2 φωτογραφίες »

Η Greenpeace καταγγέλλει τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

15/10/2020

Τα υβριδικά μοντέλα plug-in είναι πλέον δημοφιλή και θεωρούνται ως βασικοί πυλώνες μετάβασης στη πράσινη εποχή, με την Greenpeace να έχει εντελώς διαφορετική άποψη. Με μια πρόσφατη μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εκπομπές ρύπων είναι δυόμισι φορές υψηλότερες από αυτές των επίσημων δηλώσεων.

 
 
Τελικά είναι τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον; Σύμφωνα με πληροφορίες, η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Transport and Environment (T&E) κατέληξαν στο ότι τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα μόνο καλό δεν κάνουν στο περιβάλλον. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κινητήρες καύσης με ηλεκτρικά βύσματα φόρτισης δεν είναι τόσο φιλικοί προς το περιβάλλον, με τις μέσες εκπομπές ρύπων να είναι 117 αντί 44 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή δυόμισι φορές υψηλότερες από όσο θα έπρεπε. Με άλλα λόγια τα PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles) είναι μόνο κατά το ένα τρίτο φιλικότερα προς το περιβάλλον σε σχέση με τα τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα και ελάχιστα πιο αποτελεσματικά από τα συμβατικά υβριδικά αυτοκίνητα. 

Οι Βρετανοί περιβαλλοντολόγοι και μεταφορείς εξέτασαν 20.000 οχήματα στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Τόσο η τεχνολογία του κινητήρα όσο και η ανθρώπινη συμπεριφορά ευθύνονται για τον ανησυχητικές ενδείξεις.

Στα υβριδικά plug-in για παράδειγμα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως ενεργοποιείται συχνότερα από ό, τι είναι απαραίτητο λόγω του σχεδιασμού και το αμιγώς ηλεκτρικό εύρος είναι συχνά σημαντικά χαμηλότερο από αυτό που ορίζεται στην πραγματικότητα.



Επιπλέον, οι οδηγοί PHEV δεν φορτίζουν πάντα την μπαταρία και έτσι σπάνια χρησιμοποιούν την ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης χωρίς εκπομπές ρύπων. Με δεδόμενο τα παραπάνω η Greenpeace όπως και η German Environmental Aid ζήτησε να σταματήσει η χρηματοδότηση για plug-in υβριδικά μοντέλα.

Η ένωση βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επιβεβαίωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι τα ερευνητικά συμπεράσματα δεν αντιστοιχούν πάντα στην πραγματικότητα. Στη συνέχεια, επέκρινε το γεγονός ότι μόνο τα διετή δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα. Ο πρόεδρος της βιομηχανικής ένωσης Mike Hawes τόνισε την ευελιξία των υβριδικών κινητήρων plug-in, οι οποίοι όπως λίγες άλλες τεχνολογίες κίνησης είναι κατάλληλες για μεγάλα ταξίδια και συμβάλλουν στον καθαρό αέρα.

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλή στη Γερμανία τους τελευταίους μήνες. Σύμφωνα με την AUTO BILD η οποία βρέθηκε επανειλημμένα σε δοκιμές αντοχής  plug-in αυτοκινήτων καταλήγει στο συμπέρασμα ότι εκτός από τα πολλά δυνατά σημεία του αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, βρίσκει σοβαρές αποκλίσεις μεταξύ των πληροφοριών του κατασκευαστή και της πραγματικότητας όσον αφορά την αυτονομία και την κατανάλωση όπως με το Mitsubishi Outlander και το Toyota RAV4.