Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
8 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Skoda Enyaq iV 80

Διαβάστηκε από 16021 αναγνώστες - 20/4/2021

Το Skoda Enyaq κινείται απλώς ηλεκτρικά και, όπως συνηθίζεται στη φίρμα, παραμένει έξυπνο. Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που εξέλιξε η ίδια η Skoda!

Η ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού, η ξύστρα πάγου, οι θήκες για το κινητό τηλέφωνο, ο μακρύς λαιμός πλήρωσης για το νερό των υαλοκαθαριστήρων... Όλα ήταν στη θέση τους στο πνεύμα του Simply Clever που πρεσβεύει η Skoda. Αυτό ισχύει και με το Enyaq, που είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας. Οδηγούμε το ηλεκτρικό SUV στην έκδοση των 204 PS του Enyaq iV 80!



Το Enyaq (το "Enya" προέρχεται από την κελτική γλώσσα και, σύμφωνα με τη Skoda, σημαίνει «πηγή της ζωής») βασίζεται στο αρθρωτό πλαίσιο ηλεκτροκίνησης (MEB) του ομίλου VW. Ο πλησιέστερος συγγενής είναι το VW ID.4. Αλλά το μοντέλο της Skoda έχει πολύ πιο πετυχημένη σχεδίαση, κατά την άποψή μας. Και αυτό επειδή το Enyaq έχει ξεκάθαρη σχεδίαση, χωρίς πολλά... στολίδια και μοντέρνους τροχούς. Επίσης, είναι αρκετά τεράστιο, αλλά με μήκος 4,65 μέτρων είναι μάλιστα πιο μικρό σε μήκος ακόμα και σε σχέση με μία Skoda Octavia, που εκτείνεται στα 4,69 μέτρα.

 
Εσωτερικό-χώροι
Οι σχεδιαστές έχουν βρει επίσης μια φίνα γραμμή στη διαμόρφωση του εσωτερικού, καθώς όλα δείχνουν πολύ κομψά. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται μόνο μια μικρή οθόνη πληροφοριών (5,3 ιντσών), της οποίας η λειτουργία γίνεται κυρίως μέσω της μεγάλης κεντρικής οθόνης αφής, που στο Enyaq 80 είναι 13 ιντσών. Ωστόσο, το σύστημα πολυμέσων MIB3 από την πλατφόρμα της VW χρειάζεται βελτίωση γιατί η οθόνη έχει αργές αντιδράσεις, η πλοήγηση στο menu μπερδεύει ελαφρώς το χρήστη και τα γραφικά δεν είναι εντελώς ενημερωμένα. Όλα είναι παρόμοια με το VW Golf.
Τόσο μπροστά όσο και πίσω υπάρχουν βολικές αναλογίες χώρων και άνετα καθίσματα, ενώ ακόμα και υψηλόσωμοι επιβάτες δε θα ταλαιπωρηθούν στις πίσω θέσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο μεταξύ 585 και 1.710 λίτρων και η πλάτη της πίσω σειράς θέσεων είναι διαιρούμενη κατά το ήμισυ.



Με 3 επιλογές κινητήρων
Το Enyaq διατίθεται σε τρεις παραλλαγές μπαταρίας: 55 kWh με 148 PS, 62 kWh με 180 PS και 82 kWh με 204 PS, όλα με τον κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος ενώ στον πίσω άξονα μεταδίδεται και η κίνηση. Τα μοντέλα με τετρακίνηση (δηλαδή έναν επιπλέον κινητήρα στον μπροστινό άξονα) και 265 PS και 306 PS θα ακολουθήσουν αργότερα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν ένα Enyaq 80, με μεγάλη μπαταρία και σήμερα τον πιο ισχυρό κινητήρα. Από πλευράς επιδόσεων η Skoda δίνει 8,6 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 km/h.  

Η επιτάχυνση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ομαλή και εντυπωσιακή. Το Enyaq εντυπωσιάζει, παραμένοντας συνολικά εξαιρετικά αθόρυβο, ακόμα και για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα με τη χρήση των paddle αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι (standard στο Enyaq 80), κάτι που λειτουργεί πολύ καλά. Με λίγη εξάσκηση, το Skoda μπορεί να κινηθεί αρκετά ομαλά με μόνο ένα πεντάλ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τροχούς 20 ιντσών και διέθετε, επίσης το -προαιρετικό- προσαρμοζόμενο πλαίσιο DCC. Έτσι εξοπλισμένο, το Skoda Enyaq κινείται ομαλά και αρμονικά και δεν μας προβλημάτισε ποτέ. Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, το γεγονός πως οι 2,1 τόνοι του Enyaq βρίσκονται σε μόνιμη βάση… επάνω του, με αποτέλεσμα σε κάθε επιτάχυνση και κάθε επιβράδυνση να αισθάνεστε το αυξημένο βάρος του. Για την έκδοση των 82 kWh, η Skoda ανακοινώνει αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων, την οποία θα εξετάσουμε με την πρώτη ευκαιρία.

Το Enyaq 80 μπορεί να φορτιστεί σε οικιακή πρίζα, σε wall box με 11 kW και με επιπλέον χρέωση 500 ευρώ (!) σε ταχυφορτιστή 125 kW. Το Enyaq 80 βρίσκεται στον τιμοκατάλογο της Skoda στη χώρα μας με αρχική τιμή 46.300 ευρώ, από τα οποία οι ιδιώτες μπορούν να αφαιρέσουν το ποσό των 5.601 ευρώ της επιδότησης. Εφόσον το Enyaq 80 είναι εταιρικής χρήσης το ποσό της επιδότησης είναι κατά 101 ευρώ μικρότερο σε σχέση με εκείνο των ιδιωτών. Τόσο απλά!

Συμπέρασμα
Το Skoda Enyaq είναι σήμερα ένα από τα πιο έξυπνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με εξαιρετική σχεδίαση, άφθονους χώρους και ευχάριστα χαρακτηριστικά οδήγησης. Η αυτονομία των μπαταριών και των υπηρεσιών του είναι λογική, όπως και οι τιμές. Και αυτό ισχύει και για την αυτονομία.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις