Ακόμα και υπ αυτές τις συνθήκες συνεχίζει να κινείται απροβλημάτιστα.
Πρώτη οδήγηση: Mercedes G–Class. Ή αλλιώς, το σημείο G των off road
15/3/2018
Λίγο πριν παρουσιαστεί επίσημα στην έκθεση του Ντιτρόιτ, οδηγήσαμε την ολοκαίνουργια G-Class στην σκληρότερη διαδρομή για αυτοκίνητα αυτού του είδους, στο βουνό Schöckl της Αυστρίας.
Σίγουρα, δεν θα μπορούσαμε να είχαμε καλύτερη ευκαιρία για να δοκιμάσουμε το μεσαίο SUV εκτός δρόμου, αφού από το 1979 περνάει από αυτές τις «συμπληγάδες πέτρες» ώστε να πάρει την σφραγίδα «Schöckl Proved».
Η πρώτη γενιάς της G- Class βγήκε στην κυκλοφορία το 1979 και από τότε έχουν αλλάξει πολλά, όχι όμως η σχεδίαση. Πραγματικά, βλέποντας την νέα γενιά, παρά το καμουφλάζ, το πρώτο πράγμα που μας κάνει εντύπωση είναι φυσικά η τετράγωνη αισθητική που ακολουθεί το μεσαίο SUV εδώ και δεκαετίες.
Μπορεί να μοιάζει ακόμα με το πρώτο μοντέλο του 1979 αλλά είναι ολοκαίνουργιο και διαθέτει όλα τα σύγχρονα στοιχεία που το συνδέουν με το σήμερα όπως τα φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, με τεχνολογία LED.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Το ταμπλό είναι ολοκαίνουργιο και την παράσταση κλέβουν οι 2 ψηφιακές οθόνες που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του, την ώρα που η σχεδίαση παραπέμπει στην ναυαρχίδα της Mercedes. Από πλευράς ποιότητας, το εσωτερικό της G-Class είναι κορυφαίο τόσο στα υλικά όσο και στην συναρμογή.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ακόμα και στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, το οποίο είναι προ-παραγωγής, δεν ακούστηκε καθ όλη την διάρκεια του σκληρού τεστ, ο παραμικρός θόρυβος. Μια οριζόντια χειρολαβή μπροστά από τον συνοδηγό δίνει τον απαραίτητο off road αέρα, ενώ παράλληλα έχει και χρηστική αξία.
Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και μόνο, μπορούμε να καταλάβουμε ότι η G-Class είναι ένα ικανό εκτός δρόμου αυτοκίνητο. Βασισμένη σε πλαίσιο τύπου σκάλας διαθέτει διαφορικό που κλειδώνει σε κάθε τροχό καθώς και ένα κεντρικό διαφορικό που έχει επίσης την δυνατότητα να κλειδώσει με «κοντές» σχέσεις. Η ανάρτηση διπλών ψαλιδιών μπροστά και ο πίσω άκαμπτος άξονας με ράβδο πανάρ, έχει επαναρυθμιστεί και αναβαθμιστεί, ώστε να προσφέρει καλύτερη συμπεριφορά εντός δρόμου και πιο ικανό εκτός.
Εντυπωσιακές είναι και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (31ο και 30ο) , 26ο για την γωνία ράμπας, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 241 χλστ. Οδηγώντας σε στρωμένο οδόστρωμα μέχρι το βουνό Schöckl, μας έκανε εντύπωση η βελτίωση της ποιότητας κύλισης , χωρίς να φτάνει τα επίπεδα των μεγάλων sedan της Μercedes, θα ταξιδέψει χωρίς να κουράσει τους επιβάτες της μιας και είναι πιο άνετη από την απελθούσα γενιά.
Φτάνοντας στους πρόποδες του όρους Schöckl, ξεκινάει η απαιτητική διαδρομή των 5,6 χιλιομέτρων με φυσικά εμπόδια που θα έκαναν και τα πιο σκληροτράχηλα SUV να κολλήσουν. Θα πρέπει να διανύσει περισσότερα από 2,000 χλμ και να βγει αλώβητη για να πάρει την σφραγίδα. Η G- Class από την πρώτη γενιά περνάει με επιτυχία το σκληρό τεστ, θα καταφέρει το ίδιο όμως και η νέα γενιά;
Βάζουμε τις κοντές σχέσεις και αμέσως αλλάζει η απόκριση του τιμονιού και του κινητήρα και είμαστε έτοιμοι για να ξεκινήσουμε το τεστ. Ακόμα και μετά το πέρασμα πολλών εμποδίων, δείχνει ακούραστη η G-Class και κατασκευασμένη για μεγάλα… εμπόδια. Ελάχιστες φορές χρειάστηκε να κλειδώσουμε κάποιο από τα επιμέρους διαφορικά, όταν έπρεπε να βγούμε από ένα ρυάκι που πρόσφυση είχε μόνο ο ένας τροχός ή όταν πραγματικά σκαρφαλώσαμε σε βουνοκορφές. Όσο πιο δύσκολη γίνεται η διαδρομή τόσο περισσότερο βρίσκεται στο πεδίο δράσης της η G-Class. Πραγματικά ασταμάτητη, περνάει το σκληρό τεστ και ακουμπάει το κολονάκι της κορυφής του Schöckl! Η G-Class της τελευταίας γενιάς είναι υπερήφανη για την σφραγίδα «Schöckl Proved».
Συμπέρασμα
Η νέα G-Cl ass είναι συνολικά αναβαθμισμένη κρατώντας την διαχρονική σχεδίαση. Ικανότατη εκτός δρόμου αλλά πλέον και εντός. Η ποιότητα κύλισης είναι σημαντικά βελτιωμένη χωρίς να χάσει καθόλου τον off –road χαρακτήρα της.