3 φωτογραφίες »

Έρευνα: Οι εταιρείες λένε τις αληθινές καταναλώσεις?

Διαβάστηκε από 52388 αναγνώστες - 11/9/2020

Τα στοιχεία δείχνουν πως σταδιακά, η απόκλιση των εργοστασιακών τιμών κατανάλωσης με την πραγματικότητα, αρχίζει να μειώνεται σημαντικά. Έρευνα αποδεικνύει πως οι εταιρείες δείχνουν στους υποψήφιους αγοραστές μία πιο ρεαλιστική προσέγγιση γύρω από τις καταναλώσεις.

 
 
Ο ανεξάρτητος ερευνητικός οργανισμός ICCT ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ποιότητα των μετακινήσεων, ανακοίνωσε μία νέα μελέτη που δείχνει πως μετά το σκάνδαλο dieselgate αλλάζουν πολλά πράγματα προς όφελος των αγοραστών.
 
Παραμένει έως και στο 39% η απόκλιση
Παρά τα πιο ενθαρρυντικά στοιχεία, η έρευνα καταλήγει πως εξακολουθεί να φτάνει έως και το 39% η απόκλιση από την υποσχόμενη κατανάλωση στην πραγματική. Για να μεταφραστεί απλά και σε νούμερα το συγκεκριμένο ποσοστό, το ICCT υπολογίζει πως ένας μέσος οδηγός θα σπαταλήσει επιπλέον 400 ευρώ για καύσιμα, από αυτά που θα ξόδευε εάν ίσχυαν οι πολύ δελεαστικές πληροφορίες του κατασκευαστή.

Η νέα αυτή έκθεση του ICCT βασίζεται σε στατιστική ανάλυση δεδομένων για περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια οχήματα από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες. Μεταξύ των 15 πηγών είναι και η εκτεταμένη βάση δεδομένων δοκιμών της AUTO BILD, ενώ τα στοιχεία δείχνουν πως μετά από την εφαρμογή του WLTP έχει αυξηθεί και το ενδιαφέρον του κοινού γύρω από τις καταναλώσεις αλλά και τις εκπομπές αερίων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όμως κατάφεραν να εκπληρώσουν τα αυστηρότερα κριτήρια το 2015, με την επόμενη ημερομηνία ορόσημο να είναι η 1-1-2021.
 


Η Ε.Ε. συνεχίζει να πιέζει για χαμηλότερους ρύπους
Η Ε.Ε. έχει εκπονήσει ένα σχέδιο που σφίγγει ακόμα περισσότερο τον κλοιό στα καυσαέρια. Πιο συγκεκριμένα οι εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων θα πρέπει να μειωθούν κατά 37,5 τοις εκατό μεταξύ 2021 και 2030, ενώ από το 2021 οι κατασκευαστές θα υποχρεωθούν να καταγράφουν την πραγματική κατανάλωση καυσίμου – εκπομπών C02 και να τα δημοσιοποιούν σε κοινό και επιστήμονες. Ο επικεφαλής του ICCT-Europe στάθηκε και στην τιμωρία όσων εταιριών προσπαθούν να παραπλανήσουν, καθώς θεωρεί πως μία βαριά τιμωρία θα λειτουργήσει και ως παραδειγματισμός.
 
Πώς μπορώ να ελέγξω εάν το όχημα μου καίει περισσότερο από ότι θα έπρεπε;
Είναι καλύτερο να παρατηρήσετε την κατανάλωση καυσίμου για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όχι μόνο το προσωπικό στυλ οδήγησης, αλλά και η πυκνότητα κυκλοφορίας, οι καιρικές συνθήκες, η τοπογραφία, τα ελαστικά και η συντήρηση του αυτοκινήτου διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο τελικό νούμερο. Φουλάρετε το αυτοκίνητο με καύσιμο. Όταν λέμε φουλάρετε εννοούμε εντελώς, σε σημείο να κουνήσετε το όχημα λίγο με τα χέρια ώστε να διαλυθούν και οι τελευταίες φυσαλίδες για να χωρέσει όσο καύσιμο πραγματικά χρειάζεται. Έπειτα μηδενίστε τον χιλιομετρητή και πραγματοποιήστε μία διαδρομή, όχι μικρότερη από 100χλμ. Ξαναφουλάρετε το όχημα σας στο ίδιο βενζινάδικο και στην ίδια αντλία
Για να υπολογίσετε τώρα την πραγματική κατανάλωση, πολλαπλασιάστε τα λίτρα βενζίνης που συμπληρώσατε με το 100  και στη συνέχεια διαιρέστε το νούμερο με τα χιλιόμετρα που διανύσατε. Εάν για παράδειγμα συμπληρώσατε 38.27λτ. ενώ κάνατε 523χλμ. τότε: 38.27 επί 100 δια 523 = 7.32 λτ./100χλμ.
 


Πώς μετράει η Auto Bild την κατανάλωση σε ένα αυτοκίνητο;
Η Auto Bild δοκιμάζει περισσότερα από 700 οχήματα τον χρόνο μετρώντας στο καθένα την κατανάλωση του με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Πραγματοποιώντας την ίδια διαδρομή 155 χιλιομέτρων η οποία περιέχει 61 χλμ. επαρχιακό δρόμο, 40χλμ. πόλη και 54χλμ. αυτοκινητόδρομο.

 
Εάν το καινούργιο μου αυτοκίνητο καίει αρκετά παραπάνω, μπορώ να το επιστρέψω;
Η απάντηση είναι ναι, αλλά υπάρχει μία αυστηρή διαδικασία. Για να επιβεβαιωθεί πως το αυτοκίνητο καταναλώνει περισσότερη βενζίνη λόγω εργοστασιακής αστοχίας, θα πρέπει να ελεγχθεί σε πάγκο δοκιμών σύμφωνα με την ισχύουσα οδηγία της ΕΕ. Εάν αποδειχθεί ότι η πρόσθετη κατανάλωση είναι τουλάχιστον 10% παραπάνω, τότε τα χρήματα μπορούν να επιστραφούν στον ιδιοκτήτη.