6 φωτογραφίες »

Αυτή είναι η νέα BMW i4

Διαβάστηκε από 3356 αναγνώστες - 25/1/2021

Οι άνθρωποι της εταιρείας από το Μόναχο φέρνουν με την BMW i4 την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική λιμουζίνα τους στο δρόμο. Σας παρουσιάζουμε, λοιπόν, ό,τι είναι μέχρι στιγμής γνωστό για το ηλεκτροκίνητο μοντέλο των Βαυαρών.

 
 
Οι άνθρωποι της BMW φέρνουν με την i4 την πρώτη ηλεκτροκίνητη λιμουζίνα τους στην αγορά. Το συγκεκριμένο μοντέλο θα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στο Μόναχο μέσα στο 2021. Η i4, μάλιστα, θα μοιράζεται αυτή τη γραμμή παραγωγής με τη Σειρά 4, που εφοδιάζεται με κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας. Και πόσο σημαντική είναι για την BMW η νέα στρατηγική της με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, φαίνεται από την αναδιάρθρωση του εργοστασίου της φίρμας στη βόρεια πλευρά του Μονάχου.

Άλλωστε, έως το 2024 η παραγωγή των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα εκλείψει εξ ολοκλήρου από το Μόναχο και θα αντικατασταθεί από τις νέες δυνατότητες συναρμολόγησης μοντέλων, όπως η i4 κτλ. Η ηλεκτροκίνητη «4άρα», λοιπόν, εξελίσσεται σε ένα καθ όλα σημαντικό αυτοκίνητο για τη βαυαρική, παραδοσιακή φίρμα. Η AUTO BILD συνοψίζει ό,τι είναι μέχρι τώρα γνωστό.



Η οπτική: Το πρωτότυπο "Du
" θα γίνει κάπως πιο έντονο
Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, η i4 θα είναι έντονα προσανατολισμένη στην επερχόμενη BMW Σειρά 4 Coupé, αν και με το πρωτότυπο "Concept i4" η βαυαρική εταιρεία μας έδειξε ήδη την πρόγευση ενός μοντέλου, το οποίο δε θα απέχει πολύ από την τελική μορφή της ηλεκτροκίνητης «4άρας». Ένας από τους εκπροσώπους Τύπου της εταιρείας, σε συζήτησή του με συντάκτες της AUTO BILD, επιβεβαίωσε πως το πρωτότυπο απέχει ελάχιστα από το μοντέλο παραγωγής. Επομένως, ένας λόγος επιπλέον, για να λάβουμε υπόψη το concept car τουλάχιστον ως αναφορά σχετικά με ό,τι σχεδιάζει η BMW για τη σχεδίαση και τις αναλογίες του αμαξώματος.



Τα τεράστια «νεύρα» της πρόσοψης στο πρωτότυπο μοντέλο είναι, όπως στην iX, στενά τοποθετημένα μεταξύ τους και κρύβουν από πίσω τους αισθητήρες, που είναι απαραίτητοι για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ωστόσο, δεν αποκλείεται ο εμπρός πρόβολος να κατασκευαστεί λίγο μεγαλύτερος σε σχέση με του πρωτοτύπου για λόγους ασφαλείας των μπροστινών επιβατών, σε αντίθεση με τον οπίσθιο, που θα παραμείνει ο ίδιος με του πρωτοτύπου. Σε κάθε περίπτωση, προκαλεί εντύπωση το μακρύ μεταξόνιο, αν και αυτό είναι κάτι, που συνηθίζεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το οποίο σαφώς εγγυάται την παροχή άνετων χώρων στο εσωτερικό. Επιπλέον, μαζί με τη χαμηλά τοποθετημένη οροφή, η i4 θα είναι πραγματικά έντονα σπορτίφ. Στην πίσω πλευρά του το πρωτότυπο επιδεικνύει, επίσης, αεροδυναμικούς διαχύτες, όπως αυτοί των iX3 και iX. Βέβαια, κανείς δεν αποκλείει η BMW να επιλέξει μια -οπτικά- πιο διακριτική εκδοχή τους.



Στο εσωτερικό της η
i4 θα εφοδιάζεται με την καμπύλη οθόνη της BMW iX
Έτσι κι αλλιώς, το εσωτερικό του πρωτοτύπου έχει φουτουριστικό ύφος, κάτι που στο μοντέλο παραγωγής θα είναι λιγότερο έντονο. Σε κάθε περίπτωση, η BMW iX θα μπορούσε να αποτελέσει με το εσωτερικό της την έμπνευση για την i4, αφού η καμπύλη οθόνη βρίσκεται και στο ηλεκτροκίνητο SUV, με αποτέλεσμα σε αυτό το σημείο να μη χρειάζεται να προβληματιστεί ιδιαίτερα για την επιλογή, που θα κάνει, για λογαριασμό της i4. Κρίνοντας από την πρωτότυπη i4, η κεντρική οθόνη, αλλά και αυτή του οδηγού, συνδυάζονται σε μία μονάδα. Το ίδιο μοντέλο μάς έδωσε τη δυνατότητα να ελέγξουμε τα καθίσματα, από τα οποία ο πάγκος της πίσω σειράς θέσεων μάς εξέπληξε και με τους χώρους, που παρέχονται. Παρότι, λοιπόν, οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου, οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων δε θα πρέπει να λυγίσουν υπερβολικά τα γόνατά τους.



Κινητήρες και μπαταρίες: Θα είναι εφικτή αυτονομία έως και 600
km
Η BMW θα τοποθετήσει και στην i4 την πιο καινούργια τεχνολογία της σχετικά με τα συστήματα κίνησης και μετάδοσης, το e-Drive. «Καρδιά» αυτής της ιδέας, εκτός από τις μοντέρνες μπαταρίες, είναι ο νέος ηλεκτροκινητήρας με το ενσωματωμένο μέσα του κιβώτιο. Ο e-κινητήρας, επίσης, δε θα είναι μόνιμου μαγνήτη, αλλά θα φέρει έναν ηλεκτρομαγνήτη, ο οποίος θα επιτρέπει υψηλό βαθμό απόδοσης σε ένα εύρος υψηλών στροφών και πολύ λεπτή διαχείριση του κινητήρα. Ήδη στις iX και iX3 χρησιμοποιούνται ηλεκτροκινητήρες, πέμπτης γενιάς. Κι αν πιστέψουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά, που ανακοινώθηκαν για την πρωτότυπη i4, σύμφωνα με τα οποία το «πακέτο» της μπαταρίας είναι χωρητικότητας 80 kWh, τότε η BMW i4 παραγωγής μπορεί να έχει αυτονομία (κατά WLTP) έως και 600 km. Τώρα, αν έχει προγραμματιστεί η παραγωγή πιο αδύναμων εκδόσεων της i4 ή αν θα υπάρξει και μία έκδοση "M", είναι κάτι, που παραμένει άγνωστο ακόμη.