4 φωτογραφίες »

Νέοι κινητήρες για mild hybrid από την Mercedes

4/11/2020

Η Mercedes ανανεώνει την γκάμα των κινητήρων της, λανσάροντας στην αγορά δύο νέα είδη, τα οποία προσανατολίζεται να ενσωματώσει σε mild hybrid μοντέλα στην επερχόμενη C-Class.

 
 
Η Mercedes ενισχύει ακόμη περισσότερο το «ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιό» της. Ο κορυφαίος γερμανικός κολοσσός παρουσιάζει στην αγορά δύο νέους mild hybrid υβριδικούς κινητήρες. Με την δημιουργία τους διευρύνεται περισσότερο η εξάπλωση της Mercedes στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. Η στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας εκτός από τα mild hybrid, βασίζεται επιπροσθέτως στα plug-in υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.
 
Πλέον, οι Γερμανοί ηλεκτροδοτούν τον πρώτο τους τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα. Επιπρόσθετα, με το νέο diesel mild hybrid έδωσαν μία εναλλακτική λύση ανάφλεξης με συμπίεση. Μέχρι πρότινος, η Daimler χρησιμοποιούσε την τεχνολογία των 48 volt μόνο για βενζινοκινητήρες, κάτι που από εδώ και στο εξής παύει να ισχύει.
 
Πάμε να δούμε αναλυτικά τι διαφορετικό έχουν οι δύο νέοι κινητήρες που λανσάρει η Mercedes.


 
Πρώτη φορά τετρακύλινδρος με ISG
Ξεκινώντας από τον βενζινοκινητήρα με την ονομασία M 254, έχουμε να κάνουμε βασικά με έναν κλασικό inline τετρακύλινδρο από τη νέα σειρά κινητήρων της Mercedes.  Ο κινητήρας αποδίδει έως και 272 ίππους και αναπτύσσει μέγιστη ροπή 400 Nm. Χάρη στην ενσωματωμένη γεννήτρια μίζας (ISG, start and stop system), δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα που αντικαθιστά τη μίζα, μπορούν να προκύψουν επιπλέον 15 kW (20 άλογα) και 180 Nm για ενίσχυση. Το ISG χρησιμοποιείται επίσης από τη Mercedes στον ήδη γνωστό εξακύλινδρο inline κινητήρα M 256. Οι Σουηβοί έχουν αναθεωρήσει τον ηλεκτρικό κινητήρα και εγκαθιστούν νέο κινητήρα δεύτερης γενιάς. Εδώ το ISG μετακινείται από τον κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων, με την Mercedes να έχει πλέον δίσκο με αρθρωτή δομή, χαρακτηριστικό που τελικά μειώνει το κόστος. Για όσους δεν γνωρίζουν, στόχος για το σύστημα ISG είναι να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κλείνοντας αυτόματα τον κινητήρα, όταν το όχημα βρίσκεται σε ακινησία (κόκκινο φανάρι, κυκλοφοριακή συμφόρηση).
 
Το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic έχει επίσης τροποποιηθεί ουσιαστικά για τον σκοπό αυτό. Τα ηλεκτρονικά και τα ψυγεία των γραναζιών έχουν πλέον μετακινηθεί απευθείας στο περίβλημα του κινητήρα. Η συγκεκριμένη μετατόπιση δεν αποτελεί καινοτομία για την Mercedes, μιας και ο προμηθευτής ZF βασίζεται σε αυτόν τον τύπο κατασκευής για το 8HP αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο χρησιμοποιείται στην BMW, μεταξύ άλλων.


 
Στο μπλοκ κινητήρα, η Mercedes εφαρμόζει σχεδόν κάθε τεχνολογία που χρησιμοποιεί σε παρόντα μοντέλα της. Οι σωλήνες των εμβόλων είναι επικαλυμμένοι, η μετεπεξεργασία των καυσαερίων γίνεται απευθείας στον κινητήρα και οι κύλινδροι είναι κωνικού σχήματος στο κάτω μέρος τους. Αποτέλεσμα εντελώς νέας τεχνολογίας είναι ο τουρμποσυμπιεστής ο οποίος προέκυψε από συνεργασία με την ομάδα της Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Ο νέος τμηματικός φορτωτής πηγαίνει την αρχή του twin-scroll ένα βήμα παραπέρα. Τα καυσαέρια ρέουν από τους κυλίνδρους 1 και 4, ενώ οι 2 και 3 διαχωρίζονται μεταξύ τους και οδηγούνται σε διαφορετικές περιοχές της τουρμπίνας. Η ποσότητα της ροής καυσαερίων ρυθμίζεται από πτερύγια. Το αποτέλεσμα: υψηλό επίπεδο απόδοσης χωρίς τη χρήση μεταβαλλόμενης γεωμετρίας πτερυγίων. Για να ξεπεράσει τον turbo diesel, η Mercedes χρησιμοποιεί έναν επιπλέον ηλεκτρικό συμπιεστή. Το μείγμα του επιπρόσθετου συμπιεστή και του κλασικού υπερσυμπιεστή επιτρέπει στη Mercedes, χάρη στην εξαιρετική τεχνολογία ελέγχου, να αυξήσει την απόδοση του κινητήρα έως και 30 kW (41 άλογα) για 30 δευτερόλεπτα.
 
Τεχνολογία 48 volt και σε diesel κινητήρα
Στο γενικότερο πλαίσιο της νέας γενιάς κινητήρων, η Mercedes τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια για πρώτη φορά έναν diesel κινητήρα. Ο τετρακύλινδρος ονομασίας OM 654 M είναι επίσης εξοπλισμένος με ISG και έχει μέγιστη ιπποδύναμη 265 άλογα. Η μέγιστη ροπή θα φτάνει τα 550 Nm. Η βασική μορφή του κινητήρα είναι γνωστή, αλλά έχει ανανεωθεί λόγω και της άμεσης σύνδεσης με την ηλεκτροκίνηση. Ένας νέος στροφαλοφόρος άξονας αυξάνει το εκτόπισμα από 1950 στα 1993 κυβικά εκατοστά, ενώ η πίεση έγχυσης έχει αυξηθεί από 2500 σε 2700 bar. Το ISG που χρησιμοποιείται είναι και στην προκειμένη περίπτωση δεύτερης γενιάς. Παρέχει στον diesel κινητήρα επιπλέον 15 kW (20 άλογα) όταν παίρνει ώθηση. Η ροπή είναι ελαφρώς υψηλότερη από ότι την αντίστοιχη του βενζινοκινητήρα, με τον diesel να υποστηρίζει ροπή 200 Nm.


 
Η Mercedes σκόπευε αρχικά να προσφέρει τους δύο κινητήρες στην ανανεωμένη E-Class μέχρι το τέλος του έτους, ωστόσο την τελευταία στιγμή το πλάνο ακυρώθηκε. Όπως επιβεβαίωσε στην AUTO BILD στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Mercedes θέλει επί του παρόντος να επικεντρωθεί περισσότερο στα plug-in υβριδικά μοντέλα της. Αυτό σημαίνει ότι τα δύο ήπιας μορφής υβριδικά μπαίνουν στον πάγο μέχρι το 2021.
 
Σε ποιο αυτοκίνητο, ωστόσο, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν οι κινητήρες; Απόλυτο φαβορί και για τους δύο φαντάζει η νέα C-Class. Στην στρατηγική πλήρους «εξηλεκτρισμού» της Mercedes μοιάζει απόλυτα φυσιολογικό σενάριο τα mild hybrid μοντέλα να εμφανιστούν μέσω της επερχόμενης C-Class.