5 φωτογραφίες »

E-cars: Πόσο μειώνεται η αυτονομία τους τον χειμώνα και τι κάνουμε;

Διαβάστηκε από 5053 αναγνώστες - 3/1/2021

Γνωρίζατε ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό τους χειμερινούς μήνες; Διαβάστε απλούς τρόπους για να μεγιστοποιήσετε την εμβέλεια ενός EV, προστατεύοντας την επένδυσή σας.

 
 

BMW : Ολοκληρωμένες λύσεις, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Aftersales!

Τα e-cars είναι μία επιλογή αυτοκινήτου που έχει διαρκώς μεγαλύτερη αποδοχή. Επειδή, ωστόσο, πρόκειται για μία εντελώς καινούργια άρα και ξένη για αρκετού στην χώρα μας πραγματικότητα, υπάρχουν αρκετά «τυφλά» σημεία τα οποία πρέπει να προσέξουμε. Ειδικά τους χειμερινούς μήνες οι οδηγοί σε ένα EV πρέπει να είναι διπλά και... τριπλά υποψιασμένοι.
 
Γνωρίζουμε, εξάλλου, ότι οι μπαταρίες δεν έχουν ίδια διάρκεια ζωής σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Ό,τι συμβαίνει σε ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και στο smartphone μας, ισχύει και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου (American Automobile Association ή πιο γνωστή ως AAA) πραγματοποίησε σχετική έρευνα σύμφωνα με την οποία τα e-cars χάνουν έως και 41% του εύρους τους σε χαμηλές θερμοκρασίες! Το κύριο πρόβλημα δεν είναι ότι οι μπαταρίες αποφορτίζονται γρηγορότερα σε κρύες θερμοκρασίες, αλλά το ότι υπερλειτουργούν καταναλωτές και υπηρεσίες θέρμανσης που περιορίζουν αισθητά το εύρος του EV.
 


H AAA κατέληξε στην συγκεκριμένη διαπίστωση αφότου τέσταρε πέντε αυτοκίνητα, υπολογίζοντας τους μέσους όρους απώλειας εμβέλειας. Οι BMW i3, Chevrolet Bolt (κατ αντιστοιχία στην γερμανική αγορά ένα Opel Ampera-e), Nissan Leaf, Tesla Model S 75D και VW e-Golf δοκιμάστηκαν με χρήση δυναμόμετρου σε διαφορετικές χειμερινές θερμοκρασίες. Σε μείον επτά (-7) βαθμούς Κελσίου, η μειωμένη χωρητικότητα των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων ήταν ιδιαίτερα εμφανής.
 
Δεδομένου ότι δεν υπάρχει απώλεια θερμότητας από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά την εκκίνηση, η αντλία θερμότητας και ο ηλεκτρικός βοηθητικός θερμαντήρας πρέπει να προσπαθήσουν αρκετά στην κατανάλωση ενέργειας όταν υπάρχει για να ζεσταθεί το εσωτερικό για τους επιβάτες. Σε θερμοκρασίες κάτω από μηδέν βαθμούς Κελσίου, το ηλεκτρικό εύρος μειώθηκε κατά μέσο όρο 12% στη δοκιμή, όταν η εσωτερική θέρμανση δεν ήταν ενεργοποιημένη. Με ενεργοποιημένη θέρμανση μειώθηκε σε ποσοστό 41% κατά μέσο όρο! Συγκριτικά, η BMW έχασε το μεγαλύτερο εύρος από τα πέντε αυτοκίνητα που συμμετείχαν στο test, καθώς με θερμοκρασία 7 βαθμούς υπό του μηδέν και ενεργοποιημένη την θέρμανση έχασε το 50% της εμβέλειάς της! Τα Nissan Leaf και VW e-Golf είχαν τις καλύτερες επιδόσεις, χάνοντας μόνο 31% και 36% αντίστοιχα.


