας του 1980, τότε είναι καλό. Κι αν «γράφει» και "GTI", τότε είναι εξαιρετικά καλό. Το Wolfsburg είναι χιονισμένο, θέλουμε να στρίψουμε αριστερά, αλλά το αυτοκίνητο, που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα, είναι αργό. Επομένως, στρίβω γρήγορα προς τα αριστερά, γιατί τα 168 Nm ροπής στο δικό μας Golf είναι αρκετά.



Αληθινό GTI με 129 άλογα!
Καλώς ήλθατε στο GTI 16V, το οποίο κατασκευαζόταν πριν από 35 χρόνια! Βέβαια, το συγκεκριμένο είναι από το 1990, επομένως έχει δεχθεί το εκτενές facelift με τους φαρδείς προφυλακτήρες, δεν έχει τριγωνικά παράθυρα πια, αλλά το λογότυπο της VW στο κέντρο του πίσω μέρους του και το διακόπτη των alarm στην κολόνα του τιμονιού. Δυστυχώς, οι υπεύθυνοι της VW απλώς δεν είχαν πλέον κανένα Golf του 1986 διαθέσιμο. Κρίμα, γιατί αυτή η έκδοση απέδιδε χωρίς καταλύτη 139 PS, και όχι μόνο 129 όπως το δικό μας. Ούτε ο χειμώνας ούτε και το αλάτι επηρεάζουν με κάποιο τρόπο το Golf II. Είναι τόσο καλά συντηρημένο, που όταν επικρατεί ζέστη ακόμα και σήμερα ρέει το κερί από τις κοιλότητες στο καπό του χώρου αποσκευών.



Παιδικό όνειρο
Υπάρχουν, όμως, και στην εποχή μας όνειρα μεγάλων αγοριών, τα οποία δεν περνούν ποτέ και το GTI είναι ένα από αυτά. Τουλάχιστον, αν πρόκειται για την ισχυρότερη σειρά. Όταν ξεκίνησε το 1984 η δεύτερη γενιά GTI, εφοδιαζόταν με τον κινητήρα του προκατόχου του, δηλαδή τον 1.8, με τα 112 PS, που αργότερα απέδιδε 5 PS λιγότερα εξαιτίας του καταλύτη. 107 PS σε ένα GTI! Κάθε «κανονικό» Polo έχει σήμερα 110. Οπότε προτιμούμε το "16V". Η σημερινή κατάσταση δεν είναι πολύ καλύτερη. Ναι, η όγδοη GTI-Generation αποδίδει 245 PS, αλλά δεν ακούγεται έτσι, αφού αποπνέει περισσότερο τη γοητεία του Golf 1.5 TSI της… θείας μου. Επομένως, προτιμήσαμε να πάρουμε το Clubsport.
Ρίχνουμε μια ματιά στο παρελθόν, 35 χρόνια πιο πίσω ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, στην οροφή του GTI. Εκείνη την εποχή, στο διαφημιστικό φυλλάδιο αναφερόταν ότι «Πρέπει να το παρατηρήσετε πιο προσεκτικά, ώστε να δείτε τι έχετε μπροστά σας.» Οι υπεύθυνοι της VW δε συνειδητοποίησαν καν ότι ήταν μοντέρνοι με το λανσάρισμα της ηλεκτρονικά ενισχυμένης κεραίας οροφής και ότι όλα τα άλλα αυτοκίνητα την απέκτησαν επίσης, αλλά αργότερα. Εμείς την αποκαλούσαμε «κεραία 16V». Κι αν σταθμεύατε το GTI σας μπροστά από την… ντισκοτέκ ή δίπλα από τη σκηνή ενός φεστιβάλ και παρατηρούσατε- προτού πάρετε το δρόμο για το σπίτι- πως κάτι έλειπε, τότε είχατε ακριβώς δύο επιλογές. Πρώτον: να ξεβιδώσετε κι εσείς μία άλλη. Δεύτερον: να την αγοράσετε.



Το 1986 δεν υπήρχε τίποτα τόσο επαναστατικό, όσο τα e-mail, και στην ουσία, μόνο τα τηλέφωνά μας ήταν on line, αφού ήταν ενσύρματα, δηλαδή με... καλώδιο. Ωστόσο, ήμασταν ικανοποιημένοι με τα μικρά δείγματα  προόδου. Στην περίπτωση του "16V", η τεχνολογία των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο μείωσε την «κόντρα-πίεση» των καυσαερίων και επιτάχυνε την ανακύκλωσή τους. Οι τεχνικοί της VW εφοδίασαν τον κινητήρα 1.8 EA827 με μια κυλινδροκεφαλή αλουμινίου με 16 βαλβίδες, πράγμα που σήμαινε περισσότερη ισχύ κατά 20% και 139 PS. Αργότερα, μετά την τοποθέτηση καταλύτη, η ισχύς μειώθηκε στα 129 PS.
Και, στη συνέχεια, στέκεσαι στο τέλος μιας μακράς εργάσιμης ημέρας, που... κατανάλωσες στους δρόμους με δύο γενιές GTI και για την οποία θα έπρεπε πραγματικά να πάρεις μία μέρα άδεια, καμαρώνεις τότε και με τα δύο αυτοκίνητα μπροστά από ένα πανδοχείο στην εξοχή, που δείχνει πως στο γκαράζ του θα έπρεπε να σταθμεύει ένα ολοκαίνουργιο "GTI 16V" του 1986.
Τα εσωτερικά δύο κόσμων



Έτσι, κοιτάζεις εναλλάξ το ταχύμετρο του παλιού Golf GTI, που φτάνει μέχρι τα 260, αλλά στην πράξη καταφέρνει να επιταχύνει μόνο έως τα 200 km/h, και τις δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης του νέου Clubsport, οι οποίες βρυχώνται σαν κολασμένες, ενώ κάθε μία χωρά ένα μεγάλο iPhone. Και σκέφτεσαι: στο παρελθόν, μόνο ένα "16V GTI" ήταν πραγματικά φοβερό. Τότε, που θα είχες βγάλει το αυθεντικό εργοστασιακό ραδιόφωνο "VW Beta" και θα είχες εγκαταστήσει κάτι αντίστοιχο από την Alpine, επειδή το "Beta" δεν είχε καν auto reverse και το Alpine ούτε καν CD. Σήμερα, το Clubsport είναι το πιο ελκυστικό Golf, που μπορείτε να αγοράσετε και είναι δυνατό σε όλους τους τομείς της ζωής, αφού είναι πεινασμένο για στροφές και αγαπά την ταραχή.
Και, έτσι, είναι πια ξεκάθαρο ότι όνειρα των μεγάλων αγοριών είναι και τα δύο, τόσο ο κόκκινος... ανεμοστρόβιλος όσο και η γκρι φεγγαρόπετρα. Είδατε, όμως, καθόλου την τιμή; Πάνω από 40.000 ευρώ απαιτούνται στη Γερμανία για το Clubsport των 300 PS. Και με όλα όσα το κάνουν ακόμα πιο θελκτικό, υπολογίστε... 50.000.