4 αυτοκίνητα με 12 κυλίνδρους συνολικά και ιπποδυνάμεις από 116-136 ίππων. Ποιος κερδίζει;
Θές SUV; Διάβασε πρώτα εδώ!
5/2/2018
Θές SUV; Διάβασε πρώτα εδώ! Σας παρουσιάζουμε 4 απο τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς στην καυτή κατηγορία των SUV. Διαβάστε για επιδόσεις, χώρους οδική συμπεριφορά και αποφασίστε ποιο σας ταιριάζει καλύτερα!
Τα Crossover πουλάνε σαν ζεστό ψωμάκι και όχι άδικα. Έχουν όλα τα προσόντα για να παίξουν τον ρόλο του οικογενειακού αυτοκίνητου, να είναι το πρώτο αυτοκίνητο ενός νέου ακόμα και ενός συνταξιούχου. Εμείς δοκιμάζουμε 4 κορυφαία της κατηγορίας με τους βασικούς κινητήρες βενζίνης και βγάζουμε συμπέρασμα. Αξίζουν τα τρικύλινδρα, μπορεί να τα βγάλει ο κινητήρας πέρα με το βάρος τους; Ποιος κερδίζεις;
Στο συγκριτικό μας τα Q2 και Ateca έχουν 1000αρι κινητήρα βενζίνης, το 3008 1200άρι ενώ το ΜΙΝΙ έχει βασικό κινητήρα αυτό των 1500 κεκ. Πολύ σωστά θα σκεφτείτε αν αρκεί ένας τρικύλινδρος για τα όχι και τόσο μικρά μας SUV (τo Peugeot είναι περίπου 4,45 μέτρα και ζυγίζει 1,5 τόνο). H απάντηση είναι πως αρκεί και με το παραπάνω, σκεφτείτε ότι το Audi έχει 0-100 σε σχεδόν 10 δλ και το ΜΙΝΙ έχει τελική κοντά στα 200 χλμ/ ώρα.
`Αλλη μια ευχάριστη έκπληξη είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση. Το Ateca και το Q2 αποδείχθηκαν τα πιο οικονομικά με κατανάλωση μιας και αρκέστηκαν σε 6,5 λτ για κάθε 100 χλμ. Αυτό βέβαια δεν είναι έκπληξη αφού έχουν τον χαμηλότερο κυβισμό του συγκριτικού. Ακολουθεί το ΜΙΝΙ με 6,8 λτ και το 3008 με 7,1 λτ.
PEUGEOT 3008 PURETECH 130
+ Εκλεπτυσμένο ντιζαιν, πολύ κομψό εσωτερικό, πλήρη εξοπλισμό, ζωντανό κινητήρα
-Ορατότητα.
Αυτό το Peugeot είναι πολύ στιλάτο. Ο σχεδιασμός είναι πραγματικά SUV και στο εσωτερικό βρίσκουμε πολύ καλα υλικά με μοντέρνα σχεδίαση. Εντύπωση κάνει ο έγχρωμος πίνακας οργάνων και η οθόνη αφης. Ένω πολύ μεγάλη χαρακτηρίζεται η κεντρική κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Το τιμόνι έχει όμορφη σχεδίαση αλλα στην θέση του οδηγού δεν θα κάτσουν οι πάντες άνετα. Μπροστά υπάρχει πολύς χώρος ενώ πίσω είναι ελαφρώς στενότερο και δεν φτάνει το Ateca που έχεις τους καλύτερους χώρους. Ο κινητήρας των 1,2 λτ δεν θα ιδρώσει καθόλου για να κινήσει το βαρύ όχημα αλλά είναι λίγο πιο τραχύς από τους υπόλοιπους. Οι 18άρες ζάντες κολλούν το γαλλικό αμάξι στο έδαφος και οι εγκάρσιες ανωμαλίες δεν μεταφέρονται στους επιβάτες.