 
Μπορούμε να περιορίσουμε τις συγκεκριμένες απώλειες αυτονομίας; Φυσικά, αρκεί να ακολουθήσουμε τις απλές αλλά ταυτόχρονα αποτελεσματικές συμβουλές που δίνει η Auto Bild.
 
Έγκαιρη φόρτιση και γκαράζ
Πρώτα από όλα, πρέπει να είμαστε προνοητικοί. Η θερμοκρασία μπορεί να μεταβληθεί ραγδαία σε μικρό χρονικό διάστημα, συνεπώς είναι προτιμότερο να φορτίζουμε εγκαίρως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμη και νωρίτερα από ό,τι χρειάζεται. Οι απογευματινές ώρες είναι μία καλή στιγμή, ανεξάρτητα αν το EV έχει επάρκεια σε ενέργεια για τις ανάγκες της επόμενης ημέρας. Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πως η θερμοκρασία δεν θα πέσει απότομα κατά την διάρκεια της νύχτας. Και οι υψηλές απαιτήσεις ενέργειας το πρωί για τον κλιματισμό του αυτοκινήτου δεν είναι... σύμμαχος για την εμβέλεια.


 
Αν μάλιστα υπάρχει γκαράζ ή χώρος στάθμευσης σε μία πυλωτή και όχι στον δρόμο με τα ρεύματα αέρα από κάθε κατεύθυνση, είμαστε κερδισμένοι. Το αυτοκίνητο σε προστατευμένο χώρο δεν κινδυνεύει να παγώσει σε μεγάλο βαθμό και εξοικονομεί ενέργεια από την στιγμή που η απόψυξη των παραθύρων και η θέρμανση στο εσωτερικό ολοκληρώνονται γρηγορότερα.
 
Συνετή διαχείριση παροχών και προθέρμανση e-car
Οι υπηρεσίες-παροχές που εξασφαλίζουν στον οδηγό την χειμερινή περίοδο έχουν αυξάνει στο μέγιστο βαθμό την άνεση αλλά και την ασφάλειά του. Από τον αυτόματο κλιματισμό και την θέρμανση καθισμάτων και τιμονιού μέχρι τους θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, παρμπρίζ και παράθυρα, οι οδηγοί έχουν πληθώρα λειτουργιών να ενεργοποιήσουν ώστε να κάνουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου ζεστό ή να εξασφαλίσουν καλή ορατότητα. Ωστόσο, όσο περισσότεροι καταναλωτές ενέργειας χρησιμοποιούνται, τόσο περισσότερο μειώνεται η εμβέλεια. Εντέλει, το όχημα αντλεί όλη την ενέργεια από τη μπαταρία. Στην περίπτωση ενός μοντέλου που έχει εμβέλεια 150 χιλιομέτρων, το βράδυ, εξαιτίας του κλιματισμού πέφτει στα 100 ή και λιγότερα χιλιόμετρα. Επομένως, αν ταξιδεύετε μόνοι σας, είναι καλύτερο να ενεργοποιήσετε το θερμαινόμενο κάθισμα αντί να ενεργοποιήσετε πλήρως τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, κάνοντας συνετή διαχείριση.


 
Η τελευταία πρόταση της Auto Bild είναι η προθέρμανση του e-car σας. Μόλις οι μπαταρίες και το εσωτερικό έχουν έρθει στην κατάλληλη θερμοκρασία, το εύρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν μειώνεται πλέον τόσο πολύ. Προθερμάνετε ή ψύξτε το αυτοκίνητο ενώ είναι ακόμα συνδεδεμένο στην πρίζα. Αυτό μπορείτε συνήθως να το πράξετε μέσω application ή με την διαδικασία του προ-προγραμματισμού. Με τον τρόπο αυτό, το αυτοκίνητο παίρνει την ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται από το ηλεκτρικό δίκτυο, διατηρώντας ακέραιη την αυτονομία του.