5 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Audi RS e-Tron GT

Διαβάστηκε από 7064 αναγνώστες - 17/11/2020

Το Audi RS e-tron GT βασίζεται στην Porsche Taycan, αλλά έχει το δικό του, ξεχωριστό χαρακτήρα. Η AUTO BILD το οδήγησε αποκλειστικά και σου μεταφέρει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.

 
 
Το νέο Audi RS e-tron GT βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την Porsche Taycan, διαθέτοντας κατά 40% πανομοιότυπα μέρη, αλλά ο χαρακτήρας του πρώτου μοντέλου είναι διαφορετικός. Και δεν είναι η πρώτη φορά, που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Πολλές φορές, για λόγους περιορισμού του κόστους, αλλά και της γρήγορης προώθησης του νέου προϊόντος στην παραγωγή, οι κατασκευάστριες εταιρείες φροντίζουν να κρατούν κάποιους… άσσους στο μανίκι τους, ώστε το δικό τους προϊόν να διαφοροποιείται σε σχέση με αυτό, που κατασκευάστηκε νωρίτερα, τονίζοντας τα χαρακτηριστικά στοιχεία της φίρμας. Για παράδειγμα, τα Audi A3 και VW Golf έχουν μεν κοινά τεχνολογικά στοιχεία, αλλά ο χαρακτήρας τους είναι σαφώς διαφορετικός, από την οδική συμπεριφορά τους μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια στο εσωτερικό τους.


 
Άνετο, όπου είναι δυνατόν, και δυναμικό, όταν είναι απαραίτητο, λένε οι προδιαγραφές. Με ισχύ 598 PS και μέγιστη ροπή 830 Nm (στη λειτουργία overboost τα PS είναι 646!), ο δυναμισμός δεν αποτελεί πρόβλημα. Επιταχυνόμενο από στάση με το launch control, το Audi RS e-tron GT πυροβολεί πάνω από την άσφαλτο και μετά από περίπου 400 μέτρα έχει αναπτύξει ταχύτητα περίπου 230 km/h! Respect!

Το ηλεκτροκίνητο Audi είναι, όμως, πολύ πιο επιφυλακτικό στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Η ρύθμιση της ανάρτησης διαφέρει από αυτήν του… δωρητή της τεχνολογίας του και κατάγεται από το Zuffenhausen. Όπως υποδεικνύουν τα δύο γράμματα GT (που σημαίνουν Gran Turismo), το Audi είναι ένα μοντέλο για διαδρομές διαρκείας. Από τη μία, δε θα λέγαμε πως είναι ιδιαίτερα ήπιο και μαλακό, αλλά δεν ταλαιπωρεί κιόλας τη σπονδυλική στήλη των επιβατών του. Αυτή η φίνα ρύθμιση καθίσταται εφικτή από τη συνεργασία των ελατηρίων αέρα με τρεις θαλάμους (για πρώτη φορά σε ένα Audi) με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Στο πρόγραμμα δυναμικής οδήγησης, το μοντέλο από το Ingolstadt… σφίγγει τα δόντια του και το αμάξωμά του καταλήγει μόλις 10 χιλιοστά πάνω από την άσφαλτο, Ωστόσο, ακόμα και τότε δε γίνεται υπερβολικά σκληρό, παραμένοντας στο μέγιστο βαθμό GT.
Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, το Audi υποστρέφει περισσότερο ή λιγότερο σημαντικά. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Audi «είναι ρυθμισμένο σκόπιμα έτσι, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί πάντα να ελέγχεται». Πράγματι, αν πάρετε το πόδι σας απότομα από το δεξί πεντάλ, το RS e-tron GT, το οποίο ζυγίζει περίπου 2,3 τόνους, ακολουθεί τη γωνία, που έχει ορίσει το σύστημα διεύθυνσης.


 
Οδηγώντας
Ωστόσο, ακόμα και το καλύτερο σύστημα τετρακίνησης δεν μπορεί να αναιρέσει εντελώς τους νόμους της φυσικής. Παρότι το RS e-tron GT «ρίχνεται» στη στροφή εφοδιασμένο με όλα τα πιθανά καλούδια της τεχνολογίας, ο οδηγός αισθάνεται σαφώς το βάρος του αυτοκινήτου, ένα φορτίο, που ωθεί τον ίδιο και το… ίδιο προς τα έξω. Πάντως, το RS e-tron GT "ανακοινώνει" με ευγένεια στον οδηγό πού βρίσκεται το όριο και δεν του βάζει ασκήσεις, που δε λύνονται. Μπορείτε να φανταστείτε τα πάντα εκ των προτέρων, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει με ένα GT. Παρεμπιπτόντως, τα καθίσματα τα καταφέρνουν θαυμάσια με την ισορροπία μεταξύ άνεσης και σπορτίφ συμπεριφοράς, όντας τελικά εξαιρετικά άνετα. Είναι απίστευτο πόσο γρήγορα μπορείτε να οδηγείτε χαλαρά αυτό το αυτοκίνητο.



Όπως φανερώνουν τα γράμματα "RS", αυτή η έκδοση των 646 PS είναι η πιο καυτή εκδοχή του e-tron GT, ενώ θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη. Τις γνωρίζουμε από την Taycan, η οποία διατίθεται επίσης ως 4S, Turbo και Turbo S. Μερικές φορές, όταν δύο πλευρές κάνουν το ίδιο πράγμα, προκύπτει και παρόμοιο αποτέλεσμα...

Συμπέρασμα
Όσοι πίστευαν ότι με το RS e-tron GT θα οδηγούσαν μία Porsche Taycan με νέο αμάξωμα, θα εκπλαγούν. Η Audi, έβαλε τα δικά της… αρώματα και επικεντρώθηκε στην παροχή περισσότερης άνεσης.