Θα καταργηθούν όλοι οι κινητήρες Βενζίνης και Diesel
Διαβάστηκε από 8657 αναγνώστες - 18/11/2020
Οι προδιαγραφές του νέου συστήματος εκπομπών ρύπων Euro 7 είναι τόσο υψηλές που ενδεχομένως να στείλoυν στην... απόσυρση τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ποιες θα είναι οι τιμές εκπομπών από το 2025 και μετά, τις οποίες μοντέλα με θερμικό μοτέρ δεν μπορούν να ακολουθήσουν; Αυτές είναι οι πρώτες πληροφορίες.
Οι πιέσεις που δέχονται τα αποκλειστικά εξοπλισμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα έντονες, εξαιτίας της αυξανόμενης ζήτησης και στροφής στην αγορά μοντέλων με εναλλακτικό τρόπο κίνησης (π.χ. αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid). Στο άμεσο μέλλον, δε, αναμένεται να βρεθούν σε ολοένα και πιο δύσκολη θέση με το νέο σύστημα εκπομπών ρύπων Euro 7. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προγραμματίζει να εγκρίνει το αυτοστηρότερο πρότυπο εκπομπών μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2021 με στόχο να εξασφαλίσει ότι τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα έχουν καθαρό χαρακτήρα σε ολόκληρη την διάρκεια της ζωής τους.
Με την πανδημία του κορωνοϊού να έχει επηρεάσει κάθε πτυχή της ζωής μας, αναμένεται μείωση της αγοράς αυτοκίνητων μέσα στο 2020. Ενδεικτικά, στην Γερμανία το 2019 ταξινομήθηκαν 3,5 εκατομμύρια νέα μοντέλα, αριθμός που θα μειωθεί στο έτος που διανύουμε. Από το 2025, όταν το σύστημα εκπομπών ρύπων Euro 7 θα τεθεί σε πλήρη ισχύ σε ολόκληρη την ΕΕ, το νούμερο των αυτοκινήτων θα λιγοστέψει ακόμη περισσότερο, καθώς πολλά μοντέλα δεν θα υπάρχουν καν στην αγορά.
Οι αυστηροί στόχοι περιορισμού των εκπομπών CO2 έχουν τεθεί προ πολλού και πλέον το ζήτημα είναι να περιοριστούν άλλοι ρύποι (όπως λόγου χάρη τα μικροσωματίδια NOx, τα οξείδια του αζώτου δηλαδή), λόγω των οποίων έχουν ήδη οριστεί απαγορευτικά σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επεξεργάζεται μελέτη 66 σελίδων από εμπειρογνώμονες (Συμβουλευτική Ομάδα για τα Πρότυπα Εκπομπών Αυτοκινήτων), μέσω της οποίας κατατίθεται συγκεκριμένες προτάσεις, που γνωρίζει και παραθέτει η Auto Bild.
Αρχικά, στο μέλλον, τα νέα αυτοκίνητα θα επιτρέπεται να εκπέμπουν μόνο 30 mg / χλμ NOx, ενώ σε ένα δεύτερο σενάριο ακόμη και μόνο 10 mg / χλμ. Οι προηγούμενες τιμές ήταν 60 mg για κινητήρες βενζίνης, 80 mg για diesel κινητήρες. Το μονοξείδιο του άνθρακα αναμένεται να μειωθεί από 1000 ή 500 mg σε 300 ή 100 mg.
Το RDE test, δοκιμή η οποία χρησιμοποιεί μια φορητή συσκευή για τη μέτρηση της συμμόρφωσης με τις οριακές τιμές ακόμη και κατά την οδήγηση (PEMS, Portable Emission Measurement System), θα αποκτήσει πιο ενεργό ρόλο και αυστηρότερες προϋποθέσεις. Ήδη λειτουργεί συμπληρωματικά με τις μετρήσεις WLTP. Το RDE (Real Driving Emission) λαμβάνει υπόψη ορισμένες παραμέτρους (μέση ταχύτητα, εξωτερική θερμοκρασία, στάθμη θάλασσας, τουλάχιστον 16 χλμ. απόσταση οδήγησης), προτού βγάλει τα συμπεράσματά του.
Επί παραδείγματι, μετά από μια εκκίνηση ενώ ο κινητήρας είναι κρύος, έως ότου ο καταλυτικός μετατροπέας ζεσταθεί, τα αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερους ρύπους από ό, τι σε θερμοκρασία λειτουργίας, ακόμη και με τέρμα πατημένο το γκάζι. Στο νέο test, επιτρέπεται να το full γκάζι, θεωρητικά για όλη την ώρα, σε απόσταση ωστόσο πολύ μικρότερη, στα 5 χλμ.
Μακροπρόθεσμα, τα αυτοκίνητα θα πρέπει να συμμορφώνονται με αυτές τις τιμές
σε θερμοκρασίες από -10 έως +40 βαθμούς Κελσίου
σε υψόμετρο 1000 ή 2000 μέτρων, ενώ προηγουμένως το ταβάνι ήταν μάξιμουμ 700 μέτρα
νέο όριο θεωρητικής «διάρκεια ζωής» στα 15 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα (προηγούμενο όριο τα 160.000 χιλιόμετρα), διάστημα στο οποίο πρέπει να προσαρμόζονται στις παραπάνω τιμές
οι κανόνες αυτοί, μάλιστα, θα ισχύσουν και για οχήματα που ρυμουλκούν ποδήλατα ή έχουν μπαγκαζιέρα και τρέιλερ.
Το προηγούμενο ανεκτό όριο των 25-30 mg από την φορητή συσκευή μέτρησης συμμόρφωσης εκπομπών (PEMS) αναμένεται να καταργηθεί. Ουσιαστικά, αυτό συνεπάγεται ότι για να έχετε σίγουρα εκπομπές ρύπων κάτω από 30 mg, ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να εκπέμπει 0 mg NOx. Το συγκεκριμένο προαπαιτούμενο θα ήταν μια πρόκληση για τους σύγχρονους κινητήρες καύσης, οι οποίοι ξεχωρίζουν για το πιο «καθαρό» προφίλ που είχαν ποτέ. Οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας μιλούν για μια «δήλωση πολέμου» και το de facto τέλος για τους κινητήρες diesel και βενζίνης εάν επρόκειτο να υιοθετηθεί το Euro 7.
«Η Κομισιόν θέλει να ορίσει ότι στο μέλλον ένα αυτοκίνητο πρέπει τυπικά να μην έχει εκπομπές ανεξαρτήτως οδηγικής συνθήκης - είτε τραβάει ένα τρέιλερ σε βουνό είτε βρίσκεται σε αργή κίνηση στην πόλη. Αυτό είναι τεχνικά αδύνατο και όλοι το γνωρίζουν», ανέφερε η επικεφαλής της VDA (Σύνδεσμος Βιομηχανίας Αυτοκινήτων στην Γερμανία), Hildegard Müller.
Από την πλευρά τους, οι μηχανικοί δηλώνουν ότι τα πρότυπα έχουν καθοριστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορούν να τηρηθούν καθόλου. Το μέλλον θα δείξει το 2025 θα πέσουν οι «τίτλοι τέλους» για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.