4 φωτογραφίες »

Φωνητικές λειτουργίες στο αυτοκίνητο: Τι θα δούμε στο μέλλον

Διαβάστηκε από 9387 αναγνώστες - 30/3/2021

Τα αυτοκίνητα στο κοντινό μέλλον θα απαντούν σε πολύπλοκες προφορικές ερωτήσεις, θα μας ενημερώνουν για πράγματα που βρίσκονται στο περιβάλλον, ενώ μέσω του infotainment θα μπορούμε να κάνουμε πράγματα άσχετα με το αυτοκίνητο, όπως να παραγγέλνουμε φαγητό αλλά και να κλείνουμε εισιτήρια για μουσεία. Η Cerence μας δείχνει πώς θα γίνει αυτό.

 
 
Η τεχνολογία των φωνητικών εντολών, εκτός από τα smartphones έχει έρθει και στα σπίτια, αλλά και τα αυτοκίνητά μας. Όσον αφορά τα τελευταία, η Mercedes και η BMW είναι από τις κορυφαίες εταιρείες που εξοπλίζουν τα οχήματά τους με αυτή την τεχνολογία, και αμφότερες χρησιμοποιούν συστήματα της αμερικάνικης Cerence.

Η Cerence ειδικεύεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη με φωνητικές εντολές, και μετατρέπει τα οχήματα σε έξυπνα μεταφορικά μέσα. Στην έκθεση CES 2021, οι Αμερικάνοι παρουσίασαν νέες τεχνολογίες οι οποίες εξελίσσονται για άμεση μελλοντική χρήση από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η AUTO BILD κάνει μία επισκόπηση σε αυτές.

Ο φωνητικός έλεγχος γίνεται όλο και πιο έξυπνος.
Με το Cerence Drive 2.0, η εταιρεία παρουσίασε την τελευταία γενιά στους επεξεργαστές ομιλίας. Το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει είναι η τεράστια ταχύτητα με την οποία αναγνωρίζονται οι φωνητικές πληροφορίες. Η εταιρεία λογισμικού συναγωνίζεται και συγκρίνεται με άλλα, μεγάλα ονόματα στο χώρο, όπως η Alexa, η Siri και το Google Assistant. Συγκριτικά με αυτές, το σύστημα της Cerence είναι παντού πιο γρήγορο. Ωστόσο, προτού βγάλουμε βεβιασμένα συμπεράσματα, πρέπει να τονίσουμε πως το Drive 2.0 βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστικό στάδιο, ενώ τα προϊόντα του ανταγωνισμού κατασκευάζονται κανονικά. Δεν γνωρίζουμε ακόμα ποια θα είναι η πραγματική ταχύτητα που θα διαθέτει στην τελική μορφή παραγωγής του.
Αυτό που είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό, είναι η πολυπλοκότητα των αιτημάτων που κατανοεί το νέο σύστημα της εταιρείας. Στο μέλλον, θα μπορούν να γίνουν αντιληπτές πολλές εντολές του χρήστη με μία μόνο πρόταση. Πλέον η λειτουργία του συστήματος πλοήγησης κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης δεν θα αποτελεί πρόβλημα.



Η λειτουργία παρακολούθησης ματιών βοηθάει στην ανακάλυψη του γύρω περιβάλλοντος.
Η νέα τάση στην συνδεσιμότητα ακούει στο όνομα «Eyetracking», μέσω της οποίας τα μάτια του οδηγού παρακολουθούνται από ειδικές κάμερες. Η Cerence χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία προκειμένου να κάνει το περιβάλλον διαδραστικό για τον οδηγό και τους επιβάτες. Για παράδειγμα, περνώντας έξω από ένα κτήριο, όπως ένα μουσείο, κάνοντας την ερώτηση «τι κτήριο είναι αυτό;» ο βοηθός του αυτοκινήτου θα αρχίσει αμέσως να απαντά, δίνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες. Με περαιτέρω οδηγίες, είναι πολύ πιθανή η δυνατότητα πλοήγησης στο συγκεκριμένο σημείο, ή ακόμα και η αγορά εισιτηρίων.

Αυτή η λειτουργία δεν είναι απλά ένα όραμα για το μέλλον, αφού θα αρχίσει να διατίθεται στους ιδιοκτήτες της νέας Mercedes S-Class σε επερχόμενο update, ενώ θα υπάρχει ενσωματωμένο από την αρχή στην αμιγώς ηλεκτρική EQS. Η Mercedes ονομάζει αυτή τη λειτουργία «Travel Knowledge», ελληνιστί «Ταξιδιωτική Γνώση».



Πλήρης ενσωμάτωση του smartphone στο όχημα.
Με το «Cerence Extend», το σύστημα infotainment θα έχει μελλοντικά πλήρη πρόσβαση στα smartphones των επιβαινόντων. Σίγουρα, μέσω του Bluetooth, του Android Auto ή του Apple Carplay είναι και τώρα εφικτή η σύνδεση του κινητού με το αυτοκίνητο, αλλά δεν μπορούμε να χειριστούμε όλες τις λειτουργίες του μέσω του infotainment.
Με το νέο σύστημα που εξελίσσει η εταιρεία, οι πιο σημαντικές εφαρμογές θα λειτουργούν άμεσα στο αυτοκίνητο, χωρίς να χρειαστεί να πλησιάσουμε το smartphone. Με αυτό τον τρόπο, το ενσωματωμένο πρόγραμμα του οχήματος θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε εφαρμογές που δεν έχουν σχεδιαστεί για αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, στο γυρισμό για το σπίτι, ο οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το Cerence για να παραγγείλει και να πληρώσει ένα γεύμα. Το μόνο που θα χρειαστεί να κάνει είναι να κατέβει από το αυτοκίνητο για να παραλάβει το φαγητό.
Χάρη στο Cerence Extend, το τηλέφωνο θα μπορέσει να ενσωματωθεί στο αυτοκίνητο για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλο βαθμό.