Opel: Από το έμβλημα εταιρείας ραπτομηχανής στον κεραυνό!
Η ιστορία μας αρχίζει πριν από 158 χρόνια. Στις 21 Ιανουαρίου 1862 o Adam Opel δημιουργεί στην πόλη Rüsselsheim μία εταιρεία που στα πρώτα χρόνια ύπαρξής της αναλαμβάνει την κατασκευή ραπτομηχανών. Δεκατέσσερα χρόνια αργότερα ξεκινά δειλά δειλά την προσέγγιση των κινούμενων οχημάτων δημιουργώντας τα πρώτα ποδήλατα, τις μεγάλες ρόδες που εκείνη την εποχή χρησιμοποιούνταν ευρέως από τον κόσμο. Η μεγάλη στροφή στην παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε το 1899, με τον ιδρυτή της εταιρείας να έχει πεθάνει τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Η συνεργασία με έναν κλειδαρά, τον Friedrich Lutzmann, ο οποίος σχεδίαζε αυτοκίνητα, έφερε στην πράξη το πρώτο αυτοκίνητο Opel στα τέλη του 19ου αιώνα. H χήρα του Opel αλλά και οι δύο μεγαλύτεροι γιοι του, χωρίς να το γνωρίζουν, άνοιξαν νέα μονοπάτια που συνεχίζουν να επηρεάζουν τις ζωές μας τόσα χρόνια μετά.
Από τότε ξεκίνησε ένα τεράστιο κεφάλαιο στον χώρο των τεσσάρω και όχι μόνο τροχών, με μία αυτοκινητοβιομηχανία που διαρκώς εξελίσσεται. Πριν από μερικές ημέρες, η Opel αποφάσισε να «εκσυγχρονίσει» το λογότυπο της μάρκας και να διαμορφώσει με κεντρικό άξονα το «New Opel» την μελλοντική εταιρική της ταυτότητα. Ο γερμανικός κολοσσός προσθέτοντας κίτρινο φόντο αλλά και πιο έντονο προφίλ στον χαρακτηριστικό κεραυνό του σήματος, δίνει ακόμη περισσότερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και καταδεικνύει την γενικότερη αλλαγή στην φιλοσοφία της.
Το πρώτο κεφάλαιο της ιστορίας
Όπως είναι αυτονόητο μετά από ενάμιση αιώνα «ζωής», το σήμα της Opel πέρασε από πάρα πολλά στάδια προτού λάβει την σημερινή του μορφή. Η διαδρομή μέσα στα χρόνια, μάλιστα, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όταν το 1901 η σύμπραξη με τον Lutzmann ολοκληρώθηκε, οι απόγονοι του Adam Opel στράφηκαν στην γαλλική Automobiles Darracq France. Από το 1902 τα μοντέλα εφοδιάστηκαν με πλάκα ορείχαλκου, το σχήμα της οποίας έδωσε αργότερα το έμβλημα «Opel eye». Ακολούθησαν μέχρι το 1909 αρκετές δοκιμές και πειραματισμοί, ιδίως όσον αφορά τα γράμματα του εμβλήματος, προτού γίνει σήμα κατατεθέν της μάρκας το «Opel eye» μία χρονιά αργότερα, το 1910. Μάλιστα, η πιο δημοφιλής μοτοσικλέτα της Opel, η Motoclub από το 1928, φορά το... μάτι της Opel.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1930 έως τη δεκαετία του 1960, τα επιβατικά αυτοκίνητα μετέφεραν ένα δαχτυλίδι το οποίο «κοβόταν» στο μέσο από ένα είδος ιπτάμενου αντικειμένου με κατεύθυνση προς τα αριστερά, το οποίο σε κάποια μορφή θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως ζέπελιν. Το συγκεκριμένο λογότυπο χρησιμοποιήθηκε από το 1935 ως συνώνυμο της προόδου και της καινοτομίας. ...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σχολιάστε |