Τελικά η Audi κάνει την έκπληξη και θα χρησιμοποιήσει ξανά τον πεντακύλινδρο turbo κινητήρα, γυρνώντας την πλάτη στο downsizing. Ποια θα είναι η ιπποδύναμη του νέου RS3 και πότε θα κάνει την επίσημη εμφάνιση του; Η AUTO BILD έχει τις απαντήσεις.
Ήδη από την παρουσίαση της νέας γενιάς του A3 ουσιαστικά όλοι περίμεναν την πιο ισχυρή έκδοση, το RS 3. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η Audi δεν πρόκειται να τσιγκουνευτεί καθόλου, αφού ο πεντακύλινδρος turbo κινητήρας θα παραμείνει. Με τον κινητήρα των 2,5 λίτρων, λοιπόν, το νέο RS 3 θα μπορούσε με 420 PS και 500 Nm να είναι πιο ισχυρό σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο κατά 20 PS και 20 Nm. Από πλευράς μετάδοσης, δε θα αλλάξει κάτι σε σχέση με το παρελθόν, αφού και πάλι θα χρησιμοποιηθεί το ημιαυτόματο DSG των επτά σχέσεων.
Έτσι, για το συνηθισμένο sprint από στάση έως τα 100 km/h, ο αριθμός "3" θα μπορούσε κάλλιστα να εμφανιστεί στις ενδείξεις του χρονομέτρου πριν από το δεκαδικό στοιχείο. Προς το παρόν, το Audi RS 3, που πωλείται σήμερα χρειάζεται ακόμη 4,1 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από το 0 έως τα 100 km/h. Σχετικά με την τελική ταχύτητα, κι αυτή θα μπορούσε να συνεχίσει να είναι ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 250 km/h και με επιπλέον χρέωση να αυξηθεί στα 280 km/h. Πάντως, υπάρχουν επίσης εικασίες σχετικά με το αν το RS 3 θα αποκτήσει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης από τη VW και πιο συγκεκριμένα, από τα Golf 8 R και Tiguan R. Σε αυτά τα μοντέλα, το πίσω διαφορικό κατανέμει τη ροπή όχι μόνο μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά και μεταξύ των πίσω τροχών.
Οπτικά πιο επιθετικό
Και σε επίπεδο οπτικής αναμένεται η Audi να κάνει ένα βήμα παραπέρα με το σπορτίφ μικρομεσαίο της και να το σχεδιάσει έτσι, ώστε να δείχνει πολύ… κακό. Ένας λόγος αρκετός για το σχεδιαστή της AUTO BILD να δημιουργήσει μια εικόνα του RS 3, που βασίζεται στις «κατασκοπευτικές» εικόνες. Η πρόσοψη, λοιπόν, θα μπορούσε κάλλιστα να διαθέτει σημαντικά μεγαλύτερες αεροεισαγωγές και μια μονοκόμματη γρίλια ψυγείου χωρίς πλαίσιο, όπως στο RS Q3. Επιπλέον, το σπορτίφ-A3 θα έχει πολύ φαρδύτερα φτερά, με αποτέλεσμα να δείχνει πιο ογκώδες. Η αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής θα είναι επίσης μεγαλύτερη και θα έχει έντονα δυναμική σχεδίαση, όπως και στα άλλα μοντέλα RS. Έτσι, το σχήμα της θα έχει μορφή, η οποία θα δημιουργεί μια κεντρική εσοχή. Επίσης, το χρώμα των πίσω φώτων θα παραπέμπει στα RS 6 κ.τ.λ.: Το γυαλί τους θα είναι λίγο πιο σκούρο σε σχέση με αυτά στα πιο… προσγειωμένα μοντέλα. Ένας πραγματικός μαγνήτης βλεμμάτων θα είναι κατά πάσα πιθανότητα και η νέα πίσω ποδιά με ενσωματωμένο αεροδυναμικό διαχύτη και δύο μεγάλες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης.
Έναρξη πωλήσεων και τιμή
Η Audi είναι πιθανό να παρουσιάσει το νέο RS 3 το φθινόπωρο του 2021 και θα μπορούσε να είναι διαθέσιμο στις αντιπροσωπείες της έως και το τέλος της χρονιάς. Όσον αφορά την τιμή, το ισχυρό μικρομεσαίο θα κοστίσει στο εξωτερικό πιθανώς κάτι λιγότερο από 60.000 ευρώ, στη βασική έκδοσή του.