autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

Plug-in hybrid: θα χάσουν αξία λόγω των νέων ηλεκτρικών;

12/3/2021

Η εξέλιξη της τεχνολογίας στην φόρτιση μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χτυπά... καμπανάκι για την μελλοντική αξία των plug-in hybrid, τα οποία ενδεχομένως ως μεταχειρισμένα να μην έχουν την ίδια αποδοχή από το αγοραστικό κοινό.

Μολονότι στην ελληνική αγορά του αυτοκινήτου οι επιδοτήσεις για την αγορά plug-in hybrid αυτοκινήτων να περιορίζονται αποκλειστικά σε ταξί και επαγγελματικά οχήματα, στον υπόλοιπο κόσμο υπάρχουν σαφή κίνητρα για το συγκεκριμένο είδος εναλλακτικής κίνησης. Στην χώρα μας κρίθηκε ασύμφορο να δοθούν ανταποδοτικά οφέλη στους ιδιοκτήτες επιβατικών ΙΧ, διότι στην πλειονότητά τους κινούνται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, άρα η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την οδήγηση στον αστικό ιστό της πόλης παραμένει.
 
Σε παγκόσμιο επίπεδο επικρατεί διαφορετική άποψη που εκφράζεται με ανεβασμένους αριθμούς πωλήσεων. Συν τοις άλλοις, χάρη στις πρόσθετες φορολογικές ελαφρύνσεις δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό η παγκόσμια τάση αγοράς PHEV, μοντέλων δηλαδή με κινητήρες καύσεις και ηλεκτροκινητήρες φόρτισης που προσφέρουν σημαντική ηλεκτρική αυτονομία. Ενδεικτικά, στην γερμανική αγορά σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 463,5% στα νέα αυτοκίνητα PHEV τον Σεπτέμβριο του 2020 (20.127 αγορές), σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της περασμένης χρονιάς!
 
Παρόλα αυτά, η διαρκώς ακμάζουσα «στροφή» στα plug-in hybrid ενδεχομένως στο μέλλον να γίνει δίκοπο μαχαίρι για τους ιδιοκτήτες που θα θελήσουν να τα επαναφέρουν στην αγορά ως μεταχειρισμένα. Ειδικοί του χώρου όσον αφορά την έννοια υπολειμματικής αξίας ενός προϊόντος αλλά και την αποτίμηση ενός αυτοκινήτου εκφράζουν δημόσια την ανησυχία τους για ενδεχόμενη απαξίωση των PHEV και αμφιβάλλουν για το εάν τα μελλοντικά μεταχειρισμένα θα μπορούν να μεταπωλούνται ακριβότερα από ό, τι ένα αντίστοιχο μεταχειρισμένο βενζινοκίνητο ή diesel.


 
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η ποιότητα της κατανάλωσης. Τα plug-in hybrid λανσάρονται στην αγορά ως αυτοκίνητα με φιλική προς το περιβάλλον συμπεριφορά κινητήρα. Αν ωστόσο ευσταθούν κατηγορίες οικολογικών οργανώσεων, όπως λόγου χάρη η Greenpeace, που κάνουν λόγο για μεγαλύτερες εκπομπές αέριων ρύπων CO2 από ό, τι υποστηρίζεται, ο πιθανός αγοραστής θα σκεφτεί περισσότερες από μία φορές το αν αξίζει να προτιμήσει ένα τέτοιο μοντέλο. Εξάλλου, δεν είναι υποχρεωτικό για τον αγοραστή ενός PHEV να επιλέγει την ηλεκτροκίνητη mode οδήγηση, συνεπώς μπορεί οι καταγγελίες να ευσταθούν αν έχουμε να κάνουμε με διαρκή χρήση του κινητήρα καύσης.
 
 Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως  έχουμε να κάνουμε με ένα «δύσκολο» αυτοκίνητο, μεγάλου βάρους και αμαξώματος για να χωρέσει η μπαταρία και τα δύο είδη κινητήρα, το οποίο σε ιδιώτες δεν είναι και τόσο αγαπημένη επιλογή. Ειδικά, αν δεν υπάρχει στο σπίτι η κατάλληλη υποδομή φόρτισης, με έναν σταθμό ταχείας φόρτισης Wallbox για παράδειγμα.
 
Αν μάλιστα στο μέλλον με την εξέλιξη της τεχνολογίας η φόρτιση ενός ηλεκτροκίνητου γίνεται σε χρόνο-ρεκόρ, ποιος θα εμποδίσει κάποιον από το να προτιμήσει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο και όχι ένα plug-in hybrid το οποίο θα έχει βελτιωμένη ηλεκτρική αυτονομία; Υπόθεση εργασίας, φυσικά, την οποία ωστόσο πρέπει να επεξεργαστούμε.
 
Σε κάθε περίπτωση, οι πιέσεις που δέχονται οι υπολειμματικές αξίες των plug-in hybrid θα παραμείνουν τουλάχιστον μέχρι το 2025 όταν και η αγορά αναμένεται να προσαρμοστεί περισσότερο στην νέα πραγματικότητα. Τότε, ένα μεταχειρισμένο PHEV, ίσως έχει αντίστοιχους όρους μεταπώλησης με ένα αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις