Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
9 φωτογραφίες »

Οδηγούμε το νέο Dacia Sandero

13/4/2021

Ένα από τα πλέον προσιτά σε τιμή κτήσης μοντέλα της αγοράς, το Dacia Sandero, περνά στον τρίτο γύρο της καριέρας του. Η AUTO BILD δοκίμασε ήδη τη συγκεκριμένη έκδοση του ρουμανικού αυτοκινήτου.

Στην αρχή του ρεπορτάζ μας θα περιμένατε με πιθανότατα μία αναφορά σχετικά με την οικονομική κατανάλωση ή ακόμα και μια σύγκριση των άκρων, όπως μεταξύ του Dacia Sandero και της Mercedes S-Class. Για παράδειγμα, περίπου στην τιμή του Dacia, η Mercedes-Benz διαθέτει καθίσματα με λειτουργία μασάζ στη ναυαρχίδα της. Ωστόσο, δε θα αναφερθούμε σε κάτι σχετικό, αλλά θα σας πούμε πόσο πολύ μεγάλωσε και πόσο καλό έχει γίνει το νέο Sandero είτε στην κανονική «έκδοση πόλης» είτε στην πιο… περιπετειώδη, το Sandero Stepway.



Το πιο σημαντικό ερώτημα είναι, όμως, το εξής: «Εξακολουθεί το Sandero να είναι το φθηνότερο νέο αυτοκίνητο; Τουλάχιστον στη Γερμανία, ναι! Αρκεί να καταθέσετε μόλις 8.490 ευρώ, για να γίνετε ο ιδιοκτήτης ενός καινούργιου αυτοκινήτου με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, ισχύος 67 PS. Τι παίρνετε με τα παραπάνω χρήματα; Εντάξει, τα απολύτως βασικά. Το σύστημα υποβοήθησης κλήσης έκτακτης ανάγκης (eCall), η υποβοήθηση φρένων έκτακτης ανάγκης και οι προβολείς LED είναι στοιχεία μίας ξεχωριστής εξοπλιστικής εκδοχής. Δεν πρόκειται, βέβαια, για μια καταστροφή, αφού ακόμα και η βασική εκδοχή εξοπλίζεται επίσης με ό,τι χρειάζεται.
Ακόμα κι αν το ύψος του οδηγού ή του συνοδηγού βρίσκεται στα 1,97 m, αυτοί κάθονται με άνεση στα μπροστινά καθίσματα, το τιμόνι προσφέρει αρκετές επιλογές ρύθμισης (είναι ρυθμιζόμενο κατά ύψος και, από την εξοπλιστική γραμμή Comfort, κατά το διαμήκη άξονα, ενώ στη βασική εκδοχή είναι ρυθμιζόμενο μόνο κατά ύψος). Πίσω από το τιμόνι, λοιπόν, η Dacia έχει τοποθετήσει ευανάγνωστα αναλογικά όργανα. Το πίσω μέρος είναι επίσης μια χαρά, όπως και ο χώρος αποσκευών, που έχει πλέον μεγαλύτερο όγκο κατά 8 λίτρα (τώρα είναι 328 λίτρων).



Με βάση την τιμή δεν μπορούμε να καταλογίσουμε αρνητικά στοιχεία στο Dacia
Τι ισχύει για το επίπεδο επεξεργασίας και την ποιότητα των υλικών; Κατά βάση είναι καλά και τα δύο στοιχεία, και λαμβάνοντας οπωσδήποτε υπόψη την τιμή, δεν μπορούμε να επισυνάψουμε πολλές κατηγορίες στο συγκεκριμένο Dacia με την πρώτη ματιά. Τα σκληρά πλαστικά κάνουν ουσιαστικά παντού αισθητή την εμφάνισή τους, αλλά δείχνουν καλής ποιότητας και δεν είναι πια τόσο μεγάλου μεγέθους. Η Dacia παρέχει επιπλέον ύφασμα στην εξοπλιστική γραμμή Comfort στα μπροστινά υποβραχιόνια, αλλά και στο ταμπλό. Το εν λόγω Dacia είναι ανάλογα υποδειγματικό και σε ό,τι αφορά την εργονομία. Το σύστημα αυτόματου κλιματισμού (που στη Γερμανία κοστίζει 200 ευρώ επιπλέον στη γραμμή Comfort) λαμβάνει τα κομψά και τέλεια λειτουργικά χειριστήρια από το SUV της φίρμας, το Duster.
Το infotainment βρίσκεται, φυσικά, σε ένα καλό επίπεδο ευχρηστίας όσον αφορά το εύρος των λειτουργιών και τη γραφική απεικόνιση των ενδείξεων στις οθόνες, και μπορεί να ελεγχθεί χωρίς κανένα πρόβλημα. Επίσης, η δυνατότητα σύνδεσης των smartphone (χάρη στα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto) βρίσκεται ήδη από την εξοπλιστική γραμμή Essential στον τιμοκατάλογο προς 250 ευρώ.



Νιώθεις ξεκάθαρα τη νέα τεχνολογική βάση κατά την οδήγηση
Οι κινητήρες: Η Dacia διαθέτει τον προαναφερθέντα ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με 67 PS ή έναν τρικύλινδρο turbo (91 PS) με μηχανικό κιβώτιο, έξι σχέσεων, ή με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT (με 1.200 ευρώ επιπλέον, στη Γερμανία). Ταυτόχρονα, όσοι έχουν αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση, μπορούν να επιλέξουν το Sandero στην έκδοση φυσικού αερίου (εξοπλίζεται με ρεζερβουάρ φυσικού αερίου, αλλά και βενζίνης) με ισχύ 101 PS και standard χειροκίνητο κιβώτιο. Ενώ τα Sandero I και II έπρεπε να έχουν τεχνολογική σχέση με τη βασική έκδοση του Clio II (που λανσαρίστηκε το 1998), το Sandero III είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει την ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF, η οποία παρέχει επίσης σταθερότητα στα τρέχοντα Clio και Captur.



Συνολικά, το ανανεωμένο Sandero έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, το σύστημα διεύθυνσής του είναι πλέον ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, όντας μεν ελαφρύτερο, εξακολουθώντας, όμως, δε, να μην είναι απόλυτα ακριβές ούτε άριστο σε παροχή αίσθησης. Η ανάρτηση έχει κάνει ένα καλό άλμα προόδου σε σύγκριση με το προκάτοχο μοντέλο και προσφέρει, τελικά, επαρκή άνεση σε μεγάλες αποστάσεις για τα δεδομένα της. Υπάρχουν αδυναμίες; Σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, οι Ρουμάνοι θα μπορούσαν να είχαν εφοδιάσει το Sandero με ένα ή δύο ωραία εξοπλιστικά… καλούδια παραπάνω, αλλά η προσιτή τιμή πρέπει εν τέλει να εξηγείται κάπως.

Η Dacia εκφράζει τη φήμη της ως status symbol για όσους δε χρειάζονται ένα… status symbol. Η επιπλέον επιβάρυνση σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο (1.000 ευρώ, στη Γερμανία) είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένη κατά την επιτυχή αναθεώρησή του.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις