autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
To Polo βελτιώθηκε, το i20 δεν μασάει όμως
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

To Polo βελτιώθηκε, το i20 δεν μασάει όμως

Διαβάστηκε από 18454 αναγνώστες - 29/12/2021
Το Polo ανανεώθηκε σε εμφάνιση και τεχνολογία και προκαλεί στα ίσια το i20 για την κατηγορία των μικρών! Παλιά είχε γνωρίσει την ήττα! Τώρα?

Τo VW Polo από το 1975 πουλάει σαν ζεστό ψωμί, με πάνω από 18 εκατομμύρια αντίτυπα να έχουν παραχθεί. Πλέον έρχεται ανανεωμένο και πιο ολοκληρωμένο στην 6η γενιά του. Απέναντι του, ο μεγάλος ανταγωνιστής του, το Hyundai i20, που πρωτοεμφανίστηκε το 2008 και πλέον έχει μπει στην 3η γενιά του. Η προηγούμενη γενιά του γερμανικού μοντέλου ήταν κατώτερη απέναντι στο κορεάτικο supermini, άραγε το  ανανεωμένο Polo θα μπορέσει να αποκαταστήσει το όνομα του και να πάρει το αίμα του πίσω?


Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο Polo είναι διαθέσιμος από τη βασική έκδοση. Το τιμόνι σχεδιάστηκε από την αρχή!

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο Polo είναι διαθέσιμος από τη βασική έκδοση. Το τιμόνι σχεδιάστηκε από την αρχή!

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 
Εμφάνιση: Μοντέρνο το Polo, δυναμικό το i20
Κομψά και με νεανική σχεδίαση, τα δυο μοντέλα ακολουθούν την τάση της εποχής με τονισμένες γραμμές και εμφατικές γωνίες. Το νέο VW Polo επιδεικνύει περήφανα τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες του, τους καινούργιους μπροστινούς πρωτοποριακούς προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix και την προαιρετική λωρίδα φωτισμού LED ανάμεσα στους προβολείς, που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή στο σκοτάδι. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα τύπου, που τοποθετούνται πρώτη φορά σε Polo. To i20 ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai, που τη διατρέχει μια αισθησιακή και σπορ σχεδίαση. Η τολμηρή νέα μάσκα του, τα δυναμικά μπροστινά φώτα Full LED σε συνδυασμό με τα φώτα ημέρας και ο χαρακτηριστικός εμπρός προφυλακτήρας δημιουργούν ένα εκρηκτικό σύνολο, που συνεχίζει μέχρι το πίσω μέρος, όπου ολοκληρώνεται με τα elegant LED φώτα σχήματος Ζ, που συνδέονται μεταξύ με τους με μια φωτεινή λωρίδα.
 

Πλήρες εξοπλισμένο εσωτερικά το VW, υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας το i20.

Πλήρες εξοπλισμένο εσωτερικά το VW, υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας το i20.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η γερμανική εταιρία ανανέωσε και εσωτερικά το Polo. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχε ο προαιρετικός πλήρη ψηφιακός και διαδραστικός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και συνοδευόταν από το προαιρετικό σύστημα infotainment «Discover Pro» με υπηρεσίες «Streaming & Internet». Το τιμόνι του VW είναι κι αυτό ανασχεδιασμένο κι εξοπλισμένο με κλασικούς διακόπτες, όπου ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί αρκετές λειτουργίες. H ποιότητα των πλαστικών του Polo είναι αντίστοιχη με του i20, με τη συναρμογή τους να είναι αρκετά καλή. Στη καμπίνα της πλούσιας έκδοσης του i20, ο οδηγός λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μέσα από τον ψηφιακό πίνακα 10,25 ιντσών, ενώ στο αυτοκίνητο δοκιμής μας είχαμε και το προαιρετικό infotainment σύστημα NaviToushscreen 10,25 ιντσών, που διακρίνεται για το πολύ καλά δομημένο menu του και τα κουμπιά γρήγορης πρόσβασης. Τα δυο μοντέλα θεωρούνται από τα πιο ευρύχωρα στην κατηγορία τους και μπορούν να φιλοξενήσουν σχετικά άνετα 4 ενήλικες, με το i20 να κερδίζει σε πλάτος και χώρο για τα γόνατα, αλλά να υστερεί στον «αέρα» του κεφαλιού. Στον αποθηκευτικό χώρο το Polo έχει το πάνω χέρι, αφού τα διαθέσιμα λίτρα ξεκινάνε από τα 351 λίτρα στη 5θέσια διάταξη και φτάνουν τα 1.165 λίτρα σε 2θέσια διάταξη, με του i20 να είναι 262 λίτρα και 1.075 λίτρα αντίστοιχα.


Το ήπια υβριδικό σύστημα του Hyundai αποδίδει 100 ίππους και συνεργάζεται με το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο iMT με ηλεκτρονικό συμπλέκτη

Το ήπια υβριδικό σύστημα του Hyundai αποδίδει 100 ίππους και συνεργάζεται με το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο iMT με ηλεκτρονικό συμπλέκτη

 

Κινητήρας: Δοκιμασμένος ο TSI του Polo, ήπια υβριδικός για το i20
Στο VW Polo συναντάμε το γνωστό 3κύλινδρο τούρμπο 1.000αρι κινητήρα ΤSI, με απόδοση 95 ίππους και 175 Nm ροπή, που συνεργάζεται με ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, με το 0-100χλμ./ώρα να έρχεται σε 11,3 δευτερόλεπτα και την τελική του να φτάνει τα 187χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,5 λτ/100 χλμ. Το i20 κινείται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα, που συνδυάζει ένα κανονικό τούρμπο 3κύλινδρο 1.000 κυβικών εκατοστών κινητήρα και  μια 48V γεννήτρια, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 100 ίππους και 172Nm ροπής. Η ισχύ περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσα από το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο iMT με ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου συμπλέκτη είναι ότι αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο, μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι κι έχει θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση. Το κορεάτικο supermini θέλει 10,7 δευτερόλεπτα για να πιάσει τα 100 χιλιόμετρα από στάση κι έχει τελική 188 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση του περιορίζεται στα 6λτ./100 χλμ.

