Η BMW ετοιμάζει την τρίτη γενιά του compact SUV X1, το οποίο θα αποκτήσει μεγαλύτερo μάκρος. Δείτε στο σχέδιο της Auto Bild τις πρώτες εικόνες του πολυτελούς μοντέλου, καθώς και πληροφορίες για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Μέσα στο 2022 αναμένεται ο διάδοχος της BMW X1. Το SUV της γερμανικής μάρκας κυκλοφορεί στις αγορές από το 2009 και έκτοτε έχουν εμφανιστεί δύο γενιές μοντέλων. Από το 2019, μάλιστα, υπάρχει και η facelift έκδοση, επομένως θεωρείται αρκετά φρέσκια η πιο πρόσφατη σειρά της BMW X1. Παρόλα αυτά, συγκριτικά με τα άλλα SUV των Βαυαρών της σειράς X, η Χ1 απέχει αρκετά από τον υπάρχοντα σχεδιασμό και design της BMW.
Τι γνωρίζουμε για το προσεχές μοντέλο; Πρώτα από όλα, χάρη στο γραφιστικό τμήμα της Auto Bild, μπορούμε να δούμε σε σχέδια πώς θα μοιάζει η επόμενη BMW X1. Οπτικά, λοιπόν, αναμένεται σαφώς πιο ελκυστική εμφάνιση συγκριτικά με τον προκάτοχό της. Η BMW δίνει στο SUV κάθετες επιφάνειες στον πρόβολό του, με ένα συνολικά απότομο και επιθετικότερο μπροστινό μέρος. Η κλασική γρίλια σχήματος νεφρού θα αποκτήσει έξτρα μέγεθος, αλλά οι διαστάσεις θα παραμείνουν εντός εύλογων ορίων. Οι προβολείς στο πίσω μέρος γίνονται στενότεροι, ενώ στο εσωτερικό της X1 υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνης αφής και δυνατότητα φωνητικού ελέγχου.
Συνολικά σε επίπεδο μεγέθους, η BMW ακολουθεί την τάση κατασκευής μεγαλύτερων μοντέλων, επομένως μην σας φανεί περίεργο αν το μήκος του επόμενου SUV αυξηθεί στα 4,6 μέτρα. Η σειρά F48 που κυκλοφόρησε σε όλο τον κόσμο έχει μήκος 4.439 χιλιοστά, ενώ η F49 της οποίας οι πωλήσεις γίνονται αποκλειστικά στην Κίνα έχει μάκρος 4.565 χιλιοστά. Αν πάντως αυξηθεί το μέγεθος του X1, αφενός θα πλησιάσει αρκετά τον μεγαλύτερο «αδερφό» του Χ3 (4.708 χιλιοστά), αφετέρου θα δημιουργήσει χώρο για ένα μικρότερο SUV, το BMW Urban Cross.
Όσον αφορά την γκάμα κινητήρων και το είδος κίνησης, η X1 παραμένει εντελώς compact. Βασίζεται ακόμα στην πλατφόρμα της Series 1, με εγκάρσια τοποθητημένους κινητήρες και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Εκτός από κινητήρες μικρού όγκου diesel και βενζίνης με τρεις κυλίνδρους, θα υπάρχουν επίσης τέσσερις κύλινδροι, όλοι σε συνδυασμό με τεχνολογία 48 volt για πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ. Ο κινητήρας 306 ίππων M135i από τη Series 1 ίσως χρησιμοποιηθεί για να εξοπλίσει την κορυφαία έκδοση. Η BMW αναμένεται να δημιουργήσει και plug-in hybrid μοντέλο στην X1. Σύμφωνα με τη νέα ηλεκτρονική στρατηγική των Γερμανών, ένα πλήρως ηλεκτρικό iX1 βρίσκεται προ των πυλών. Η τεχνολογία για το E-X1 προέρχεται βασικά από το iX3, αν και στο Χ1 η μονάδα αναπτύσσει λιγότερη ισχύ.
Στην Ελλάδα η υπάρχουσα βασική έκδοση σε βενζίνη ξεκινά λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ. Το θετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι πώς η γερμανική μάρκα δεν επαναπαύεται. Έτσι, εμείς βγαίνουμε κερδισμένοι, περιμένοντας επίσημες ανακοινώσεις για μία πιθανή νέα BMW X1 μέσα στο 2022.