4 φωτογραφίες »

Audi e-tron GT: Τα πρώτα «επίσημα» τεχνικά χαρακτηριστικά

Διαβάστηκε από 1350 αναγνώστες - 29/12/2020

Μπορεί η Audi να μην έχει προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του e-tron GT, η Auto Bild, ωστόσο, είναι σε θέση να αποκαλύψει κάθε λεπτομέρεια για αυτονομία, κινητήριο σύνολο και ισχύ.

 
 

Τράκαρες; Επισκεύασε το οικονομικά εδώ

Δύο σημαντικές μάρκες που βρίσκονται υπό την σκέπη του Volkswagen Group, οι Audi και Porsche, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν ένα «φρέσκο» μοντέλο. Ο λόγος για το Audi e-tron GT, μέσω του οποίου η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει άνοιγμα σε μία διαφορετική κατεύθυνση, εκείνη των κομψών ταξιδιωτικών e-cars.  Προς το παρόν, δεν έχει υπάρξει επίσημη σχετική ενημέρωση, ωστόσο οι Βαυαροί έχουν δώσει συγκεκριμένο οπτικό αποτέλεσμα για το πλήρως ηλεκτρικό αντίστοιχο του A7 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες το 2018, παρουσιάζοντας το πρωτότυπο Audi e-tron GT. Η Auto Bild, πάντως, γνωρίζει ακριβείς πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου της Audi, τα οποία και σας αποκαλύπτουμε στην συνέχεια.
 
Πρώτα από όλα όμως, ας επαναλάβουμε τα μέχρι τώρα γνωστά δεδομένα. Το ηλεκτρικό Gran Turismo βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα που ανέπτυξε η Porsche για το Taycan. Θα μπορούσε, δηλαδή, κανείς να χαρακτηρίσει το e-tron GT ως το «ηλεκτρικό δίδυμο» του Taycan, με αμφότερα τα μοντέλα να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα J1.


 
Εκτός από την δοκιμασμένη τεχνολογία και την αρθρωτή δομή, το μοντέλο της Audi επωφελείται και από την κατασκευή της μπαταρίας της Taycan. Όταν το μοντέλο της Porsche βρισκόταν σε στάδιο εξέλιξης, οι σχεδιαστές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήθελαν να τοποθετήσουν τους επιβάτες όσο το δυνατόν χαμηλότερα στο αυτοκίνητο, να μειώσουν το κέντρο βάρους και να βελτιώσουν τον χειρισμό. Ωστόσο, η μπαταρία της Taycan, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου επιβατών, δυσκόλευε το συγκεκριμένο πλάνο. Η λύση δόθηκε με τα περίφημα «foot garages», εσοχές στο πάτωμα άρα και την μπαταρία του αυτοκινήτου, κατασκευή που δίνει περισσότερο χώρο στους επιβάτες, επιτρέπουν άνεση στους καθήμενους χωρίς να χρειάζεται να λυγίζουν πάρα πολύ τα πόδια τους. Με τον τρόπο αυτό το Audi e-tron GT εξασφαλίζει ευχάριστη διαδρομή τόσο για οδηγό, συνοδηγό όσο και για τους πίσω επιβάτες.


 
Ας περάσουμε όμως στα... καυτά ζητήματα της εμβέλειας αλλά και της ιπποδύναμης του πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της αυτοκινητοβιομηχανίας που εδρεύει στο Ingolstadt. Σύμφωνα με μετρήσεις WLTP, το e-tron GT θα μπορεί να ταξιδεύει με αυτονομία έως και 430 χιλιόμετρα. Η απαραίτητη μπαταρία με χωρητικότητα περίπου 90 kWh καταλαμβάνει ολόκληρο το κάτω μέρος μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Μέχρι το 30% του εύρους επιτυγχάνεται μέσω της ανάκτησης ενέργειας. Αυτό επιτυγχάνεται χειροκίνητα χρησιμοποιώντας τους διακόπτες rocker, τον βοηθό απόδοσης (efficiency assistant) και σύστημα πέδησης.  Όποιος χρησιμοποιεί σύστημα 800 volt για φόρτιση θα μπορεί να φορτίζει το αυτοκίνητό του σε ποσοστό 80% μέσα σε μόλις 20 λεπτά. Με την παραπάνω φόρτιση, το e-tron μπορεί να έχει εμβέλεια έως και 320 χιλιόμετρα.
 
Σε σχέση με το κινητήριο σύνολο, κατά πάσα πιθανότητα θα προέρχεται και αυτό από την Porsche Taycan. Πιο συγκεκριμένα, δύο ηλεκτρικοί κινητήρες, ένας στον μπροστινό και ένας στον πίσω άξονα, θα βοηθήσουν το e-tron να έχει τετρακίνηση. Με συνολική ιπποδύναμη περίπου 590 άλογα βρίσκεται μεταξύ του Taycan 4S (530 ίπποι) και του Taycan Turbo (680 ίπποι), αφήνοντας σημαντικό μερίδιο αγοραστικής πίτας στο «αδελφικό» μοντέλο. Ωστόσο, η Audi σχεδιάζει επίσης μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση RS. Θα μπορούσε να κινείται στα όρια της περιοχής του Taycan Turbo S, του οποίου οι ηλεκτρικοί κινητήρες αποδίδουν έκρηξη χάρη στους 761 ίππους.


 
Όσον αφορά την τιμή, το τρίτο e-Audi στο τρέχον χαρτοφυλάκιο των Γερμανών θα έχει κόστος κάτω από 100.000 ευρώ στην εγχώρια αγορά. Η έναρξη της κυκλοφορίας του Audi e-tron GT έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2021. Για τον σκοπό αυτό, το εργοστάσιο «Böllinger Höfe» παραγωγής σπορ μοντέλων προορίζεται ειδικά για το e-tron GT, κυκλοφορώντας στο μέλλον παράλληλα με την γραμμή παραγωγής του Audi R8.