AUDI Q2 1.0 TSI ULTRA
+ Όμορφη και κλασική σχεδίαση, κινητήρας, τελική
-Μικρό πίσω κάθισμα, χώρος αποσκευών
Αυτό το Audi πηγαίνει την γερμανική φίρμα ακόμα πιο μακριά. Το εξωτερικό χρώμα υπάρχει και σε αρκετές λεπτομέρειες του εσωτερικού δίνοντας έναν trendy τόνο στο μικρό γερμανό. Είναι 26 χλστ μικρότερο από το Peugeot και έχει τον μικρότερο χώρο αποσκευών του συγκριτικού. Οι πίσω επιβάτες θα νιώσουν πιο στριμόχωρα απ ότι στα υπόλοιπα μοντέλα. Ο τρικύλινδρος 1000άρης με του 116 ίππους έχει ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία και δίνει καλές επιδόσεις στο Q2. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε τις 18 άρες ζάντες και σε συνδυασμό με την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης το καθιστούν αποτελεσματικό στο δρόμο.
MINI COOPER COUNTRYMAN
+ Παιχνιδιάρικη εμφάνιση, πρακτικό εσωτερικό, κινητήρας, ευελιξία
-Το έξτρα σπορ πακέτο
ΜΙΝΙ εδώ είναι μόνο το όνομα. Το Countryman είναι υπερήφανο για το μήκος των 4,3 μέτρων και ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο. Στοεσωτερικό θα βρείτε την παιχνιδιάρικη σχεδίαση, που χαρακτηρίζει όλα τα ΜΙΝΙ αλλά προσθέστε την ευρυχωρία και την πρακτικότητα που ταιριάζει σε ένα Crossover. Θα βρούμε μεγάλα και άνετα καθίσματα μπρος και πίσω και διαιρούμενη πίσω πλάτη. Ο κινητήρας από την άλλη λόγω του μεγαλύτερου κυβισμού όπως είναι λογικό έχει το πάνω χέρι στο συγκριτικό. Έχει περισσότερη ζωντάνια και ταπεραμέντο από τους άλλους. Οδηγώντας είναι πραγματικά διασκεδαστικό με το έξτρα σπορ πακέτο να το κάνει πολύ σκληρό, κάτι που δεν αρέσει σε όλους μιας και χάνει πολύ σε άνεση.
SEAT ATECA 1.0 TSI
+ Χώροι επιβατών και αποσκευών, ζωντανός κινητήρας, οδικά χαρακτηριστικά
-Συχνότητα προγραμματισμένου σερβις
Το Ateca είναι το πρώτο SUV της Seat και χτυπάει κορυφή σε ότι αφορά την ποιότητα. Το Seat είναι το πιο γενναιόδωρο τόσο για τους μπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες ενώ παράλληλα ο χώρος αποσκευών των 1604 λτ με πλήρη αναδίπλωση καθισμάτων είναι ο μεγαλύτερους του συγκριτικού. Κάτω από το καπό βρίσκουμε τον ίδιο κινητήρα με του Audi. Η λειτουργία είναι και εδώ ομαλή και ήσυχη δίνοντας καλές επιδόσειςπου συνδυάζονται με το καλό τιμόνι και τα δυνατά φρένα. Τι άλλο να ζητήσεις από ένα Croosover; Ευκολία στην οδήγηση; Το ισπανικό μοντέλο λοιπόν είναι και ευκολοδήγητο.
Συμπέρασμα:
Οι 4 παίχτες τα καταφέρνουν πολύ καλά, παρουσιάζοντας ένα ολοκληρωμένο προφίλ. Το Ateca σε κερδίζει με τους χώρους του, το ΜΙΝΙ με την παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά και το Audi με την ποιότητα και φυσικά τον high-tech πίνακα οργάνων. Το 3008 έχει κάνει το μεγάλο άλμα και βαδίζει πλέον σε premium μονοπάτια. Είναι ποιοτικό, ευρύχωρο και φυσικά πολυτελές!