Απόλυτα ισορροπημένο το VW, σπορτιφ συμπεριφορά το Hyundai

Απόλυτα ισορροπημένο το VW, σπορτιφ συμπεριφορά το Hyundai
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Hyundai κινείται πιο άνετα και με λιγότερο στροφές στο δρόμο, χάρη στο 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι προσανατολισμένο σε πιο σπορτιφ «μονοπάτια», με την ανάρτηση να ακούει υποδειγματικά σε στιγμές πίεσης και να κάνει προβλέψιμη τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο. Το i20, παρά τη σφιχτή ανάρτηση, θα περάσει πάνω από τις κακοτεχνίες των δρόμων χωρίς προβλήματα και δεν θα γίνει κουραστικό στην καθημερινή χρήση. Η ποιότητα κύλισης του είναι αρκετά καλή και δεν θα ενοχλήσουν τον οδηγό αεροδυναμικοί θόρυβοι. Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά, κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι διαθέτει δισκόφρενα σε κάθε τροχό, με τις μετρήσεις να δείχνουν ότι χρειάζεται 33,1 μέτρα για να σταματήσει από τα 100χλμ./ώρα.  Το VW Polo είναι σαφώς πιο προσανατολισμένο στην άνεση, χωρίς όμως να υστερεί ιδιαίτερα σε συνθήκες πίεσης. Στιβαρό και άνετο σε ανοιχτούς δρόμους, η καλή ηχομόνωση θα εξαλείψει αεροδυναμικούς θορύβους και θα δώσει στον οδηγό την εντύπωση, ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Το τιμόνι του είναι αρκετά σαφές και η ανάρτηση δεν θα σε «κρεμάσει» ούτε στο όριο, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά ψηλά. Αν και στο πίσω μέρος έχει ταμπούρα, θα φρενάρει γρήγορα και με ασφάλεια μέσα σε 33,4 μέτρα από τα 100χλμ./ώρα.


Το VW Polo είναι προσανατολισμένο στην άνεση, χωρίς όμως να υστερεί ιδιαίτερα σε συνθήκες πίεσης

Το VW Polo είναι προσανατολισμένο στην άνεση, χωρίς όμως να υστερεί ιδιαίτερα σε συνθήκες πίεσης

 
Μια από τις μεγαλύτερες διαφορές των δυο αυτοκινήτων είναι η τιμή τους. Η βασική έκδοση του VW Polo με το TSI των 95 ίππων ξεκινάει από 19.250 ευρώ και με το επιπλέον κόστος του προαιρετικού εξοπλισμού, που είχαμε στο μοντέλο της δοκιμής μας, ξεπερνάει τις 22.000 ευρώ. Από την άλλη μεριά η πιο πλούσια έκδοση του υβριδικού i20 ξεκινάει από 18.190 ευρώ, με το χειροκίνητο κιβώτιο της δοκιμής, ενώ στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο 7-DCT, η τιμή του ξεκινάει μόλις από τα 19.290 ευρώ.

Συμπέρασμα
Το VW Polo έγινε σαφώς καλύτερο, πιο μοντέρνο και ολοκληρωμένο μετά την ανανέωση του. Η καινούργια του εμφάνιση, τα πλούσια τεχνολογικά του στοιχεία, η άνετη οδηγική του συμπεριφορά και ο δοκιμασμένος TSI κινητήρας έκαναν το supermini της γερμανικής εταιρίας πιο ζηλευτό για αγορά. Μοναδικό του αρνητικό η σχετικά υψηλή του τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το Hyundai i20 όμως συνεχίζει να είναι o νικητής στη σύγκριση του με το VW Polo. Η αισθησιακή και σπορ σχεδίαση του, το ήπια υβριδικό σύστημα και οι τεχνολογία που κουβαλά το φέρνουν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνιστή του, με την τιμή του να είναι ο μεγάλος σύμμαχος του.


 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Hyundai i20 1.0 48v Hybrid VW Polo 1.0 TSI
Κινητήρας    
Κυβισμός (κ.εκ.) 998 999
Κύλινδροι/Βαλβίδες 3/12 3/12
Τροφοδοσία Βενζίνη, ήπια υβριδικό Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 100/4.500 95/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500 175/1.600
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/χειροκίνητο/μπροστά 5/χειροκίνητο/μπροστά
Start/Stop NAI NAI
Eπιδόσεις    
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,7 11,3
60-100 χλμ./ώρα με 4/5 9,8/13,1 10,2/15,8
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 14,2/19,1 17,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 188 187
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.250 1.240
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)    
Μέση εργοστασιακή WLTP 5 5,1
Μέση Δοκιμής 6 6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 142 146
Ρεζερβουάρ (λτ.) 40 40
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 262-1.075 351-1.165
Τιμή από (ευρώ) 18.190 ( DISTINCTIVE) 19.250 (LIFE)

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε