Τo VW Polo από το 1975 πουλάει σαν ζεστό ψωμί, με πάνω από 18 εκατομμύρια αντίτυπα να έχουν παραχθεί. Πλέον έρχεται ανανεωμένο και πιο ολοκληρωμένο στην 6η γενιά του. Απέναντι του, ο μεγάλος ανταγωνιστής του, το Hyundai i20, που πρωτοεμφανίστηκε το 2008 και πλέον έχει μπει στην 3η γενιά του. Η προηγούμενη γενιά του γερμανικού μοντέλου ήταν κατώτερη απέναντι στο κορεάτικο supermini, άραγε το ανανεωμένο Polo θα μπορέσει να αποκαταστήσει το όνομα του και να πάρει το αίμα του πίσω?
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο Polo είναι διαθέσιμος από τη βασική έκδοση. Το τιμόνι σχεδιάστηκε από την αρχή!
Η γερμανική εταιρία ανανέωσε και εσωτερικά το Polo. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχε ο προαιρετικός πλήρη ψηφιακός και διαδραστικός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και συνοδευόταν από το προαιρετικό σύστημα infotainment «Discover Pro» με υπηρεσίες «Streaming & Internet». Το τιμόνι του VW είναι κι αυτό ανασχεδιασμένο κι εξοπλισμένο με κλασικούς διακόπτες, όπου ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί αρκετές λειτουργίες. H ποιότητα των πλαστικών του Polo είναι αντίστοιχη με του i20, με τη συναρμογή τους να είναι αρκετά καλή. Στη καμπίνα της πλούσιας έκδοσης του i20, ο οδηγός λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μέσα από τον ψηφιακό πίνακα 10,25 ιντσών, ενώ στο αυτοκίνητο δοκιμής μας είχαμε και το προαιρετικό infotainment σύστημα NaviToushscreen 10,25 ιντσών, που διακρίνεται για το πολύ καλά δομημένο menu του και τα κουμπιά γρήγορης πρόσβασης. Τα δυο μοντέλα θεωρούνται από τα πιο ευρύχωρα στην κατηγορία τους και μπορούν να φιλοξενήσουν σχετικά άνετα 4 ενήλικες, με το i20 να κερδίζει σε πλάτος και χώρο για τα γόνατα, αλλά να υστερεί στον «αέρα» του κεφαλιού. Στον αποθηκευτικό χώρο το Polo έχει το πάνω χέρι, αφού τα διαθέσιμα λίτρα ξεκινάνε από τα 351 λίτρα στη 5θέσια διάταξη και φτάνουν τα 1.165 λίτρα σε 2θέσια διάταξη, με του i20 να είναι 262 λίτρα και 1.075 λίτρα αντίστοιχα.
Το ήπια υβριδικό σύστημα του Hyundai αποδίδει 100 ίππους και συνεργάζεται με το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο iMT με ηλεκτρονικό συμπλέκτη
Κινητήρας: Δοκιμασμένος ο TSI του Polo, ήπια υβριδικός για το i20
Στο VW Polo συναντάμε το γνωστό 3κύλινδρο τούρμπο 1.000αρι κινητήρα ΤSI, με απόδοση 95 ίππους και 175 Nm ροπή, που συνεργάζεται με ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, με το 0-100χλμ./ώρα να έρχεται σε 11,3 δευτερόλεπτα και την τελική του να φτάνει τα 187χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,5 λτ/100 χλμ. Το i20 κινείται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα, που συνδυάζει ένα κανονικό τούρμπο 3κύλινδρο 1.000 κυβικών εκατοστών κινητήρα και μια 48V γεννήτρια, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 100 ίππους και 172Nm ροπής. Η ισχύ περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσα από το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο iMT με ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου συμπλέκτη είναι ότι αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο, μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι κι έχει θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση. Το κορεάτικο supermini θέλει 10,7 δευτερόλεπτα για να πιάσει τα 100 χιλιόμετρα από στάση κι έχει τελική 188 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση του περιορίζεται στα 6λτ./100 χλμ.
Το Hyundai κινείται πιο άνετα και με λιγότερο στροφές στο δρόμο, χάρη στο 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι προσανατολισμένο σε πιο σπορτιφ «μονοπάτια», με την ανάρτηση να ακούει υποδειγματικά σε στιγμές πίεσης και να κάνει προβλέψιμη τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο. Το i20, παρά τη σφιχτή ανάρτηση, θα περάσει πάνω από τις κακοτεχνίες των δρόμων χωρίς προβλήματα και δεν θα γίνει κουραστικό στην καθημερινή χρήση. Η ποιότητα κύλισης του είναι αρκετά καλή και δεν θα ενοχλήσουν τον οδηγό αεροδυναμικοί θόρυβοι. Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά, κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι διαθέτει δισκόφρενα σε κάθε τροχό, με τις μετρήσεις να δείχνουν ότι χρειάζεται 33,1 μέτρα για να σταματήσει από τα 100χλμ./ώρα. Το VW Polo είναι σαφώς πιο προσανατολισμένο στην άνεση, χωρίς όμως να υστερεί ιδιαίτερα σε συνθήκες πίεσης. Στιβαρό και άνετο σε ανοιχτούς δρόμους, η καλή ηχομόνωση θα εξαλείψει αεροδυναμικούς θορύβους και θα δώσει στον οδηγό την εντύπωση, ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Το τιμόνι του είναι αρκετά σαφές και η ανάρτηση δεν θα σε «κρεμάσει» ούτε στο όριο, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά ψηλά. Αν και στο πίσω μέρος έχει ταμπούρα, θα φρενάρει γρήγορα και με ασφάλεια μέσα σε 33,4 μέτρα από τα 100χλμ./ώρα.
Το VW Polo είναι προσανατολισμένο στην άνεση, χωρίς όμως να υστερεί ιδιαίτερα σε συνθήκες πίεσης
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Hyundai i20 1.0 48v Hybrid | VW Polo 1.0 TSI |
---|---|---|
Κινητήρας | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Τροφοδοσία | Βενζίνη, ήπια υβριδικό | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 100/4.500 | 95/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 | 175/1.600 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/μπροστά | 5/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | NAI | NAI |
Eπιδόσεις | ||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,7 | 11,3 |
60-100 χλμ./ώρα με 4/5 | 9,8/13,1 | 10,2/15,8 |
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 | 14,2/19,1 | 17,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 | 187 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.250 | 1.240 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | ||
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5 | 5,1 |
Μέση Δοκιμής | 6 | 6,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 142 | 146 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 40 | 40 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 262-1.075 | 351-1.165 |
Τιμή από (ευρώ) | 18.190 ( DISTINCTIVE) | 19.250 (LIFE) |
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr